Οι νέοι κινητήρες τοποθετούνται απευθείας στο εργοστάσιο παραγωγής. Κάθε κινητήρας έχει τροποποιηθεί ειδικά για να μπορεί να φιλοξενήσει τη χρήση υγραερίου, ενώ η αξιοπιστία αυτών των κινητήρων εξασφαλίζεται από ένα πρόγραμμα δοκιμών που περιλάμβανε πάνω από 400.000 χιλιόμετρα συνεχούς λειτουργίας. Η φιάλη υγραερίου είναι τοποθετημένη στο χώρο της ρεζέρβας (το κιτ επιδιόρθωσης ελαστικού προσφέρεται στο βασικό εξοπλισμό), έτσι ώστε να μην καταλαμβάνει μέρος του χώρου αποσκευών. Η χωρητικότητα της φιάλης είναι 31 λίτρα για το Panda και 38 λίτρα για το Punto Evo. Η αλλαγή του καυσίμου γίνεται μέσω ενός διακόπτη που τοποθετείται κοντά στη θέση του οδηγού, ώστε να είναι εύκολη η ενεργοποίησή του ακόμα και εν κινήσει.
Ένα σημαντικό πλεονέκτημα των υγραεριοκίνητων Fiat, εκτός από τη χαμηλή τιμή και τη μείωση των εκπομπών ρύπων (όλων των ρύπων και όχι μόνο του CO2) που προσφέρουν σε σχέση με την καύση βενζίνης, είναι και η αυξημένη αυτονομία λόγω της ύπαρξης δύο ρεζερβουάρ καυσίμου (βενζίνη - υγραέριο), όπως στο παράδειγμα που ακολουθεί, βασισμένο στο Panda Easy Power (LPG), σε σχέση με ένα απλό Panda με την ίδια απόδοση κινητήρα (1.2 69hp).
Ένα Panda 1.2 69hp με κινητήρα βενζίνης χρειάζεται 59,5 Ευρώ (με τη μέση τιμή της αμόλυβδης στα 1,7 Ευρώ / λίτρο) για να γεμίσει το ρεζερβουάρ των 35 λίτρων. Ένα γεμάτο ρεζερβουάρ δίνει στον κάτοχο του αυτοκινήτου περίπου 547 χλμ αυτονομίας, έχοντας μια μέση κατανάλωση 6,4 λτ/100 χλμ.
Αντίστοιχα, το ρεζερβουάρ υγραερίου χωρητικότητας 31 λίτρων χρειάζεται 24,8 Ευρώ για να γεμίσει (με τρέχουσα τιμή του υγραερίου 0,8 Ευρώ / λίτρο) δίνοντας στον κάτοχο του αυτοκινήτου μια αυτονομία των 369 χλμ περίπου, έχοντας μια μέση κατανάλωση 8,4 λίτρα / 100 χλμ.
Επομένως, με δύο γεμάτα ρεζερβουάρ (βενζίνης και υγραερίου) ο καταναλωτής έχει μια συνολική αυτονομία περίπου 916 χιλιομέτρων έναντι 547 χιλιομέτρων αυτονομίας που προσφέρει ο κινητήρας βενζίνης.
Τέλος, το εν λόγω καύσιμο είναι ιδιαίτερα οικονομικό. Με την παραδοχή ότι ο μέσος οδηγός διανύει σε ετήσια βάση 15.000 χλμ τότε χρειάζεται 1.632 Ευρώ βενζίνης (με τη μέση τιμή στα 1,7 Ευρώ / λίτρο). Για να διανύσει την ίδια χιλιομετρική απόσταση χρησιμοποιώντας μόνο υγραέριο το αντίστοιχο ποσό που απαιτείται είναι 1.008 Ευρώ, εξοικονομώντας έτσι 624 Ευρώ (ή αλλιώς ξοδεύει 38% λιγότερα χρήματα).
Οι κινητήρες προδιαγραφών Euro 5, με τους οποίους θα είναι διαθέσιμη η δυνατότητα υγραεριοκίνησης ανά μοντέλο είναι ο 1.2 των 69 ίππων για το Panda Dynamic, η τιμή του οποίου διαμορφώνεται στα 12.800 ευρώ, και ο 1.4 των 77 ίππων για το 3θυρο και 5θυρο Punto Evo Dynamic, τα οποία κοστίζουν αντίστοιχα 14.900 και 15.300 ευρώ.
Σύντομα, θα υπάρχουν διαθέσιμες και οι αντίστοιχες εκδόσεις διπλού καυσίμου (Easy Power) τόσο στο Fiat 500 1.2 69hp, όσο και στο Bravo 1.4 90hp.
Πηγή: skai.gr
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.