Χρυσοχοΐδης: Αύξηση ελληνικών εξαγωγών το 2011

«Οι ελληνικές εξαγωγές θα αυξηθούν κατά 5,5 % το 2011, σύμφωνα με τις οικονομικές προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ενώ στόχος του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας είναι η ακόμη μεγαλύτερη αύξηση, μέσω στοχευμένων πολιτικών και δράσεων, ώστε να ανέλθουν στο 10% του ΑΕΠ το 2012 και στο 16% το 2014, από το 8,7% του ΑΕΠ που είναι σήμερα».

Αυτό σημειώνει ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας  Μιχάλης Χρυσοχοΐδης στην ιστοσελίδα Social Europe Journal σε άρθρο του με τίτλο “Promotion of Export driven Growth - The first Pillar of our Progressive Response to the Crisis” (Η προώθηση της ανάπτυξης μέσω των εξαγωγών -Ένας βασικός πυλώνας της προοδευτικής απάντησής μας στην κρίση).

Οι πολιτικές του υπουργείου για την ενίσχυση των εξαγωγών όπως θέτει τις προτεραιότητες ο υπουργός συνοψίζονται στα εξής:

- Τη δραστηριοποίηση 2 νέων χρηματοδοτικών εργαλείων
- Το Go2Market (με προϋπολογισμό 70 εκ € )
- Το Πρόγραμμα για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων (με προϋπολογισμό 30 εκ € )
- Τη βελτίωση μονάδων πιστοποίησης προϊόντων που θα επικεντρώνουν στην ποιότητα
- Την εξάλειψη των εμποδίων για την εξαγωγική δραστηριότητα (Business Friendly Greece Program 2011)
- Τη δημιουργία διϋπουργικής ομάδας για καλύτερο συντονισμό με την Ένωση Εξαγωγέων.
- Την αναδιάρθρωση και τον εκσυγχρονισμό του Εθνικού Συμβουλίου για την Ανάπτυξη και την Ανταγωνιστικότητα
- Την αναδιάρθρωση όλων των σχετικών οργάνων όπως είναι ο Οργανισμός Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (ΟΑΕΠ) και ο -Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ)
- Την εγκαθίδρυση ενός δικτύου ενημέρωσης που θα συνεργάζεται με τις ενώσεις εξαγωγέων σε εθνικό και τοπικό επίπεδο

Όπως αναφέρει ο υπουργός στο άρθρο του, «για πρώτη φορά στην πρόσφατη ιστορία της, η Ελλάδα εφαρμόζει μια συνεκτική αναπτυξιακή στρατηγική με βασικό στόχο τη δημιουργία μιας παραγωγικής εξωστρεφούς οικονομίας. Η προώθηση της ανάπτυξης μέσω των εξαγωγών αποτελεί το βασικό πυλώνα της ελληνικής προοδευτικής απάντησης στην οικονομική κρίση. Άλλοι βασικοί πυλώνες της πολιτικής μας είναι η αναθέρμανση της αγοράς και η προώθηση του υγιούς ανταγωνισμού, η βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, και η προώθηση της νεανικής και καινοτόμου επιχειρηματικότητας, με ενισχύσεις και κίνητρα για ιδιωτικές επενδύσεις ποιότητας».
Πηγή: skai.gr