Κλείσιμο

Tο mobile εμπόριο επισκιάζει σταδιακά το παραδοσιακό e-commerce

Του λόγου το αληθές, πιστοποιεί η διαπίστωση ότι οι αγορές μέσω “έξυπνων” συσκευών αναπτύσσονται, διεθνώς, τρεις φορές ταχύτερα από το παραδοσιακό ηλεκτρονικό εμπόριο. Από το 2013 έως το 2016, ο μέσος σύνθετος ρυθμός ετήσιας ανάπτυξης - διεθνώς - για το κινητό εμπόριο υπολογίζεται σε 42% έναντι 13% για το e-commerce συνολικά (συμπεριλαμβανομένου του mobile commerce). Συνολικά, ο παγκόσμιος τζίρος των αγορών, μέσω κινητών τηλεφώνων, εκτιμάται ότι θα εκτοξευθεί από περίπου $102 δις το 2013 σε $291 δις το 2015.

Νέα έρευνα, που διεξήχθη από την PayPal και την Ipsos και η οποία κατέγραψε τις κινητές αγοραστικές συνήθειες για πάνω από 17.500 καταναλωτές σε 22 χώρες, αποκαλύπτει σημαντικά στοιχεία για την κινητή αγοραστική συμπεριφορά, τα εμπόδια και τις αναπτυσσόμενες αγορές.

Για παράδειγμα, το ένα τρίτο (33%) των online αγοραστών  δηλώνει ότι έχει αγοράσει ένα είδος μέσω smartphone το προηγούμενο 12μηνο, με το 20% να αναφέρει αγορές μέσω tablet.

Σύμφωνα με την έρευνα, η αύξηση στο εμπόριο μέσω “έξυπνων” κινητών συσκευών οφείλεται σε νεαρούς ενήλικες: το 59% των smartphone shoppers είναι κατά μέσο όρο, σε διεθνές επίπεδο, μεταξύ 18-34 ετών, σε σχέση με το 44%, το συνολικό ποσοστό των online αγοραστών.

Πάντως, παρά τη σημαντική προοπτική, σήμερα, το κινητό εμπόριο συγκεντρώνει σχετικά χαμηλά νούμερα. Σύμφωνα με την έρευνα, οι αγορές μέσω “έξυπνων” κινητών συσκευών καλύπτουν το 9%, ενώ οι αγορές μέσω tablets ευθύνονται για, μόλις, το 5% των online αγορών. Εντούτοις και οι δύο επισκιάζονται από τη χρήση laptops, desktops και notebooks, τα οποία αθροιστικά χρησιμοποιούνται για το 85% των online αγορών. Το ποσοστό αυτό προβλέπεται ότι θα μειωθεί στο 74% στο αμέσως προσεχές διάστημα (για laptops, desktops και notebooks), ενώ τα ποσοστά των smartphones θα ανέλθουν σε 14% και των tablets σε 7%.

Ώριμες αγορές 
Η Κίνα, η Τουρκία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα κυριαρχούν στο εμπόριο μέσω smartphones. Οι online αγοραστές στα Εμιράτα συμβάλλουν σε ένα ποσοστό 24% των ηλεκτρονικών αγορών τους που πραγματοποιούνται με τη χρήση “έξυπνων” κινητών. Οι Κινέζοι καταναλωτές ακολουθούν, κατά πόδας, με ποσοστό 21%, ενώ οι Τούρκοι έρχονται τρίτοι στην κατάταξη με ποσοστό 19%. Οι τρεις αυτοί πληθυσμοί προηγούνται, επίσης, στην υψηλή αγορά smartphones.
Στην Κίνα, πάνω από τα δύο τρίτα (68%) των online αγοραστών έχουν κάνει χρήση ενός smartphone για να προβούν σε μια αγορά στο διάστημα των προηγούμενων 12 μηνών. Το ίδιο έπραξαν πάνω από τους μισούς (57% και 53% αντίστοιχα) των αγοραστών στα Εμιράτα και την Τουρκία.
“Βρισκόμαστε στην ακμή της πρώτης εποχής των κινητών”, δήλωσε ο Senior Director of Global Initiatives της PayPal, Anuj Nayar. “Στην PayPal, έχουμε δει την αύξηση της δύναμης των κινητών να κυμαίνεται από ποσοστό λιγότερο από 1% στον όγκο πληρωμών το 2010, σε άνω του 20% το 2014”.

Πηγή: eea.gr
Πηγή: skai.gr