Κλείσιμο

Σχολή των Αθηνών: Τα «κρυμμένα» πρόσωπα και η μυστική αυτοπροσωπογραφία στη νωπογραφία του Ραφαήλ

Στο αριστούργημα της αναγεννησιακής περιόδου, ο Ραφαήλ έχει τοποθετήσει τον εαυτό του κάπου πολύ διακριτικά...

Όσοι βρέθηκαν τους τελευταίους μήνες στο Περιστύλιο της Βουλής, είχαν την μοναδική ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά τη «Σχολή των Αθηνών», μια από τις διασημότερες νωπογραφίες του Αναγεννησιακού καλλιτέχνη Ραφαήλ, την οποία είχε δανείσει στην Ελλάδα η Γαλλία με τη μορφή ταπισερί και πλέον θα επιστρέψει στη γαλλική Εθνοσυνέλευση

βουλη

Η νωπογραφία φτιάχτηκε από τον Ραφαήλ μεταξύ 1510 και 1511 και σε αυτή ο διάσημος Αναγεννησιακός καλλιτέχνης φρόντισε να συμπεριλάβει και μια «κρυφή» αυτοπροσωπογραφία του: η μορφή του ξεπροβάλλει πολύ διακριτικά πίσω από την δεξιά αψίδα, είναι το μελαχρινό κεφάλι πίσω από την φιγούρα του Ζωροάστρη.

RAFAEL

Αντίθετα, έχει απεικονίσει πολύ ξεκάθαρα και σε κεντρικά σημεία του πίνακα τον Λεονάρντο ντα Βίντσι ως Πλάτωνα (στο κέντρο του πίνακα με την κόκκινη χλαμύδα) να συνομιλεί με τον Αριστοτέλη.

σχολη αθηνων ραφαηλ

Επίσης παρουσιάζεται και η μορφή του Μιχαήλ Άγγελου, ως σκεπτόμενος Ηράκλειτος, σε πρώτο πλάνο και κεντροαριστερά του πίνακα, να ακουμπά σε ένα βάθρο.

sxoli athinon

«Ο Πλάτωνας, ο Αριστοτέλης, ο Θουκυδίδης, ο Αισχίνης, όλοι οι αρχαίοι σοφοί αντικρύζουν την Ολομέλεια της Βουλής όπως αντικρύζουν και την ολομέλεια της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης, θέλοντας με αυτό τον συμβολικό τρόπο, να επιτευχθεί μια μετάγγιση ενός ανεπανάληπτου πνεύματος στη σύγχρονη συγκυρία», σημείωσε ο Πρόεδρος της Βουλής ευχαριστώντας τόσο τον Πρόεδρο της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης όσο και τον Γάλλο Πρεσβευτή στην Ελλάδα, Πατρίκ Μεζονάβ για την παραχώρηση του τοιχοτάπητα, στο πλαίσιο της Έκθεσης της Βουλής των Ελλήνων για τα 200 χρόνια από τη Ελληνική Επανάσταση.

Το πρωτότυπο αριστούργημα του Ραφαήλ, με όλους τους φιλοσόφους της αρχαίας Ελλάδας, βρίσκεται στο Αποστολικό Παλάτι του Βατικανού και κοσμεί έναν τοίχο στην Αίθουσα της Υπογραφής.

Πηγή: skai.gr