Δεκέμβριος, στη Ρήγα της Λετονίας. Ανοίγοντας την κεντρική είσοδο του Dailes Theater (προίκα της Σοβιετικής Ένωσης στην πόλη σε μοντέρνο, μεταπολεμικό ύφος) ένα κύμα ζεστού αέρα ανακουφίζει τα παγωμένα πρόσωπα κι ό,τι άλλο έχει μείνει βορά στον ψυχρό αέρα της Βαλτικής. Ψηλοί, πολύ ψηλοί άνθρωποι – οι περισσότεροι από αυτούς νέοι – σε περιτριγυρίζουν κατά εκατοντάδες· κι αυτό, σκέφτεσαι, είναι πρόβλημα αν ένας, μόνος ένας από αυτούς, καθίσει στην μπροστινή θέση από τη δική σου για να δει το «Rohtko», τη νέα σκηνοθεσία του διαρκώς ανερχόμενου Πολωνού και μαθητή του Κριστιάν Λούπα, Λούκας Ταρκόφσκι.
Ωστόσο, ο Ταρκόφσκι που – τέσσερις ώρες μετά θα έχει μπει στην βραχεία λίστα των ευρωπαίων σκηνοθετών που πρέπει οπωσδήποτε να ξαναδείς – έχει φτιάξει μια παράσταση η οποία παρασύρει το βλέμμα του θεατή με αναπάντεχο τρόπο. Live κάμερες που καταγράφουν την πλούσια, επί σκηνής, δράση τροφοδοτούν οθόνες επτά μέτρων συνθέτοντας ένα θεαματικό, υβριδικό συμβάν. Μοιάζει σαν να έχεις, κιόλας, καθίσει στα τραπέζια του κινέζικου εστιατορίου στο Queens της Νέας Υόρκης, με τον Mark Rothko συνδαιτημόνα – και, όχι, οι ψηλοί Λετονοί και Λετονές έχουν από ώρα ξεφύγει από την προσοχή σου.
Διαβάστε περισσότερα στο monopoli.gr.
- Διάσημος Έλληνας συνθέτης έγραψε έργο για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων
- Samuel Fosso: Ο «άνθρωπος με τα 1.000 πρόσωπα» κέρδισε το βραβείο φωτογραφίας του Ιδρύματος Deutsche Börse
- Όταν η Τέχνη υμνεί την Ελληνίδα μητέρα - Μάνα δεν είναι μόνο εκείνη που γεννάει, αλλά κι εκείνη που «αγκαλιάζει» τον ανθρώπινο πόνο
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.