Ο κ. Νόβακ φέρεται μάλιστα να δήλωσε πως η Μόσχα θα στηρίξει δανειακά στο 100% την κατασκευή του αγωγού, με τον Παναγιώτη Λαφαζάνη να τοποθετεί το κόστος των έργων στα 2 δισεκατομμύρια ευρώ.
Ο κ. Νόβακ φέρεται να προσέθεσε δε πως ο ρωσικός κρατικός κολοσσός Gazprom δεν θα είναι ιδιοκτήτης του αγωγού, κάτι που είναι απαραίτητο ώστε να τηρηθούν οι νέοι κανόνες ανταγωνισμού της Ε.Ε., που απαγορεύουν στον πάροχο ενέργειας να ελέγχει και το δίκτυο διανομής της.
Από την πλευρά του, ο κ. Λαφαζάνης φέρεται να δήλωσε πως η συμφωνία Ελλάδας-Ρωσίας δεν στρέφεται εναντίον κανενός.
Ο αγωγός ήταν αρχικά σχεδιασμένο να φτάνει ως τα ελληνοτουρκικά σύνορα, μέσω Μαύρης Θάλασσας και Τουρκίας. Θα έχει δυνατότητα μεταφοράς 63 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων φυσικού αέρίου ετησίως. Εξ αυτών, τα 16 θα διοχετεύονται στην τουρική αγορά, αφήνοντας απόθεμα 47 δισεκατομμυρίων κμ.
Σημειώνεται πάντως πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αντιμετωπίζει με ιδιαίτερο προβληματισμό τον Turkish Stream και το 2014 ουσιαστικά «βύθισε» τον «πρόγονό» του, τον αγωγό South Stream, ο οποίος θα εισερχόταν στην Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω Βουλγαρίας.
Οι ΗΠΑ είχαν επανειλημμένα ζητήσει από την Ελλάδα να μην συνεργαστεί με τη Ρωσία για τον Turkish Stream, αλλά να εστιάσει αντίθετα στον αγωγό TAP, που θα μεταφέρει αζέρικο φυσικό αέριο από την Κασπία Θάλασσα στην Ευρώπη.
Πηγή: skai.gr
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.