Ο κ. Σακέλης τόνισε ότι πάντοτε ο προϋπολογισμός για τις άγονες γραμμές της ακτοπλοΐας κάθε χρόνο ήταν μεγαλύτερος, αλλά στο τέλος δίνονταν λιγότερα χρήματα και το υπουργείο εξοικονομούσε χρήματα, αφού σε κάθε δρομολογιακή περίοδο υπήρχαν ακυρώσεις δρομολογίων λόγω απαγορευτικών απόπλου, μηχανικών βλαβών αλλά και γραμμές για τις οποίες δεν είχε εκδηλωθεί ενδιαφέρον από εταιρείες ή και για το γεγονός ότι κάποιες ακτοπλοϊκές είχαν υποβάλει αίτημα για ελεύθερη δρομολόγηση σε γραμμές που μέχρι σήμερα επιδοτούνταν.
Σημειώνεται ότι, πρόσφατα, η ΝEL υπέβαλε αίτημα που έγινε δεκτό από το υπουργείο Ναυτιλίας για ελεύθερη δρομολόγηση χωρίς επιδότηση στη γραμμή Πειραιάς-Σύρο-Αγ.Κήρυκο-Φούρνοι-Καρλόβασι-Βαθύ. Η συγκεκριμένη γραμμή επιδοτείτο κάθε χρόνο από το υπουργείο με περίπου 13.500 ευρώ το δρομολόγιο. Η εταιρεία πραγματοποιούσε περίπου 156 δρομολόγια το χρόνο, με αποτέλεσμα το υπουργείο τώρα να εξοικονομεί περίπου 2.106.000 εκατ. ευρώ από μία και μόνο γραμμή.
Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν αποκλείεται να υπάρξουν και κάποιες καταργήσεις τοπικών γραμμών σε νησιά, που κρίνονται οικονομικά ασύμφορες και μεταφέρουν μικρό αριθμό επιβατών, όπως η γραμμή Ηράκλειο- Σητεία. Για πρώτη φορά φέτος, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου, γίνεται ενοποίηση όλων των επιδοτήσεων για τις άγονες γραμμές, οι οποίες πλέον θα προκηρύσσονται και θα δίνονται από το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου στην Ακτή Βασιλειάδη.
Πληροφορίες από το υπουργείο Ναυτιλίας, αναφέρουν ότι από τα 79 εκατ. ευρώ που έχουν προγραμματιστεί για το 2014, τα 45 εκατ. ευρώ αφορούν τις γραμμές της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου (ΓΓΑ) και τα 34 εκατ. ευρώ τις γραμμές της Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών του υπουργείου Ναυτιλίας.
Η προκήρυξη του νέου διαγωνισμού, που ξεκινά την 1η Νοεμβρίου του 2013 και λήγει την 31 Οκτωβρίου του 2014, αναμένεται να δημοσιευθεί στα μέσα Σεπτεμβρίου, ενώ για πρώτη φορά θα δίνεται η δυνατότητα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες να επιλέξουν είτε τον Πειραιά είτε το Λαύριο.
Σήμερα, οι άγονες γραμμές είναι 70, εκ των οποίων 44 ανήκουν στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και 26 στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου. Σημειώνεται, επίσης, ότι 39 γραμμές εξυπηρετούνται από πολυετείς συμβάσεις και, όπως ανέφεραν παράγοντες του υπουργείου, υιοθετήθηκαν με τη λογική να δοθεί κίνητρο στους πλοιοκτήτες για την ανανέωση του στόλου τους σε τρία χρόνια από την υπογραφή τη σύμβασης.
Ωστόσο, καμιά εταιρεία εκτός της Blue Star δεν ανανέωσε το στόλο της, ενώ δίνονταν συνεχώς παρατάσεις. Αποτέλεσμα είναι πολλές από αυτές τις συμβάσεις να λήγουν το 2017 έως και το 2019 και δεν υπάρχει η δυνατότητα παρέμβασης από το υπουργείο Ναυτιλίας. Παράγοντες, επίσης, της ακτοπλοΐας αναφέρουν ότι η χρήση του Λαυρίου είναι εξαιρετικά δύσκολη για τις μεταφορικές εταιρείες, ενώ δεν έχει ολοκληρωθεί η πρόσβαση του σιδηροδρομικού δικτύου.
Πηγή: Πηγή: ΑΠΕ
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.