Τα έργα, από τις αρχές του 1960 έως σήμερα, ξεχειλίζουν από ενέργεια και μαρτυρούν την παραγωγικότητα του ζωγράφου, την πίστη του στην παραστατικότητα «σε μία εποχή που φοβάται τα περιγράμματα επειδή τα ταυτίζει με τη δογματικότητα» αναφέρει στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο Παύλος Σάμιος, ο οποίος αυτοπροσδιορίζεται ως «παραδοσιακός μεταμοντέρνος» ζωγράφος. Μάλιστα, όσο μεγαλώνει, όπως αποδεικνύουν τα πιο πρόσφατα έργα του, της δεκαετίας 1990- 2000, γίνεται περισσότερο αφαιρετικός γιατί «το πέρασμα του χρόνου σε φέρνει σε μία ανάγκη να μείνεις όλο και με λιγότερα».
Ο ζωγράφος αντλεί τα θέματά του από την καθημερινότητα και ταυτόχρονα από το τυχαίο. Η διασταύρωση κάποιου βλέμματος, ένα νεύμα, μία ανεπαίσθητη κίνηση, μπορεί κατά κάποιο τρόπο να δώσουν το έναυσμα για το ζωγραφικό αφήγημά του.
Ο Παύλος Σάμιος γεννήθηκε το 1948 και είναι ο μικρότερος γιος μίας πολυμελούς οικογένειας, με πατέρα τσαγκάρη. «Με έστελνε από τη συνοικία του Ταύρου, όπου ζούσαμε, στα μεγάλα καταστήματα του κέντρου της Αθήνας, σχεδίαζα αναλυτικά τα γυναικεία παπούτσια στο μπλοκ και από τα σχέδιά μου έβγαζε τα μοντέλα των παπουτσιών που κατασκεύαζε» απαντά ο Παύλος Σάμιος σε ερώτηση για την ενότητα της έκθεσης με ζωγραφική πάνω σε τεντωμένο δέρμα, που παραπέμπει στα παλιά βυρσοδεψεία.
Η ζωγραφική διαδρομή του Παύλου Σάμιου ξεκίνησε από τη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, εμπλουτίστηκε στο Παρίσι, όπου έζησε 17 χρόνια, αλλά επέστρεψε γιατί, όπως ομολογεί, του έλειψε το ελληνικό φως. «Το σχέδιο σιγουρεύει τη σύνθεση αλλά δημιουργεί την ανάγκη μίας πάστας χρωμάτων που έχουν ανάγκη τον ήλιο» εξηγεί ο ίδιος.
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.