Την όγδοη φετινή νίκη του και δεύτερη διαδοχική σημείωσε σήμερα ο Σεμπάστιαν Φέτελ στο ιταλικό γκραν πρι της Φόρμουλα Ένα, το οποίο διεξήχθη στη Μόντσα. Ο Γερμανός παγκόσμιος πρωταθλητής της Red Bull άφησε στις δύο επόμενες θέσεις τον Βρετανό Τζένσον Μπάτον (ΜακΛάρεν) και τον Ισπανό Φερνάντο Αλόνσο (Φεράρι).
Μετά το αποτέλεσμα αυτό και ενώ απομένουν έξι αγώνες για την ολοκλήρωση της σεζόν, ο Φέτελ προηγείται στην κατάταξη των οδηγών με 284 βαθμούς, ενώ ακολουθεί ο Αλόνσο με 172. Μετά την σημερινή εγκατάλειψη του δεύτερου οδηγού της Red Bull, Μαρκ Γουέμπερ, ο Μπάτον πέρασε τρίτος στην βαθμολογία, αφού, αν και οι δύο οδηγοί έχουν τους ίδιους βαθμούς, ο Βρετανός υπερτερεί έναντι του Αυστραλού, λόγω περισσότερων νικών (δύο έναντι καμίας).
Εντυπωσιακές μάχες αναμένονταν στην πίστα της Μόντσα και οι Χάμιλτον – Σουμάχερ, το επιβεβαίωσαν με τον καλύτερο τρόπο. Στην εκκίνηση ο Βιταντόνιο Λιούτσι έκανε το θαύμα του, προκαλώντας χάος, με αποτέλεσμα να στείλει στο… καναβάτσο τρία μονοθέσια (Ρόσμπεργκ, Πετρόφ, Ντ’ Αμπρόσιο) και στα πιτ τον Μάσα για αλλαγή αεροτομής.
Ωστόσο, το σκηνικό στην κορυφή επιφύλασσε εκπλήξεις με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα. Ο Φερνάντο Αλόνσο ξεκίνησε πάρα πολύ καλά, κλέβοντας την πρωτιά από τον Φέτελ. Η ταχύτητα των «κόκκινων ταύρων» όμως έδωσαν την ευκαιρία στον Γερμανό γρήγορα να ανακτήσει τη θέση του.
Και μετά ήρθαν οι… μάχες!
Χρόνια είχε ο Σουμάχερ να αγωνιστεί έτσι. Ο Γερμανός έδειξε να θυμάται κάτι από τον παλιό καλό του εαυτό, δίνοντας μάχη με τον Χάμιλτον. Μπορεί στο τέλος να μην κατάφερε να μείνει μπροστά από τις McLaren, όμως έδειξε πως με ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο, μεταμορφώνεται, βλέποντας την καρό σημαία από την πέμπτη θέση.
Εκτός μάχης ο Γουέμπερ!
Νωρίς τελείωσε ο αγώνας για τον Αυστραλό πιλότο της Red Bull. Στην προσπάθεια του να περάσει τον Μάσα, είχαν επαφή με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει, χάνοντας έτσι την ευκαιρία να υπερασπιστεί τη θέση του στο πρωτάθλημα.
Οι καλοί:
Στον 13ο γύρο της σεζόν έμελε ο Σουμάχερ να μπει στην κατηγορία των καλών. Ο Γερμανός ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικός. Σταθερός στην κατηγορία είναι ο Πολ ντι Ρέστα, ο οποίος πλασαρίστηκε στην όγδοη θέση.
Οι κακοί:
Μαλδονάδο και Μπαρικέλο πλασαρίστηκαν εκτός δεκάδας, επιβεβαιώνοντας την κακή κατάστασή της Williams.
Αναλυτικά η κατάταξη:
1. Φέτελ, Red Bull, 1:20:46.172
2. Μπάτον, McLaren, +9.590
3. Αλόνσο, Ferrai, +16.909
4. Χάμιλτον, McLaren, +17.471
5. Σουμάχερ, Mercedes, +32.677
6. Μάσα, Ferrari, +42.993
7. Αλγκουερσουαρί, Toro Rosso, +1 γύρος
8. Ντι Ρέστα, Force India, +1 γύρος
9. Σένα, Renault, +1 γύρος
10. Μπουεμί, Toro Rosso, +1 γύρος
11. Μαλδονάδο, Williams, +1 γύρος
12. Μπαρικέλο, Williams, +1 γύρος
13. Κοβαλάινεν, Lotus, +1 γύρος
14. Τρούλι, Lotus, +2 γύροι
15. Γκλοκ, Virgin, +2 γύροι
Εγκατέλειψαν:
1. Πέρες, Sauber
2. Κομπαγιάσι, Sauber
3. Σούτιλ, Force India
4. Γουέμπερ, Red Bull
5. Ντ’Αμπρόσιο, Virgin
6. Πετρόφ, Renault
7. Ρόσμπεργκ, Mercedes
8. Λιούτσι, HRT
Βαθμολογία πιλότων:
1. Φέτελ,284
2. Αλόνσο, 172
3. Γουέμπερ,167
4. Μπάτον,167
5. Χάμιλτον,158
6. Μάσα,82
7. Ρόσμπεργκ,56
8. Σουμάχερ, 52
9. Πετρόφ, 34
10. Χάιντφελντ,34
11. Κομπαγιάσι, 27
12. Σούτιλ,24
13. Αλγκουερσουαρί, 16
14. Μπουεμί,13
15. Ντι Ρέστα,12
16. Πέρες,8
17. Μπαρικέλο, 4
18. Μαλδονάτο,1
Βαθμολογία Κατασκευαστών:
1. Red Bull, 451
2. McLaren, 325
3. Ferrari, 254
4. Mercedes, 108
5. Renault, 70
6. Force India, 36
7. Sauber, 35
8. Toro Rosso,29
9. Williams, 5
WRC: Νίκη Χιρβόνεν στην Αυστραλία
Στη δεύτερη νίκη της σεζόν έφτασε ο Μίκο Χιρβόνεν στις ειδικές της Αυστραλίας, αφού πρώρα τα βρήκε με τον ομόσταβλό του Γιάρι Λάταβαλα, ο οποίος όχι μόνο έκοψε ρυθμό, αλλά σταμάτησε το αυτοκίνητό του για περίπου μισό δεύτερο. To ένα-δύο έκανε η Ford.
Απόλυτοι κυρίαρχοι ήταν στον 10ο γύρο του πρωταθλήματος οι οδηγοί της Ford, οι οποίοι εκμεταλλευόμενοι τις εξόδους των οδηγών της Citroen, βρίσκονταν στις πρώτες θέσεις της γενικής κατάταξης και τις τρεις ημέρες.
Ωστόσο, ο Γιάρι Λάτβαλα, ο οποίος οδηγούσε την κούρσα, δύο ειδικές πριν το τέλος του αγώνα και μη έχοντας καμία πιθανότητα να κυνηγήσει τον παγκόσμιο τίτλο, αποφάσισε να βοηθήσει τον Χιρβόνεν και με επιδεικτικό τρόπο σταμάτησε το αυτοκίνητό του λίγο πριν το τέλος της ειδικής για περίπου μισό δευτερολέπτο.
«Σταμάτησα πριν την κίτρινη γραμμή. Αποφασίσαμε με την ομάδα πως ο Μίκο έχει περισσότερες ευκαιρίες για τον τίτλο, έτσι ήθελα να τον βοηθήσω», ήταν τα λόγια του Λάτβαλα.
Στο ίδιο επίπεδο κινήθηκαν και οι δηλώσεις του νικητή, Μίκο Χιρβόνεν,
«Δυστυχώς έχει χάσει την πιθανότητες για τον τίτλο εδώ και αρκετούς μήνες. Τώρα με βοήθησε πολύ στο κυνήγι του πρωταθλήματος. Σίγουρα ακόμη υπάρχει πολύς δρόμος μπροστά μας, αλλά το 2009 έχασα τον τίτλο για ένα βαθμό, οπότε ξέρω πως κάθε βαθμός είναι σημαντικός», ανέφερε o οποίος στη συνεχεία πρόσθεσε,
«Είναι ένα φανταστικό αποτέλεσμα και πολύ σημαντικό για την Ford. Πρέπει να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Γιάρι που έκοψε και μου έδωσε τους βαθμούς για το πρωτάθλημα. Τώρα επιστρέψαμε», συμπλήρωσε.
Με αυτήν τη νίκη ο Χιρβόνεν έκανε χατ τρικ στην Αυστραλία, δημιουργώντας έτσι μία καλή παράδοση στη χώρα των καγκουρό.
Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Πίτερ Σόλμπεργκ, ο οποίος διατήρησε τη θέση του από την πρώτη ημέρα του αγώνα.
Τα πάνω – κάτω!
Ένας τέτοιος αγώνας έλειπε για να πάρει φωτιά το πρωτάθλημα και ευτυχώς στην Αυστραλία, τα αποτελέσματα μετατρέπουν το κυνήγι του τίτλου σε ντέρμπι.
Οι έξοδοι των Λεμπ και Οζιέ, είχαν ως αποτέλεσμα να ολοκληρώσουν τον αγώνα από την 10η και 11η θέση, αντίστοιχα, έχοντας πλέον μόλις 12 βαθμούς διαφορά ο Λεμπ από τον δεύτερο Χιρβόνεν, ενώ απομένουν τρεις γύροι για να πέσει η αυλαία του πρωταθλήματος.
Αναλυτικά η κατάταξη:
1. Χιρβόνεν, Ford, +3:35:59.0
2. Λάτβαλα, Ford, +14.7
3. Π. Σόλμπεργκ, Citroen, +44.8
4. Γουίλσον, Ford, +8:45.2
5. Αλ Κασίμι, Abu Dhabi, +12:33.3
6. Πάντον, Symtech Subaru, +17:29.3
7. Κοσκιούσκο, Lotos Mitsubishi, +19:01.3
8. Σάλιουκ, Mentos Mitsubishi, +21:08.5
9. Γκιέρα, GMA Mitsubishi, +22:48.9
10. Λεμπ, Citroen, +30:02.9
Νικητές ειδικών:
1. Λάτβαλα, 9
2. Λεμπ, 6
3. Χιρβόνεν, 5
4. Οζιέ, 5
5. Π. Σόλμπεργκ, 1
Βαθμολογία οδηγών:
1. Λεμπ,196
2. Χιρβόνεν, 181
3. Οζιέ, 167
4. Λάτβαλα, 116
5. Π. Σόλμπεργκ, 110
6. Όστμπεργκ, 56
7. Γουίλσον, 52
8. Ραϊκόνεν, 34
9. Χ. Σόλμπεργκ, 32
10. Σόρντο, 23
Βαθμολογία Κατασκευαστών:
1. Citroen Total World Rally Team, 347
2. Ford Abu Dhabi World Rally Team, 285
3. Μ-Sport Stobart Ford Rally Team, 117
4. Petter Solberg World Rally Team, 98
5. Ice 1 Racing, 48
6. Munchis Ford World Rally Team, 32
7. Team Abu Dhabi, 30
8. FERM Power Tools Wolrd Rally Team, 22
Επόμενο ραντεβού των ομάδων είναι προγραμματισμένο για τις (29/9-2/10) στο ράλι της Γαλλίας.
Πηγή: skai.gr
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.