Τρεις ολοκαίνουργοι σταθμοί Μετρό παραδόθηκαν σήμερα, 10 Οκτωβρίου 2022, στους πολίτες του Πειραιά κατά κύριο λόγο, προφανώς σε όλους τους κατοίκους του Λεκανοπεδίου και τους επισκέπτες της πρωτεύουσας. Σε 55 λεπτά θα διανύουν την απόσταση από το αεροδρόμιο προς το λιμάνι του Πειραιά οι ενδιαφερόμενοι, μειώνοντας τη χρήση υδρογονανθράκων, με το πλέον πολιτισμένο μεταφορικό μέσο σταθερής τροχιάς. Το μικρό αστικό «ταξίδι» θα γίνεται με όρους και συνθήκες ευπρέπειας με τους επιβάτες να απολαμβάνουν σύγχρονους, λειτουργικούς, καλαίσθητους, υπέροχους, υπόγειους σταθμούς που βελτιώνουν την καθημερινότητα μας.
Επιπλέον, οι υπέργειοι χώροι που φιλοξενούν τους τρεις σταθμούς και ειδικότερα η πλατεία Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά διαμορφώθηκαν εντυπωσιακά. Ξεχωρίζει η εμβληματική πλατεία του Πειραιά απέναντι από το Δημαρχείο και το Θέατρο της πόλης και αποτελεί την καλύτερη απάντηση στους φόβους και τις αγωνίες της μειοψηφίας των εμφανιζόμενων σαν κατοίκων στα Εξάρχεια, που κυνηγιούνται με τα ΜΑΤ, για να παρεμποδίσουν (μάταια) την κατασκευή του σταθμού Μετρό στην ομώνυμη πλατεία.
Ο Κ. Μητσοτάκης, ο Κ. Καραμανλής, η Λ. Μενδώνη, ο Γ. Καραγιάννης εγκαινίασαν πραγματικό έργο, όχι μουσαμά που έκρυβε γιαπί. Εξαιρουμένης της υπ. Πολιτισμού, δεν έχει αρμοδιότητα, η δουλειά του Πρωθυπουργού και της ηγεσίας του υπ. Μεταφορών και Υποδομών δεν τελείωσε, φυσικά. Συνεχίζεται με την κατασκευή των νέων γραμμών και σταθμών που θα «διασχίζουν» υπογείως το Λεκανοπέδιο και θα βγάζουν εισόδους όχι μόνο στις λεωφόρους, αλλά κυρίως μέσα στις πυκνοκατοικημένες γειτονιές. Έτσι θα το κάνουν «δικό» τους οι κάτοικοι. Έως σήμερα οι σταθμοί Μετρό εξυπηρετούσαν εκείνους που προσέγγιζαν τον σταθμό με το αυτοκίνητο τους, το οποίο στάθμευαν προηγουμένως για να κατέβουν στη συνέχεια με το Μετρό προς το κέντρο της Αθήνας! Λες και κατοικούν σε απομακρυσμένο προάστιο. Μακάρι να είχε αναπτυχθεί η Αθήνα εκτός Λεκανοπεδίου με τον τρόπο αυτό. Η ποιότητα ζωής θα ήταν, αναμφίβολα, διαφορετική. Καλύτερη.
Το θεμα των εγκαινίων έχει ακόμη μία πρωτίστως κοινωνική και οικονομική, εννοείται, διάσταση. Ένα τέτοιου μεγέθους κατασκευαστικό έργο, κτήμα όλων των πολιτών, δεν μπορεί να λειτουργεί τζάμπα. Δεν μπορεί να παρέχεται δωρεάν μια υπηρεσία αυτής της κατηγορίας. Τα τελευταία χρόνια, απόρροια της αντιμνημονιακής υστερίας και κομματικής σκοπιμότητας, κέρδισε έδαφος η απαίτηση κάποιων ομάδων να χρησιμοποιούν τα Μέσα Μεταφοράς δωρεάν. Υπήρξε αρχικά η βίαιη συμπεριφορά τραμπούκων, οι οποίοι ασκώντας εκφοβισμό σε συμπολίτες και καταστρέφοντας μηχανήματα ακύρωσης εισιτηρίων επιχείρησαν να εμπεδώσουν την δική τους «τάξη» πραγμάτων. Με το χρόνο αναδείχθηκαν νικητές. Αυτό που ξεκίνησε σαν μια ενέργεια ακτιβισμού καθιερώθηκε ως κανονικότητα, επειδή το κράτος υποχώρησε. Το ίδιο θα επιχειρήσουν και τώρα.
Οι δημόσιες Συγκοινωνίες και το Μετρό ειδικότερα δεν μπορεί και δεν πρέπει να αφεθεί στις διαθέσεις των αντικοινωνικών στοιχείων. Εάν ο Πρωθυπουργός και οι κύριοι Καραμανλής και Καραγιάννης δεν επιθυμούν την καταστροφή του έργου που παρέδωσαν στην κοινωνία, θα πρέπει να αντλήσουν θάρρος και να τολμήσουν:
Την εφαρμογή της λογικής! Το Μετρό και τα άλλα Μέσα Μεταφορών χρησιμοποιούνται μόνο με την πληρωμή του εισιτηρίου και την ακύρωση του με τα ανάλογα μηχανήματα.
Κάμερες τοποθετημένες σε σημεία ελέγχου εντοπίζουν τους παραβάτες και επιβάλλουν πρόστιμο που εισπράττεται απευθείας από την Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Οι καταστροφείς μηχανημάτων, όσοι τρομοκρατούν επιβάτες επειδή αρνήθηκαν με το εισιτήριο τους ελεύθερη είσοδο στον παραβάτη παραπέμπονται στη Δικαιοσύνη.
Όλα αυτά με ξεκάθαρα, σαφή, τονισμένα λόγια και όχι μισόλογα! Τελευταία προειδοποίηση προς όλους.
Αλλιώς ο Πρωθυπουργός και οι Υπουργοί επι των Υποδομών θα φέρουν την ευθύνη της φθοράς.
Εάν δεν το θέλουν, ας εφαρμόσουν το Νόμο. Τίποτε άλλο…