Μπορεί να μην ήταν στον προεκλογικό σχεδιασμό, μπορεί όμως και να είχε προγραμματιστεί να παρουσιάσει ο Πρωθυπουργός το σχέδιο του για την ανασυγκρότηση του Κράτους. Δεν το ξέρουμε.
Έτσι όπως εξελίσσονται τα πράγματα και αφού πλέον οι υπουργικές ενημερώσεις επεξηγούν τις συνθήκες που προηγήθηκαν του σιδηροδρομικού δυστυχήματος αναφορικώς πάντα με τις κινήσεις και τις λανθασμένες πρωτοβουλίες του σταθμάρχη, το ενδιαφέρον στρέφεται στην επόμενη φάση.
Και αυτή σχετίζεται με την προσπάθεια που πρέπει να καταβάλλει η Κυβέρνηση ώστε να συγκολλήσει τη διαρραγείσα εμπιστοσύνη των πολιτών προς το Κράτος και ειδικότερο προς το τρένο. Αυτή δεν είναι δουλειά των υπουργών. Οι πολίτες θέλουν να ακούσουν τον ίδιο τον Πρωθυπουργό να περιγράφει, να εξηγεί, να αναλύει τις πρωτοβουλίες που θα πάρει ώστε να ανατάξει το Κράτος και να κάνει τους πολίτες να το εμπιστευθούν ξανά. Κυρίως όμως να εμπιστευθούν τον ίδιο τον Πρωθυπουργό.
Όπως ακριβώς έγινε τον Μάρτιο του 2020 στον Έβρο, όπως έγινε τον ίδιο μήνα αναγγέλλοντας την καραντίνα για τον κορωνοϊό, όπως έγινε με τις οικονομικές ενισχύσεις για να ανταπεξέλθει η κοινωνία από τις συνέπειες της πανδημίας, όπως συνέβη με τη «συγγνώμη» που ζήτησε ο Πρωθυπουργός αναλαμβάνοντας την ευθύνη για τις συνέπειες της θεομηνίας τον Φεβρουάριο 2021, αργότερα με τις πολυήμερες πυρκαγιές του θέρους ´21, όπως συνέβη στη συνέχεια με τον αποκλεισμό της «Αττικής Οδού» το χειμώνα του 2022 και αργότερα το καλοκαίρι του ίδιου χρόνου με την αποκάλυψη του υποκλοπών.
Ο Πρωθυπουργός δεν χαρίστηκε στον εαυτό του. Βγήκε μπροστά, στάθηκε μπροστά στην κάμερα, κοίταξε κατάματα την κοινωνία, ζήτησε «συγγνώμη» και πήρε την πολιτική ευθύνη, ως όφειλε να κάνει. Αυτή είναι η υπεύθυνη στάση ενός ηγέτη. Όπως καμαρώνει για τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες και το θετικό έργο που προσμετρούνται στο πολιτικό κέρδος, αντιστοίχως προσμετράτε η ζημιά όταν έρχονται τα λάθη.
Σε κάθε περίπτωση ο Πρωθυπουργός όχι μόνο δεν κρύφτηκε, όχι μόνο δεν οργάνωσε παραπλανητικές εκδηλώσεις συγκάλυψης αβλεψιών και λαθών αντιθέτως εξέθεσε τον εαυτό του μπροστά σ' ένα δύσκολο προσωπικό του κοινό που έχει μεγάλες απαιτήσεις. Χειροκροτεί στα καλά, κατακεραυνώνει στα τραγικά.
Τώρα, ο ίδιος ο Κ. Μητσοτάκης θα πρέπει να κάνει αυτό που ξέρει. Αυτό στο οποίο έχει δοκιμαστεί πολλές φορές κατα τη θητεία του. Όπως τότε που πήρε για κάποιους ρίσκο, για άλλους δυναμική πρωτοβουλία και ανήγγειλε την έναρξη της θερινής περιόδου τουρισμού από τη Σαντορίνη.
Θα σταθεί, ξανά, ενώπιον των πολιτών και θα εξαγγείλει τις αλλαγές που προγραμματίζει στη λειτουργία των κρατικών εταιρειών. Άλλωστε, οι Ψηφιακές εφαρμογές του Κ. Πιερρακάκη που έχουν προηγηθεί και τις οποίες ολόθερμα υποδέχθηκαν οι πολίτες έχουν στρώσει το πεδίο για τα περαιτέρω. Δυστυχώς το σιδηροδρομικό δυστύχημα δημιούργησε συνθήκες που επισπεύδουν τις εξαγγελίες.
Ο κ. Μητσοτάκης πρέπει να μιλήσει λεπτομερώς για τον κρατικές εταιρείες ΟΣΕ και ΤΡΕΝΟΣΕ. Πως θα αλλάξει τον τρόπο λειτουργίας τους, ώστε να ξεκολλήσουν από την επήρεια του εκάστοτε κυβερνώντος κόμματος, τις εξαρτήσεις του πελατειακού κράτους, τις παθογένειες που αποτελούν πλέον καθεστώς και όλα τα βαρίδια που προκαλούν συνθήκες ακυβερνησίας.
Με όρους παρελθόντος θα μιλούσαμε για κοινωνικό συμβόλαιο. Ο Κ. Μητσοτάκης θα δεσμευτεί μπροστά στο κοινωνικό σύνολο ότι, εάν πάρει για δεύτερη φορά την εντολή σχηματισμού κυβέρνησης στις επερχόμενες εκλογές, θα υλοποιήσει συγκεκριμένο σχέδιο με το οποίο θα αποκαθιστά την εμπιστοσύνη προς το τρένο. Οι κρατικές εταιρείες που συντηρούν τις γραμμές και το σύστημα ασφαλείας καθώς και η ιδιωτική εταιρεία που εκτελεί τα δρομολόγια θα λειτουργούν ως σύγχρονες, αντίστοιχες άλλων προηγμένων σιδηροδρομικά ευρωπαϊκών κρατών και θα διασφαλίζουν εφάμιλλα τη διακίνηση επιβατών, εμπορευμάτων αλλά και το προσωπικό τους.
Με παρρησία ο Πρωθυπουργός θα τολμήσει αυτό που στις παρούσες εκλογές θα είναι το μοναδικό ζητούμενο. Στα υπόλοιπα έχει κριθεί και βαθμολογηθεί ήδη θετικά. Οι δύσκολες τελικές εξετάσεις είναι τώρα.
Πρέπει να μιλήσει. Η κοινωνία τον περιμένει...