Βασική προϋπόθεση όμως για την κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων οχημάτων είναι ο κινητήρας τους να είναι προδιαγραφών Euro 5 ή Euro 6.
Τα οχήματα diesel νέων προδιαγραφών, σύμφωνα με τους ειδικούς έχουν μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα προς την ατμόσφαιρα και καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο.
Εδώ και δύο δεκαετίες η Ελλάδα ήταν το μοναδικό κράτος-μέλος της ΕΕ στο οποίο απαγορευόταν η χρήση πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Το 51% των συνολικών ταξινομήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση αφορά σε πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, στην Ελλάδα, μόλις το 4% των συνολικών ταξινομήσεων αφορά σε αυτού του τύπου τα οχήματα.
Στην απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης αντιδρούν οι περιβαλλοντικές οργανώσεις που θεωρούν ότι θα επιβαρυνθεί η ατμόσφαιρα των πόλεων από τις αυξημένες εκπομπές ρύπων. Είναι ενδεικτικό ότι η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη έχουν υψηλές συγκεντρώσεις ρύπων και κυρίως αιωρούμενων μικροσωματιδίων.
Πηγή: Γιώργος Κεραμιτζόγλου
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.