Τη σοβαρότητα της κατάστασης επιβεβαιώνουν και οι πληροφορίες που θέλουν τον αρμόδιο κινέζο υφυπουργό να έρχεται στην Αθήνα, καθώς το Πεκίνο φέρεται δυσαρεστημένο από την τροπή που έχει πάρει η σύμβαση παραχώρησης.
Υπενθυμίζεται ότι η σύμβαση προβλέπει παραχώρηση και εκμετάλλευση -έναντι τιμήματος για 35 χρόνια- του προβλήτα 2 και του προβλήτα 3 που θα κατασκευάσει η ίδια η Cosco. Στον ΟΛΠ μένει ο προβλήτας 1 τον οποίο, σύμφωνα πάντα με τη σύμβαση, τον εξόπλισε με σύγχρονα μηχανήματα η Cosco για να συνεχίσει να λειτουργεί ο οργανισμός.
Ο ΟΛΠ όχι μόνο άρχισε να λειτουργεί αλλά και να εντείνει τον ανταγωνισμό του με τη ΣΕΠ. Το γεγονός δυσαρέστησε έντονα τους κινέζους επενδυτές και δεν είναι η πρώτη φορά.
Έτσι, η Cosco ζητά τώρα από την κυβέρνηση πρώτον τη μη καταβολή μισθώματος για την περίοδο των απεργιακών κινητοποιήσεων των τελωνειακών και των μεταφορέων και δεύτερον τη μη υπογραφή από τον ΟΛΠ νέας συμφωνίας με τον ιταλοελβετικό όμιλο της MSC για τη διακίνηση κοντέινερ από τον δικό του εμπορευματικό σταθμό.
Ανεπίσημα η ΣΕΠ έχει εκφράσει στην κυβέρνηση την επιθυμία της να αναθεωρηθεί συνολικά η σύμβαση και αν στις επόμενες 15 ημέρες -μέσω της φιλικής διευθέτησης- επιτευχθεί συμφωνία, ναυτιλιακοί κύκλοι επισημαίνουν ότι αυτή πιθανότατα θα προκαλέσει εκ των πραγμάτων αλλαγές στη σύμβαση παραχώρησης.
Πηγή: Σωτήρης Μπολάκης
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.