Κλείσιμο

Η Sony και η Microsoft ενώνουν δυνάμεις στον παγκόσμιο πόλεμο του gaming

Η Sony και η Microsoft, που επί δύο δεκαετίες συγκρούονται για κυριαρχία στην αγορά ηλεκτρονικών παιχνιδιών, αποφάσισαν να συμμαχήσουν ώστε να αντιμετωπίσουν τους καινούργιους ανταγωνιστές που προσπαθούν να εισέλθουν στον χώρο, όπως η Google και η Apple.

Οι δημιουργοί του PlayStation και του Xbox αντίστοιχα ανακοίνωσαν ότι θα «εξερευνήσουν την από κοινού ανάπτυξη μελλοντικών λύσεων στο cloud […] ώστε να υποστηρίξουν τα παιχνίδια και τις υπηρεσίες streaming» που προσφέρουν.

Κύριο εργαλείο στην συνεργασία των δύο κολοσσών θα είναι η τεχνολογία Azure της Microsoft, η οποία ενδεχομένως θα χρησιμοποιηθεί για την υποστήριξη και των υφιστάμενων προϊόντων της Sony. Θα γίνουν επίσης κοινές προσπάθειες στον χώρο της τεχνητής νοημοσύνης.

Οι διάφορες εκδοχές του PlayStation και του Xbox έχουν κυριαρχήσει στον χώρο της κονσόλας τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, η παγκόσμια αγορά παιχνιδιών – αξίας 138 δισεκατομμυρίων δολαρίων – έχει αρχίσει να κλίνει προς τις φορητές συσκευές και το cloud gaming.

Αυτό σημαίνει ότι στο μέλλον δεν θα υπάρχει ανάγκη για παραδοσιακές παιχνιδομηχανές, καθώς οι χρήστες θα μπορούν να συνδεθούν μέσω του κινητού, του τάμπλετ ή της «έξυπνης» τηλεόρασής τους.

Ξεκινά ο πόλεμος γιγάντων

Τον Μάρτιο η Google «έριξε το γάντι» στην Sony και την Microsoft, ανακοινώνοντας πως δημιουργεί την δική της υπηρεσία παροχής παιχνιδιών, την Stadia, η οποία θα υποστηρίζεται από το YouTube. Ακολούθησε η Apple, η οποία έκανε γνωστό ότι αναπτύσσει την υπηρεσία Arcadia για παιχνίδια στα iPhones.

Οι δύο καινούργιες πλατφόρμες αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία έως το τέλος του έτους και μπορεί να απειλήσουν άμεσα τα μερίδια αγοράς της Microsoft και της Sony, συμπιέζοντας περαιτέρω τον χώρο της κονσόλας.

Η συμμαχία των δύο μέχρι πρότινος ανταγωνιστών βρίσκεται ακόμα σε πρώιμη φάση, καθώς μέχρι σήμερα έχει υπογραφεί μόνον «μνημόνιο κατανόησης». Είναι όμως φανερό πως ο ιαπωνικός και ο αμερικανικός κολοσσός θέλουν να θέσουν τις βάσεις για ισχυρή παρουσία στον χώρο του cloud gaming και καταλαβαίνουν πως ο καλύτερος τρόπος είναι να συγκροτήσουν ενιαίο μέτωπο.

Το περιεχόμενο μετράει

Το μεγάλο πλεονέκτημα που έχουν οι Sony και Microsoft έναντι των καινούργιων ανταγωνιστών τους είναι πως έχουν μακρές σχέσεις με σχεδιαστές παιχνιδιών, καθότι PS και Xbox έχουν «στεγάσει» δεκάδες χιλιάδες τίτλους.

Μολονότι η Apple έχει επενδύσει μεγάλα ποσά για να εξασφαλίσει αποκλειστικούς τίτλους στο Arcadia, οι δύο «παλιοί» μπορούν να χτίσουν πάνω σε συνεργασίες που χρονολογούνται από την δεκαετία του 1990.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται πως οι κοινές προσπάθειες της Sony και της Microsoft «περιλαμβάνουν την κατασκευή καλύτερων πλατφορμών ανάπτυξης» για όσους σχεδιάζουν περιεχόμενο, που σημαίνει ότι οι δύο κολοσσοί είναι διατεθειμένοι να προσφέρουν νέα εργαλεία στους σχεδιαστές ώστε να κερδίσουν την πίστη τους.
Πηγή: skai.gr - Αλέξανδρος Μαράκης