Η στάση του προέδρου των εργαζομένων προκάλεσε την έντονη αντίδραση του υπουργού Μεταφορών Δημήτηρη Ρέππα που έκανε λόγο για βαρύτατη προσβολή του Κοινοβουλίου και των κομμάτων, σημειώνοντας ότι η Βουλή είναι χώρος ελεύθερου διαλόγου αλλά και τις αντιδράσεις του προεδρείου και βουλευτών με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να τονίζει ότι θεατρινισμοί και τσαμπουκάδες δεν χωράνε σε αυτή την αίθουσα.
Λίγο αργότερα αφού ηρέμησαν τα πνεύματα, ο Αντώνης Σταματόπουλος παρέθεσε τις θέσεις των εργαζομένων του Μετρό έναντι του νομοσχεδίου για τις αστικές συγκοινωνίες, λέγοντας ότι κόκκινη γραμμή είναι: η διατήρηση του δημοσίου χαρακτήρα του Μετρό, όχι στις υποχρεωτικές μετατάξεις και όχι στην κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων.
Ο πρόεδρος των εργαζομένων μίλησε επίσης για στημένες κινήσεις και σπατάλες σε βάρος του Μετρό και κατήγγειλε ότι στόχος είναι να βγει προβληματικό για να πουληθεί.
Για να ενισχύσει τις καταγγελίες του μάλιστα ανέφερε μεταξύ άλλων ότι το Μετρό νοικιάζει ένα κτίριο έναντι 25 χιλιάδων ευρώ το μήνα την ώρα που υπάρχουν άδεια γραφεία ιδιοκτησίας του.
Για ισχυροποίηση του ΟΑΣΑ μέσα από το νομοσχέδιο μίλησε ο εκπρόσωπος των εργαζομένων Παύλος Παπαδόπουλος σημειώνοντας όμως το παράδοξο όπως είπε ότι ενώ δίδονται αυξημένες αρμοδιότητες, ταυτόχρονα υπάρχει μείωση προσωπικού κατά 40%. «Έχουμε την αίσθηση ότι όλη αυτή η αλλαγή στο τομέα των συγκοινωνιών έγινε για δημοσιονομικούς λόγος» παρατήρησε.
Ο πρόεδρος των εργαζομένων της ΕΘΕΛ Νίκος Κουλουμπαρίτσης εκτίμησε ότι λείπει το όραμα για τις αστικές συγκοινωνίες προσθέτοντας ότι «δεν είναι δυνατόν να κόβονται τα πάντα στο βωμό του μνημονίου». Ο κ. Κουλουμπαρίτσης υποστήριξε πάντως ότι με την αύξηση εισιτηρίου κατά 40% δημιουργείται εξ ανάγκης εισιτηριοδιαφυγή.
Για τα ελλείμματα δεν φταινε οι μισθοί υποστήριξε ο εκπρόσωπος των εργαζομένων στον ΗΛΠΑΠ Κώστας Νικολακόπουλος.
Σύμφωνος με την ενοποίηση του ΗΣΑΠ με το Μετρό, δήλωσε ο εκπρόσωπος των εργαζομένων του ΗΣΑΠ Νίκος Σιαπάτης, σημειώνοντας όμως ότι δεν μπορεί ένας οργανισμός με ιστορία 140 χρόνων και εμπειρία να απορροφάται από μία εταιρία 10ετίας. Γενικότερα πάντως υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο δεν δίνει δυναμική ανάπτυξης των αστικών συγκοινωνιών και δημιουργούνται όλες οι συνθήκες στον κατάλληλο χρόνο να ιδιωτικοποιηθούν οι αστικές συγκοινωνίες. ΄
Υπέρ ενός ενιαίου μισθολογίου τάχθηκε ο εκπρόσωπος των εργαζομένων στο ΤΡΑΜ Μιχάλης Γαζής προκειμένου να μην υπάρχουν υπάλληλοι δύο ταχυτήτων ενώ ο πρόεδρος των τεχνικών ΟΑΣΑ- ΕΘΕΛ Απόστολος Ραφτόπουλος υπογράμμισε την ανάγκη ενός ενιαίου φορέα συγκοινωνιών, όχι όμως με τη μορφή του «πατέρα» και των «παιδιών».
Αίσθηση πάντως προκάλεσαν οι καταγγελίες του κ. Ραφτόπουλου ο οποίος κατέθεσε ότι το 2008 προσελήφθη αρχιτέκτονας με σύμβαση 10 χιλιάδων ευρώ + ΦΠΑ προκειμένου να μάθει στους εργαζομένους να κινούνται στα αμαξοστάσια και όπως είπε ο κ. Ραφτόπουλος «δεν την είδαμε ποτέ».
Επίσης, κατήγγειλε ότι η ΕΘΕΛ προσέλαβε κτηνίατρο με σύμβαση 15 χιλιάδων ευρώ με αποτέλεσμα να κάνει εμβόλια σε όποιον σκύλο περνάει απ’ έξω!
Για «σφήνες ιδιωτικοποίησης» που υποκρύπτει το νομοσχέδιο έκανε λόγο και ο εκπρόσωπος των συγκοινωνιακών επιχειρήσεων Αναστάσιος Κεφαλάς.
Πηγή: Πηνελόπη Γκάλιου
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.