Κλείσιμο

Ακόμη και διπλασιασμό του στόλου των LNG Carriers βλέπουν αναλυτές

Οι ανάγκες για μεγαλύτερο στόλο και οι προκλήσεις των ναυπηγείων 

Ο παγκόσμιος στόλος των LNG θα πρέπει να αυξηθεί πέραν του προγραμματισμού, εκτιμούν αναλυτές που επισημαίνουν την ανάγκη για ακόμη περισσότερα πλοία στην αγορά.

Ο CFO της Cool Company, John Boots, μιλώντας σε συνέδριο της Capital Link, τόνισε ότι ο στόλος των LNG carriers πρέπει να διπλασιαστεί. Επιπλέον, η βρετανική ναυλομεσιτική Clarksons εκτιμά ότι θα χρειαστούν 400-600 πρόσθετα βαπόρια μέχρι το 2030.

Σύμφωνα με ανάλυση της ανεξάρτητης εταιρείας υπηρεσιών για τα εμπορεύματα ICIS, αυτήν τη στιγμή υπάρχουν περισσότερα από 650 LNG carriers στις παγκόσμιες θάλασσες, ενώ μέχρι το 2027 θα ναυπηγηθούν άλλα 229 πλοία, που σημαίνει ότι το μέγεθος του στόλου θα διογκωθεί κατά ένα τρίτο.

Συνεπώς, με βάση και τις παραπάνω αναλύσεις, οι παραγγελίες για νέα πλοία πρέπει να επιταχυνθούν άμεσα.

Ωστόσο, τα ναυπηγεία που τα κατασκευάζουν αντιμετωπίζουν δύο σημαντικές προκλήσεις: Η πρώτη είναι η έλλειψη διαθέσιμου ναυπηγικού χώρου. Tα βασικά νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, τα οποία ειδικεύονται και στα LNG carriers, έχουν ένα ανεκτέλεστο περίπου 200 πλοίων και ήδη ορισμένα από αυτά είναι «sold out» μέχρι τουλάχιστον το 2027, όπως αναφέρεται στην ανάλυση της ICIS.

Την ίδια ώρα, η εκρηκτική αύξηση των πρώτων υλών ωθεί σε επίπεδα ρεκόρ τις τιμές ναυπήγησης. Μάλιστα, ναυπηγεία στη Νότια Κορέα αντιμετωπίζουν εσχάτως προβλήματα ελλείψεων σε βασικά συστατικά λόγω απεργιών σε εργοστάσια χάλυβα και υποχρεώνονται να εισάγουν, γεγονός που ενισχύει ακόμη περισσότερο το κόστος.

Μόλις χθες, το νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) ανακοίνωσε παραγγελία για δύο LNG carriers, χωρητικότητας 200.000 κ.μ. έκαστο. Κάθε πλοίο φέρεται να κόστισε περίπου 250 εκατ. δολάρια. Αυτό το ποσό είναι, σύμφωνα με το DSME, το υψηλότερο που έχει εξασφαλίσει ποτέ γιάρδα από τη Νότια Κορέα για την κατασκευή ενός πλοίου μεταφοράς LNG.

Αναλυτές υπογραμμίζουν ότι αυτά τα κόστη περιορίζουν το ενδιαφέρον πλοιοκτητών για νέες ναυπηγήσεις, ιδιαίτερα στην περίπτωση που δεν έχει εξασφαλιστεί από πριν κάποια μακροχρόνια ναύλωση.

 

Πηγή: skai.gr