Το ηλεκτρονικό εισιτήριο δεν είναι ακόμα έτοιμο να λειτουργήσει και δεν αναμένεται να είναι έτοιμο πριν από τις αρχές Αυγούστου. Μιλώντας σε πρόσφατο συνέδριο, ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΑΣΑ, Τάσος Ταστάνης, απέδωσε τις καθυστερήσεις σε έλλειψη συνεννόησης μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων.
Τις τελευταίες ημέρες πραγματοποιούνται απανωτές συναντήσεις μεταξύ της διοίκησης του ΟΑΣΑ και της κοινοπραξίας LG ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ,που έχει αναλάβει το έργο, προκειμένου να λυθούν τα προβλήματα.
Σε επίπεδο υποδομών πάντως, όσα προβλέπονται από τη σύμβαση έχουν παραδοθεί στον ΟΑΣΑ από την πρώτη Ιουνίου.
Ερωτήματα για τις έρευνες
Την ίδια ώρα, σοβαρά ερωτήματα εγείρονται για την αξιοπιστία του πορίσματος της ελεγκτικής εταιρείας KPMG, για λογαριασμό του ΟΑΣΑ, σύμφωνα με το οποίο την περίοδο 2011-2014, υπήρξαν απώλειες ύψους 3,7 εκατομμυρίων ευρώ στις εταιρείες σταθερών συγκοινωνιών, δηλαδή στο Μετρό, τους ΗΣΑΠ και το Τραμ.
Το έλλειμμα αυτό αφορά σε έσοδα από εισιτήρια τα οποία δεν αποδόθηκαν στον ΟΑΣΑ. Σύμφωνα με το πόρισμα της KPMG, το οποίο κόστισε στον ΟΑΣΑ 58.000 ευρώ, η απώλεια εσόδων οφείλεται στο γεγονός ότι ρολά με χιλιάδες εισιτήρια καταστράφηκαν.
Ωστόσο, πηγές με άριστη γνώση των συγκοινωνιακών φορέων τονίζουν στο ΣΚΑΪ πως τα ρολά αποτελούν εισιτήρια μόνο σε περίπτωση έκδοσής τους. Αν δεν εκδοθούν, δε λογίζονται ως εισιτήρια και η καταστροφή τους δεν οδηγεί σε απώλεια εσόδων.
Κατά τις ίδιες πηγές, το πόρισμα της KPMG, βασίστηκε στα ευρήματα των Γενικών Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης, οι οποίοι πραγματοποίησαν έλεγχο στην ΣΤΑΣΥ το 2015. Τα αποτελέσματα του πορίσματος των ορκωτών ελεγκτών προέκυψαν αναλογικά, λαμβάνοντας υπόψη τον έλεγχο των Γενικών Επιθεωρητών, σύμφωνα με τον οποίο το 2015 δεν αποδόθηκε 1,2 εκατομμύρια ευρώ στον ΟΑΣΑ από πωλήσεις εισιτηρίων της ΣΤΑΣΥ.
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός πως οι έλεγχοι των Γενικών Επιθεωρητών όσο και της KPMG, διενεργήθηκαν χωρίς να υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία για τις πωλήσεις εισιτηρίων καθώς αυτά έχουν καταστραφεί με αποφάσεις του ΟΑΣΑ.
Ταυτόχρονα με τον έλεγχο των Γενικών Επιθεωρητών, πραγματοποιήθηκε και εσωτερικός έλεγχος στην εταιρεία, ο οποίος διενεργήθηκε από το υπουργείο οικονομίας και κατέληξε στο συμπέρασμα πως η απώλεια εσόδων το 2015 από εισιτήρια δεν ανέρχεται σε 1,2 εκατομμύρια αλλά σε 17.000 ευρώ.
Τα χρήματα επίσης που φέρονται να λείπουν σύμφωνα με τους Γενικούς Επιθεωρητές για το 2015, δεν λείπουν.
Κι αυτό διότι τους τελευταίους μήνες έχουν κατατεθεί στους λογαριασμούς του ΟΑΣΑ ένα εκατομμύριο 259 χιλιάδες ευρώ. Από αυτά 438.000 ευρώ προέρχονται από προβλέψεις που έγιναν τον Σεπτέμβριο του 2014 και αφορούν σε πωλήσεις εισιτηρίων, πριν αυξηθεί η τιμή του εισιτηρίου. Τα υπόλοιπα χρήματα, 821.000 ευρώ, αφορούν στην εκκαθάριση του 2016 και προέρχονται και πάλι από πωλήσεις εισιτηρίων, πριν την αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής.
Για το τελευταίο ποσό, ύψους 821.000 ευρώ, ενημερώθηκαν οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΑΣΑ στις 20 Ιανουαρίου του 2017.
Τα χρήματα αυτά είχαν δεσμευθεί μέχρι να ολοκληρωθεί ο εσωτερικός έλεγχος από τους ελεγκτές του υπουργείου οικονομίας, ο οποίος αφορούσε στην περίοδο από τον Σεπτέμβριο του 2014 έως και τον Ιανουάριο του 2016.
Την επιστροφή των χρημάτων αυτών είχε επιβεβαιώσει και η Γενική Επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης, Μάρη Παπασπύρου, πριν από λίγους μήνες όταν ο ΣΚΑΪ είχε επικοινωνήσει μαζί της.
Ο ΣΚΑΪ έχει προσπαθήσει κατ’ επανάληψη να επικοινωνήσει και με τον ΟΑΣΑ, που υποτίθεται ότι είναι θιγόμενος στην υπόθεση αυτή, δίχως ωστόσο να λάβει απαντήσεις.
Για την υπόθεση αυτή ο ΣΚΑΪ έχει στη διάθεσή του επιπλέον στοιχεία.
Πηγή: skai.gr - Αχιλλέας Τόπας
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.