ΕΛΠΕ: «Η αγορά ναυτιλιακών καυσίμων είναι ανοικτή»

Η αγορά των ναυτιλιακών καυσίμων είναι πλήρως ανοικτή στον ανταγωνισμό, οι δε τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων στον Πειραιά είναι από τις χαμηλότερες της Μεσογείου, αναφέρουν τα Ελληνικά Πετρέλαια σε σημερινή ανακοίνωσή τους, με την οποία απαντούν σε πρόσφατες καταγγελίες του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) για καταχρηστικές αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων.

Τα ΕΛΠΕ χαρακτηρίζουν δυσφημιστικές και παντελώς αβάσιμες τις καταγγελίες του ΣΕΕΝ για «καταχρηστικές συμπεριφορές» και εκμετάλλευση «μονοπωλιακής θέσης» και αναφέρουν, μεταξύ άλλων, ότι:

- Η διάθεση ναυτιλιακών καυσίμων στην Ελλάδα γίνεται από όλα τα διυλιστήρια της χώρας (παραγωγής τους η εισαγομένων) καθώς και απευθείας, μέσω εισαγωγών από τις εταιρείες εμπορίας.

Οι διατυπώσεις του ΣΕΕΝ ότι η εταιρία Ελληνικά Πετρέλαια είναι «μονοπωλιακός προμηθευτής ναυτιλιακών καυσίμων», είναι αβάσιμες.

- Οι διεθνώς δημοσιευόμενες τιμές ναυτιλιακών καυσίμων (π.χ. Platt's) που ισχύουν για τον Πειραιά είναι, κατά κανόνα, από τις χαμηλότερες της Μεσογείου.

Αφορμή για τις καταγγελίες στάθηκε η αλλαγή των προδιαγραφών των ναυτιλιακών καυσίμων, από προϊόν τύπου «straight run» με περιεκτικότητα σε θείο 1,5% σε προϊόν τύπου «cracked» με περιεκτικότητα σε θείο 1%, που έγινε από αυτόν το μήνα. Ο λόγος που άλλαξε ο τύπος του καυσίμου είναι ότι το διυλιστήριο Ελευσίνας, το μόνο στη χώρα που παρήγαγε μέχρι το 2011 μαζούτ «straight run», έχει διακόψει τη λειτουργία του ενόψει της επικείμενης αναβάθμισής του, ενώ μετά την επαναλειτουργία του δεν θα παράγει πλέον καθόλου μαζούτ. Τα ναυτιλιακά καύσιμα στο εξής θα εισάγονται από διυλιστήρια του εξωτερικού και ο τύπος που υπάρχει σε ικανοποιητική διαθεσιμότητα στη διεθνή αγορά, σύμφωνα με τα ΕΛΠΕ, είναι προϊόν τύπου «cracked» με περιεκτικότητα σε θείο 1%.

Ο ΣΕΕΝ έχει προσφύγει κατά των ΕΛΠΕ στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και την Επιτροπή Ανταγωνισμού, υποστηρίζοντας ότι αντικαθιστώντας το παλιό καύσιμο αύξησαν τα περιθώρια κέρδους τους κατά 40% και ότι θα οδηγήσουν τις εταιρίες επιβατηγού ναυτιλίας σε ολοκληρωτική καταστροφή. Οι ναυτιλιακές εταιρίες ζητούν, μεταξύ άλλων, να επιβληθούν ανώτατες τιμές στα καύσιμα των πλοίων.
Πηγή: skai.gr