Ανείπωτη τραγωδία στο Μακρυχώρι Ημαθίας. 35χρονος άνδρας αυτοκτόνησε με τη χρήση κυνηγετικού όπλου. Τον βρήκε νεκρό ο πατέρας του στο μπάνιο του σπιτιού. Σύμφωνα με το pliroforiodotis, ο αυτόχειρας ήταν μεταξύ των μαθητών του μοιραίου λεωφορείου των Τεμπών, που κόστισε την ζωή σε 21 μαθητές.
Το χρονικό της τραγωδίας στα Τέμπη το 2003
Ήταν Κυριακή, 13 Απριλίου 2003 όταν συνέβη μια από τις μεγαλύτερες τραγωδίες στους ελληνικούς δρόμους και είχε ως συνέπεια να χάσουν την ζωή τους 21 μαθητές Α' Λυκείου και να τραυματιστούν άλλοι τόσοι.
Λίγο πριν τις 7.30 το απόγευμα, ένα λεωφορείο γεμάτο με μαθητές της πρώτης λυκείου, επιστρέφει από εκδρομή στην Αθήνα, στο Μακρυχώρι Ημαθίας.
Το λεωφορείο έφτασε στο ύψος των Tεμπών, κοντά στο εκκλησάκι της Αγίας Παρασκευής, με την κίνηση να είναι αυξημένη μεν αλλά σε γενικές γραμμές φυσιολογική.
Μια νταλίκα ερχόταν από το άλλο ρεύμα. Μετέφερε νοβοπάν. Ο οδηγός έχασε τον έλεγχο και μπήκε στο αντίθετο ρεύμα. Τα νοβοπάν και οι μελαμίνες γλίστρησαν και άρχισαν να σκορπίζονται στον δρόμο.
Μερικά από αυτά βρήκαν το λεωφορείο. Όπως και η νταλίκα. Η «καρότσα» μάλιστα της νταλίκας, δεν βρήκε απλά το λεωφορείο, αλλά το «θέρισε» σε όλο το μήκος του.
Πάνω στα δύο οχήματα προσέκρουσαν τρία ΙΧ αυτοκίνητα, από τα οποία τα δύο άρπαξαν φωτιά αλλά οι επιβάτες τους κατόρθωσαν να τα εγκαταλείψουν, ενώ, το τρίτο χτύπησε σε βράχο.
Οι μαθητές επέστρεφαν κουρασμένοι αλλά και χαρούμενοι στα σπίτια τους. Δεν είχαν ποτέ φανταστεί ότι θα γινόταν όλο αυτό. Μια σωρεία λαθών και αμελειών, συνετέλεσαν στην τραγωδία των Τεμπών.
21 μαθητές βρήκαν το θάνατο, ενώ άλλοι 9 τραυματίστηκαν σοβαρά. Ο κρότος της σύγκρουσης «πάγωσε τον χρόνο», όπως έλεγαν εκείνη την εποχή τα ΜΜΕ. Όμως ο χρόνος δεν πάγωσε. Οι διασωθέντες μαθητές αλλά και οι συγγενείς, έπρεπε να μάθουν να ζουν με αυτές τις εικόνες. Όλη η Ελλάδα θρηνούσε μαζί τους, όμως επρόκειτο για μια τραγωδία που δεν μπορούσε εύκολα να συλλάβει ο ανθρώπινος νους.
Οι φωτογραφίες από το δυστύχημα το έκαναν ακόμα πιο αποτρόπαιο. Το λεωφορείο είχε διαλυθεί ολοσχερώς, με τα σωστικά συνεργεία να κάνουν δυο ώρες να απεγκλωβίσουν όλους τους μαθητές.
Οι αιτίες της σύγκρουσης αναλύθηκαν λεπτομερώς αλλά δεν έγινα ποτέ 100% σαφείς. Ο οδηγός οδηγούσε έξι ώρες χωρίς διάλειμμα και τα ελαστικά του δεν ήταν σε καλή κατάσταση. Από την άλλη, το λεωφορείο είχε κριθεί ακατάλληλο λόγω παλαιότητας και έπρεπε να είχε αποσυρθεί τουλάχιστον 3 μήνες πριν.
Η δίκη έγινε τον Οκτώβριο 2008, με τον οδηγό του λεωφορείου να αθωώνεται, αλλά ο οδηγός της νταλίκας καταδικάστηκε σε κάθειρξη 15 ετών. Οι ιδιοκτήτες της νταλίκας αλλά και του εργοστασίου νοβοπάν, καταδικάστηκαν από 4 μέχρι 14 χρόνια. Η εταιρεία κατέβαλλε επίσης το ποσό των 8.500.000 ευρώ στις οικογένειες των θυμάτων. Όπως είπε ο αντιδήμαρχος Βέροιας το 2012, «Παρά τις τιμωρίες, παρά τις αποζημιώσεις, τα παιδιά του Μακρυχωρίου δεν θα γυρίσουν ποτέ πίσω».
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.