Ιταλία: Πέντε χρόνια από την κατάρρευση της γέφυρας Μοράντι στη Γένοβα με 43 νεκρούς

Η Ιταλία τιμά σήμερα την πέμπτη επέτειο της κατάρρευσης με μια τελετή στον τόπο της καταστροφής και με μηνύματα των πολιτικών ηγετών

Η Ιταλία τιμά σήμερα την πέμπτη επέτειο της κατάρρευσης της γέφυρας της Γένοβας, που τον Αύγουστο του 2018 είχε στοιχίσει τη ζωή σε 43 ανθρώπους, με μια τελετή στον τόπο της καταστροφής και με μηνύματα των πολιτικών ηγετών.

«Ήταν μια καταστροφή εξίσου σοβαρή όσο και απρόβλεπτη», αναφέρει στο μήνυμά του ο πρόεδρος της Δημοκρατίας Σέρτζιο Ματαρέλα.

«Ο χρόνος που περνά δεν μειώνει την ευθύνη γι' αυτό που συνέβη», προσθέτει ζητώντας η δικαιοσύνη να προσδιορίσει «οριστικά τις συνθήκες, τις ενοχές, τις δυσλειτουργίες και τις παραλείψεις» των προσώπων και των επιχειρήσεων που εμπλέκονται σ' αυτή την τραγωδία.

«Εξακολουθούν να υπάρχουν τόσα ερωτήματα σ' αυτή την τραγωδία που παραμένουν αναπάντητα. Ο θυμός, ο πόνος, η δίψα για δικαιοσύνη των οικογενειών των θυμάτων είναι αισθήματα ιερά και αξίζουν το σεβασμό μας», έγραψε από την πλευρά της σε μήνυμά της η πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι.

Η καταστροφή παραμένει μια «ανοικτή πληγή», δήλωσε ο Τζοβάνι Τότι, κυβερνήτης της περιφέρειας της Λιγουρίας, όπου βρίσκεται η Γένοβα. Τα ονόματα των θυμάτων αναγράφονταν σήμερα σε μια μεγάλη οθόνη μπροστά στην έδρα της περιφέρειας.

Το χρονικό

Στις 14 Αυγούστου 2018, η οδογέφυρα Μοράντι, η οποία βρισκόταν πάνω σ' έναν άξονα ουσιαστικής σημασίας για τις ανταλλαγές ανάμεσα στη νότια και τη βόρεια Ιταλία, κατέρρευσε παρασύροντας δεκάδες οχήματα.

Η τραγωδία είχε φέρει στο φως την κακή κατάσταση των δρόμων, των γεφυρών και των σιδηροδρομικών γραμμών στην Ιταλία, όπου οι υποδομές αντιμετωπίζουν χρόνια έλλειψη συντήρησης και επενδύσεων.

Το δικαστήριο της Γένοβας έστειλε ενώπιον της δικαιοσύνης 59 πρόσωπα τον Απρίλιο 2022. Περίπου 170 μάρτυρες έχουν καταθέσει από την αρχή της δίκης ενώ έχουν πραγματοποιηθεί περισσότερες από 80 ακροαματικές συνεδριάσεις, όμως η πρωτόδικη ετυμηγορία δεν αναμένεται πριν από το 2024.

Το δικαστήριο αποφάσισε επίσης ότι η εταιρεία αυτοκινητοδρόμων Autostrade per l'Italia (ASPI), που διαχειριζόταν αυτή τη γέφυρα, και η μηχανολογική εταιρεία Spea, οι οποίες ανήκαν τότε αμφότερες στον όμιλο Atlantia της οικογένειας Μπένετον, θα πρέπει να καταβάλουν στο κράτος 29 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο μιας φιλικής συμφωνίας που συνήφθη ανάμεσα στην εισαγγελία και τις δύο αυτές εταιρείες.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ