Νέο σχέδιο εκσυγχρονισμού του εθνικού νηολογίου

To νέο σχέδιο εκσυγχρονισμού του εθνικού νηολογίου, με αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορικής, μείωση των απαιτούμενων υπογραφών, καθώς και του χρόνου που χρειαζόταν έως τώρα για την έκδοση εγκριτικής πράξης νηολόγησης, παρουσίασε σε ειδική εκδήλωση την Πέμπτη ο υπουργός Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης, παρουσία του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρου Βενιάμη.

Στόχος του υπουργείου, είναι να προσελκύσει περισσότερα πλοία στην ελληνική σημαία και να καταστεί η χώρα, κομβικό σημείο εγκατάστασης των δραστηριοτήτων των ξένων ναυτιλιακών επιχειρήσεων.

«Η περαιτέρω προσέλκυση πλοίων στην ελληνική σημαία αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη και επέκταση του ναυτιλιακού μας πλέγματος», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μουσουρούλης προσθέτοντας ότι «στόχος είναι να ληφθούν μέτρα υποστήριξης της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας, όπως η κατάργηση γραφειοκρατικών και χρονοβόρων διαδικασιών», οι οποίες «δεν είναι φιλικές προς τη ναυτιλιακή επιχειρηματικότητα».

Μέχρι σήμερα, η διαδικασία για τη νηολόγηση ενός πλοίου στην ελληνική σημαία ήταν αρκετά χρονοβόρα καθώς περνούσε από στάδια και υπηρεσίες στα οποία εμπλέκονταν τρία υπουργεία, απουσίαζε η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, ενώ παράλληλα χρειάζονταν 34 υπογραφές από 3 υπουργεία και ο μέσος χρόνος έκδοσης μιας εγκριτικής πράξης ήταν από 5 έως 6 μήνες.

Πλέον, οι υπογραφές για την έκδοση εγκριτικής πράξης νηολόγησης μειώνονται σε εννέα, ενώ ο χρόνος έκδοσης θα είναι μέχρι 10 ημέρες, συν το χρόνο δημοσίευσης στο Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως.

Επιπλέον δημιουργείται και ειδική ιστοσελίδα για πληροφορίες επί των αιτημάτων των συναλλασσόμενων στη διεύθυνση niologio.hcg.gr

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης χαρακτήρισε πολύπλοκο αλλά και πολύ σοβαρό το θέμα επιστροφής των ελληνόκτητων βαποριών στην ελληνική σημαία, υπογραμμίζοντας το δύσκολο χρηματοδοτικό και ανταγωνιστικό περιβάλλον που αντιμετωπίζει η ελληνική ναυτιλία.

Σύμφωνα με την Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Co-operation Committee) τα πλοία με ελληνική σημαία το 2008 ήταν 980, το 2009 1121, το 2010 969, το 2011 917 και το 2012 862.

Στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται 718 ναυτιλιακές εταιρείες ενώ σύμφωνα με την Επιτροπή το 2011 εισήχθη 14 δισ. ευρώ ναυτιλιακό συνάλλαγμα έναντι 15,4 δισ. ευρώ το 2010.
Πηγή: Newsdesk ΣΚΑΪ