Οι φόβοι για αύξηση του αριθμού των θυμάτων στην άσφαλτο δεν επιβεβαιώθηκαν. Αντιθέτως σε 79 χώρες καταγράφηκε μείωση των νεκρών από τροχαίων δυστυχήματα. Μεγαλύτερη μείωση παρατηρήθηκε σε χώρες που έχουν υιοθετήσει αυστηρότερες διατάξεις ασφαλείας για την οδική κυκλοφορία. Ένας πρόσθετος παράγοντας που συνέβαλε στη μείωση του αριθμού των νεκρών είναι η τεχνικές βελτιώσεις που έχουν γίνει στα οχήματα.
Ωστόσο, τα μηνύματα της έκθεσης του Π.Ο.Υ. για τις οικονομικά ασθενέστερες χώρες του πλανήτη δεν είναι εξίσου ενθαρρυντικά. Οι φτωχότερες χώρες θρήνησαν το 90% του συνόλου 1,25 εκατομ. νεκρών από τροχαία δυστυχήματα, παρά το γεγονός ότι στους δρόμους τους κυκλοφορεί μόλις το 54% των οχημάτων. Η Αφρική εξακολουθεί να είναι η περιοχή με τα υψηλότερα ποσοστά θυμάτων σε αυτό το πεδίο.
Πλημμελής εφαρμογή των κανονισμών στην Ελλάδα
Το χάσμα ανάμεσα στις φτωχότερες και τις ευημερούσες χώρες αυξάνεται αισθητά. Την ώρα που η εύπορη βιομηχανική Γερμανία θρηνεί 4,3 θύματα ετησίως ανά 100.000 κατοίκους, στη Λιβύη χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα κάθε χρόνο 73,4 άνθρωποι ανά 100.000 πληθυσμού.
Πτωτική είναι τάση των θυμάτων από τροχαία στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την έκθεση του Π.Ο.Υ. (που αφορά στο έτος 2013), στην Ελλάδα έχασαν τη ζωή τους 9,1 ανά 100.000 κατοίκους, με τον αριθμό των θυμάτων να ανέρχονται σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Π.Ο.Υ. σε 1013.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την ίδια έκθεση στην Ελλάδα παρατηρείται πλημμελής εφαρμογή των διατάξεων που αφορούν την οδική ασφάλεια.
Πηγή: Deutsche Welle - Χάνα Φουξ / Άρης Καλτιριμτζής
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.