Περισσότερες από πέντε διαδικτυακές ειδησεογραφικές πηγές χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο εβδομαδιαίως οι Ελληνες χρήστες, σημειώνοντας το δεύτερο μεγαλύτερο αριθμό στις 38 χώρες που κάλυψε η έρευνα.
Διαβάστε αναλυτικά την έκθεση τα αγγλικά
Το γεγονός αυτό δείχνει, απο τη μία, διάθεση πλουραλισμού στην ειδησεογραφική ενημέρωση, από την άλλη όμως ο κατάλογος των δημοφιλέστερων ιστότοπων περιλαμβάνει ιστοσελίδες και ιστολόγια που συχνά καταφεύγουν σε επικίνδυνες συνωμοσιολογικές θεωρίες, αναφέρει η έρευνα.
Την προτελευταία θέση στην «κλίμακα εμπιστοσύνης» καταλαμβάνει η χώρα μας, καθώς μόλις το 27% δηλώνει ότι έχει εμπιστοσύνη στις ειδήσεις γενικά. Στην κορυφή της αξιοπιστίας βαθμολογείται η Καθημερινή και ακολουθούν κατά σειρά η Real, ο Alpha, o ANT1, το Βήμα και το in.gr.
Πάνω από εννέα στους δέκα Έλληνες χρήστες (το 92%), 4% λιγότεροι σε σχέση με το 2016, ενημερώνονται διαδικτυακά. Το 68% βλέπει ειδήσεις στην τηλεόραση (έναντι 66% το 2016) και το 24% διαβάζει εφημερίδες (έναντι 31% το 2016).
Οι πιο δημοφιλείς ιστότοποι για ενημέρωση είναι: Newsbomb.gr (34%), Dikaiologitika.gr (30%), Skai.gr (25%), News247.gr (25%), in.gr (24%), Newsit.gr (22%), mixanitouxronou.gr (19%), Newsbeast.gr (19%), Protothema.gr (18%), CNN Greece (17%), Kathimerini.gr (17%), Zougla.gr (17%), ERT.gr (17%), iefimerida.gr (16%) και Enikos.gr (16%).
Όσον αφορά την εβδομαδιαία ενημέρωση από την τηλεόραση και το ραδιόφωνο, προηγούνται ο ΣΚΑΙ (54%), ο ΑΝΤ1 (45%), ο Alpha (44%), το Star (35%), η ΕΡΤ (33%) και το Open (27%). Στις εφημερίδες προηγείται η Καθημερινή (17%) και έπονται Πρώτο Θέμα (16%), Βήμα (12%), Τα Νέα (11%) και Εφημερίδα των Συντακτών (10%). Το 10% των Ελλήνων απάντησαν ότι ενημερώνονται από το BBC και το 9% από το CNN.
Ιδιαίτερα υψηλή -αλλά με τάσεις μείωσης- παραμένει η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα για ενημερωτικούς λόγους. Πάνω από τα δύο τρίτα των Ελλήνων (67%) χρησιμοποιούν το Facebook και άλλα social media ως ειδησεογραφική πηγή, έναντι 74% το 2016. Με άλλα λόγια, μέσα στα τελευταία χρόνια (2016-2019) παρουσιάζεται μια πτωτική τάση στην ενημέρωση των Ελλήνων τόσο από ηλεκτρονικά όσο και από έντυπα μέσα, ενώ η τηλεόραση είναι η μόνη που κέρδισε ελαφρώς έδαφος.
Ένας στους πέντε Έλληνες χρήστες (20%) -και ένας στους τρεις (32%) από όσους είναι έως 35 ετών- χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως βασική ή αποκλειστική πηγή για την ενημέρωσή του. Στην κορυφή των προτιμήσεων βρίσκονται το Facebook (58%) και το YouTube (36%), ενώ οι Έλληνες χρησιμοποιούν ολοένα συχνότερα τις διάφορες εφαρμογές ανταλλαγής online μηνυμάτων (messaging apps) για να ανταλλάξουν ειδήσεις και να τις σχολιάσουν (το 46% μοιράζονται τις ειδήσεις και το 31% τις σχολιάζουν). Το 25% των χρηστών χρησιμοποιούν για τις ειδήσεις το Messenger του Facebook, το 17% το Viber (το μεγαλύτερο ποσοστό μεταξύ των 38 χωρών) και το 12% το Twitter.
Για πρώτη φορά το 2019, σχεδόν δύο στους τρεις Έλληνες (65%) ενημερώθηκαν για τις ειδήσεις από το smartphone τους, όσοι και από τον υπολογιστή τους. Μόνο το 7% πληρώνουν για διαδικτυακή πρόσβαση σε ειδήσεις, ενώ το 36% ακούσαν ένα podcast τον τελευταίο μήνα.
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.