Ο καθηγητής Γιώργος Μπαμπινιώτης δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Η προσφορά του στα ελληνικά γράμματα είναι μοναδική. Όπως και στην ελληνική Παιδεία. Θα πρόσθετα και στο ελληνικό δημόσιο σχολείο.
Στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ, το πρωί της Τετάρτης και στην εκπομπή ΣΗΜΕΡΑ, εξέφρασε το σκεπτικό του, για την επόμενη ημέρα της λειτουργίας των μη κρατικών πανεπιστημίων. Εκείνων των ιδρυμάτων που δεν θα έχουν σκοπό το κέρδος αλλά τη συμμετοχή στη γνώση. «Αν μιλούσαμε για ιδιωτικά πανεπιστήμια που σκοπό έχουν μόνο το κέρδος, όλοι οι πανεπιστημιακοί θα είμασταν αντίθετοι» είπε ξεκαθαρίζοντας τη θέση του.
Την ίδια στιγμή, προτείνει και την ριζική αλλαγή σε ολόκληρη τη μέση εκπαίδευση. Σε όλο, δηλαδή, το ελληνικό σχολείο. Εκεί που τα παιδιά μαθαίνουν και διαμορφώνουν χαρακτήρα. Εκεί που «παιδεύονται» για να χρησιμοποιήσω τη βασική έννοια του όρου «παιδεία». Διότι, όπως εξήγησε, μετά την έγκριση από πλευράς πολιτείας της λειτουργίας των μη κρατικών πανεπιστημίων, είναι άμεση και επιτακτική η ανάγκη της κατάργησης των πανελληνίων εξετάσεων.
Οι προτάσεις Μπαμπινιώτη είναι «ριζοσπαστικές» υπό μια έννοια. Είναι, όμως, σύγχρονες, πλέον. Με το σκεπτικό του καθηγητή, αλλάζει συνολικά η λειτουργία του λυκείου. Και όχι μόνον, θα έλεγα. Η νοοτροπία διδασκόντων και μαθητών. Ξεπερνούν, οι προτάσεις του, αναχρονιστικές συνήθειες του παρελθόντος, και μετατραπούν το σχολείο, σε ένα σύγχρονο κέντρο μάθησης απελευθερωμένο από την ψυχολογική βία των αντικειμενικών, βεβαίως, εξετάσεων και τη δημιουργία μαθητών-«παπαγάλων», προκειμένου να περάσουν στα ΑΕΙ. Ταυτοχρόνως λειτουργεί, πλέον το σχολείο ως απελευθερωτική τάξη, με τους μαθητές να είναι δρώντα υποκείμενα και όχι «υπό εξέταση» φοιτητές. Και φυσικά η οικονομική απελευθέρωση της ελληνικής οικογένειας.
Οι προτάσεις Μπαμπινιώτη δεν είναι ιδανικό. Δεν είναι ένα οραματικό σχολείο, δεν μιμούνται σχολεία του παρελθόντος, ούτε το Summerhill ούτε κάποιο σκληρό συντηρητικό σπουδαστήριο. Αποτελούν τη σύγχρονη ανάγκη των μαθητών της χώρας. Ήρθε η ώρα των μεγάλων αλλαγών. Το σχέδιο είναι έτοιμο. Εμείς είμαστε;...