Τα αυστραλιανά πανεπιστήμια αναγκάστηκαν να αλλάξουν τον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων και άλλων αξιολογήσεων, εν μέσω φόβων ότι οι φοιτητές χρησιμοποιούν αναδυόμενο λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης για να γράφουν δοκίμια.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Guardian μεγάλα ιδρύματα έχουν προσθέσει νέους κανόνες που δηλώνουν ότι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης αποτελεί αντιγραφή, με ορισμένους μαθητές να έχουν ήδη «πιαστεί» χρησιμοποιώντας το λογισμικό.
Ωστόσο, ειδικός της τεχνητής νοημοσύνης έχει προειδοποιήσει ότι τα πανεπιστήμια βρίσκονται μπροστά σε μία «κόντρα» που δεν μπορούν ποτέ να κερδίσουν.
Το λογισμικό ChatGPT
Το ChatGPT, το οποίο δημιουργεί κείμενο για οποιοδήποτε θέμα ως απάντηση σε ερώτημα που του τίθενται, κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο από το OpenAI και έχει ήδη απαγορευτεί σε όλες τις συσκευές στα δημόσια σχολεία της Νέας Υόρκης λόγω ανησυχιών σχετικά με τον «αρνητικό αντίκτυπό του στη μάθηση των μαθητών» και τη δυνατότητα λογοκλοπής.
Στο Λονδίνο, ένας ακαδημαϊκός το δοκίμασε σε σχέση με μια ερώτηση εξετάσεων του 2022 και είπε ότι η απάντηση της τεχνητής νοημοσύνης ήταν «συνεκτική, περιεκτική και εμμένει στα σημεία, κάτι που οι μαθητές συχνά αποτυγχάνουν να κάνουν», προσθέτοντας ότι θα έπρεπε «να ορίσει ένα διαφορετικό είδος εξέτασης» ή να στερήσει από τους μαθητές πρόσβαση στο διαδίκτυο για μελλοντικές εξετάσεις.
Η Ομάδα των οκτώ κορυφαίων πανεπιστημίων της Αυσταλίας ανέφεραν ότι είχαν αναθεωρήσει τον τρόπο με τον οποίο θα διενεργούσαν τις αξιολογήσεις φέτος λόγω της αναδυόμενης τεχνολογίας.
Το ρομπότ ChatGPT προκαλεί πανικό τώρα – αλλά σύντομα θα γίνει τόσο απλό εργαλείο όσο το Excel, υπογραμμίζει το δημοσίευμα.
Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Δρ Μάθιου Μπράουν, δήλωσε ότι τα ιδρύματά του «καταπολεμούν προληπτικά» την τεχνητή νοημοσύνη μέσω της εκπαίδευσης των φοιτητών, της εκπαίδευσης του προσωπικού, του επανασχεδιασμού των αξιολογήσεων και των στοχευμένων τεχνολογικών και άλλων στρατηγικών ανίχνευσης.
Πλέον έχει αναθεωρηθεί ο τρόπος διεξαγωγής των εξετάσεων και στηρίζεται πλέον ο παραδοσιακός με στυλό και χαρτί, αναφέρεται χαρακτηριστικά.
«Ο επανασχεδιασμός της αξιολόγησης είναι κρίσιμος και αυτό το έργο είναι σε εξέλιξη για τα πανεπιστήμιά μας καθώς προσπαθούμε να προλάβουμε τις εξελίξεις της τεχνητής νοημοσύνης».
Το πιο πρόσφατο πρωτόκολλο ακαδημαϊκής ακεραιότητας του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ αναφέρει πλέον ρητά τη «δημιουργία περιεχομένου με χρήση τεχνητής νοημοσύνης» ως μορφή αντιγραφής.
«Γνωρίζουμε επίσης ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να μάθουν και θα αποτελέσει μέρος των εργαλείων που χρησιμοποιούμε στην εργασία στο μέλλον – επομένως πρέπει να διδάξουμε στους μαθητές μας πώς να τη χρησιμοποιούν νόμιμα», δηλώνουν μεταξύ άλλων Αυστραλοί ακαδημαϊκοί.
Το Εθνικό Πανεπιστήμιο της Αυστραλίας άλλαξε τα σχέδια αξιολόγησης για να βασίζεται σε εργαστηριακές δραστηριότητες και επιτόπια εργασία, θα χρονομετρήσει τις εξετάσεις και θα εισαγάγει περισσότερες προφορικές παρουσιάσεις.
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.