Ινστιτούτο Reuters: Στους influencers στρέφονται οι νέοι για ενημέρωση

Οι χρήστες ενδιαφέρονται περισσότερο για τις διασημότητες, τις influencers και τα πρόσωπα που εμφανίζονται στα social media σε σχέση με τους δημοσιογράφους, σε πλατφόρμες όπως οι TikTok, Instagram και Snapchat, όπως ανέφερε το Ινστιτούτο Reuters

Ο αριθμός των ανθρώπων παγκοσμίως, που ενημερώνεται μέσω μιας ιστοσελίδας ή εφαρμογής έχει μειωθεί κατά δέκα ποσοστιαίες μονάδες από το 2018 και οι νεότερες ηλικιακά ομάδες προτιμούν να έχουν πρόσβαση στις ειδήσεις μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με μια έκθεση που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα. Οι χρήστες ενδιαφέρονται περισσότερο για τις διασημότητες, τις influencers και τα πρόσωπα που εμφανίζονται στα social media σε σχέση με τους δημοσιογράφους, σε πλατφόρμες όπως οι TikTok, Instagram και Snapchat, όπως ανέφερε το Ινστιτούτο Reuters για την Μελέτη της Δημοσιογραφίας στην ετήσια Έκθεσή του για τις Ψηφιακές Ειδήσεις.

Το TikTok είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης που εμφανίζεται στην έκθεση και χρησιμοποιείται για ενημέρωση από το 20% των χρηστών ηλικίας 18 με 24 ετών, ποσοστό αυξημένο κατά πέντε ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με τον περασμένο χρόνο. Λιγότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες εξέφρασαν μεγάλο ενδιαφέρον για τις ειδήσεις συνολικά, πολύ λιγότεροι δηλαδή από τους 6 στους 10 που ήταν το 2017.

"Δεν υπάρχουν εύλογες αιτίες για να περιμένει κάποιος ότι εκείνοι που έχουν γεννηθεί στα χρόνια του 2000 ξαφνικά θα αρχίσουν να προτιμούν τις παλαιομοδίτικες ιστοσελίδες, πολλώ δε μάλλον τα έντυπα και τις τηλεοπτικές ειδήσεις μόνο και μόνο επειδή μεγαλώνουν", γράφει στην έκθεση ο διευθυντής του Ινστιτούτου Ρόιτερς, ο Ράσμους Νίλσεν. Η έκθεση βασίστηκε σε διαδικτυακή δημοσκόπηση που διενεργήθηκε σε δείγμα σχεδόν 94.000 ενηλίκων σε 46 χώρες περιλαμβανομένων των ΗΠΑ.

Λιγότερο από το ένα τρίτο των ερωτηθέντων απάντησε ότι ένας καλός τρόπος για να ενημερώνονται είναι οι επιλεγμένες ειδήσεις με βάση την προηγούμενη επισκεψιμότητά τους, ποσοστό μειωμένο κατά έξι ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2016, όταν η έρευνα αυτή υπέβαλε για τελευταία φορά το ερώτημα αυτό. Μολαταύτα, οι πολίτες προτιμούν να επιλέγονται οι ειδήσεις που θα διαβάσουν από αλγορίθμους αντί από αρχισυντάκτες ή δημοσιογράφους.

Η εμπιστοσύνη στις ειδήσεις μειώθηκε κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες τον τελευταίο χρόνο, ανατρέποντας τα κέρδη που παρατηρήθηκαν σε πολλές χώρες στην κορύφωση της πανδημίας του κορονοϊού. Κατά μέσο όρο, το 40% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι εμπιστεύονται τις περισσότερες ειδήσεις τις περισσότερες φορές. Οι ΗΠΑ έχουν καταγράψει αύξηση έξι ποσοστιαίων μονάδων στην εμπιστοσύνη τους στις ειδήσεις , φθάνοντας στο 32% αλλά παραμένουν μεταξύ των χαμηλότερων θέσεων στη σχετική κατάταξη.

Το 56% των πολιτών ανά τις αγορές των μέσων ενημέρωσης λέει ότι ανησυχεί για το πώς θα διακρίνει τη διαφορά ανάμεσα στις πραγματικές και στις ψευδείς ειδήσεις στο ίντερνετ--ποσοστό κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες αυξημένο σε σχέση με τον περασμένο χρόνο. Η έρευνα διαπίστωσε ότι 48% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι ενδιαφέρονται πολύ ή υπερβολικά πολύ για τις ειδήσεις, ποσοστό μειωμένο σε σχέση με το 63% που ήταν το 2017.

Το Ινστιτούτο Reuters για την Μελέτη της Δημοσιογραφίας χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Thomson Reuters, τον φιλανθρωπικό βραχίονα του Thomson Reuters.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ