Είσαι περισσότερα από το προσωρινό σου αποτέλεσμα!

Για εσένα που αυτές τις μέρες δίνεις Πανελλήνιες έχει κι άλλο ουρανό σου το υπόσχομαι...

Κάθε χρόνο τέτοιες μέρες τόσο εσύ όσο και τα παιδιά ολόκληρης της χώρας βιώνετε μια ασφυκτική αγωνία, στο πλαίσιο των Πανελληνίων Εξετάσεων. Οι περισσότεροι από τους μαθητές, αισθάνεστε πως το μέλλον σας κρίνεται μέσα σε λίγες μέρες από μερικά τεστ γνώσεων. Μεγάλη ευθύνη σε όλη αυτή την παρεξήγηση, διατηρούν τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης που παρουσιάζουν ίσως πολλές φορές και ασυνείδητα, τις Πανελλήνιες ως τον μοναδικό δρόμο ευτυχίας.


Αποτελεί όμως μια εφήμερη επιτυχία, κριτήριο για την εξέλιξη του ευτυχισμένου ανθρώπου; Η απάντηση είναι ξεκάθαρη. Ένα προσωρινό αποτέλεσμα όπως αυτό που εισπράττετε μέσα από τις Πανελλήνιες, δεν είναι ικανό να καθορίσει την αξία σας. Το μόνο που μπορεί να αξιολογήσει ένα τέτοιο σύστημα, είναι την ικανότητά σας στην αποστήθιση, κάτι που όμως δεν έχει καμία θέση στην πραγματική ζωή. Το ζητούμενο είναι να βρείτε τον επαγγελματικό προσανατολισμό που θα σας δίνει χαρά και θα σας οδηγεί στον δρόμο της προσφοράς και της συνεχούς εξέλιξης. Δεν
υπάρχει καλύτερη συνθήκη από το να κάνετε στη ζωή σας ως εργασία αυτό που αγαπάτε.


Μα δεν είναι τρελό; Στην εποχή της εύκολης πληροφόρησης, της τεχνητής νοημοσύνης και του Chat GPT, τα παιδιά καλούνται να μελετούν μέσα από συγκεκριμένα εγχειρίδια και να αποκτούν γνώσεις που το σύστημα των εξετάσεων τους ζητάει να τις μάθουν όπως τους δίνονται, χωρίς να τις φιλτράρουν. Με ποιον τρόπο, το σχολείο αναπτύσσει τις δεξιότητες που έχει ανάγκη ο σύγχρονος πολίτης του 21ου αιώνα; Πώς το παιδί αποκτά κριτική σκέψη όταν η διαδικασία των εξετάσεων του στερεί την δυνατότητα να την ενεργοποιεί; Πώς ο μαθητής μπορεί να αποδείξει την ικανότητά του στο να επιλύει προβλήματα, στο να συνεργάζεται και να είναι δημιουργικός; Τι θέση έχει η ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης, σε ένα εκπαιδευτικό μοντέλο βασισμένο στην προετοιμασία των Πανελληνίων;


Όταν κατά την εποχή της ρομποτοποίησης των πάντων, ζητάμε από τα παιδιά να εκπαιδεύονται σαν να ειναι ρομπότ μέσα από προκαθορισμένες εντολές και στένα όρια δημιουργικότητας και αυθορμητισμού, πώς θα ξεχωρίζουν στο μέλλον από τις μηχανές; Σε κάθε περίπτωση ας μην δραματοποιούμε τις Πανελλήνιες. Η ζωή είναι γεμάτη με εξετάσεις.


Μια ακόμη εμπειρία στην φαρέτρα σου, μια από τις πολλές ευκαιρίες που θα έχεις για να οικοδομήσεις την ζωή που ονειρεύεσαι, για να δρομολογήσεις τις σπουδές που θα σε οδηγήσουν στο επάγγελμα που θα σε κάνει χαρούμενο. Τίποτα δεν χάνεται αν δεν τα καταφέρεις στις Πανελλήνιες. Έχει κι άλλο ουρανό. Σου το υπόσχομαι!