Κλείσιμο

Το Facebook βάζει φρένο στην παραπληροφόρηση

Στον κόσμο του διαδικτύου έχουν γραφτεί τα πάντα. Μερικές ιστορίες αποσκοπούν απλώς στην κινδυνολογία για χιουμοριστικούς λόγους, άλλες όμως είναι πιο κακόβουλες: ένα δόλωμα για να εξαπατήσουν τους ανθρώπους να μπουν σε ένα παγιδευμένο με ιούς ιστότοπο.

Τα παραδείγματα είναι άπειρα. Η Microsoft μας πληρώνει πλουσιοπάροχα, αν συμμετέχουμε στις έρευνές της. Επίσης, υπάρχουν τράπεζες που μας δανείζουν με πολύ χαμηλό επιτόκιο, αρκεί να δώσουμε προσωπικά μας στοιχεία. Ο Μπιλ Γκέιτς χαρίζει 5000 δολάρια σε όποιον κοινοποιήσει τη φωτογραφία του, ενώ μια μικρή πόλη στο Τέξας έχει μπει σε καραντίνα εξαιτίας του ιού έμπολα. Δυστυχώς, πολλοί ανυποψίαστοι χρήστες μοιράζονται τέτοιες ψεύτικες ειδήσεις με τους φίλους και την οικογένεια τους.

Το Facebook για να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά αυτό το φαινόμενο, αλλάζει τη σελίδα των ενημερώσεων, ώστε οι χρήστες να βλέπουν λιγότερες τέτοιες δημοσιεύσεις, προειδοποιώντας εκείνους που ανεβάζουν τέτοιες «ειδήσεις».

«Έχουμε διαπιστώσει πως οι άνθρωποι θέλουν να βλέπουν λιγότερες ψευδείς και παραπλανητικές ειδήσεις», εξήγησε ο τεχνικός λογισμικού του Facebook Erich Owens, ο οποίος ανακοίνωσε σε κοινό άρθρο του με τον Udi Weinsberg τις επερχόμενες αλλαγές. «Η σημερινή αναβάθμιση της σελίδας ενημερώσεων θα μειώσει τη διάδοση δημοσιεύσεων που οι χρήστες έχουν καταγγείλει ως ψευδείς και θα προειδοποιεί τις δημοσιεύσεις, οι οποίες έχουν γίνει αντικείμενο καταγγελίας, εξαιτίας αυτού του λόγου».

Αυτή η νέα λειτουργία συνδέεται με μια άλλη πρόσφατη προσθήκη στο Facebook: τη δυνατότητα να γίνεται αναφορά από τους χρήστες μιας δημοσίευσης, αν είναι ψεύτικη. Πλέον αυτές οι αναφορές θα λαμβάνονται υπόψη από τον αλγόριθμο της σελίδας ενημερώσεων του Facebook, επιλέγοντας ποιες δημοσιεύσεις θα εμφανίζονται.

Δημοσιεύσεις που έχουν δεχθεί τέτοιες αναφορές θα συνοδεύονται από το ακόλουθο μήνυμα: «Πολλοί χρήστες έχουν αναφέρει, ότι αυτή η δημοσίευση περιέχει ψευδείς πληροφορίες». Πάντως, υπάρχει ο κίνδυνος της κατάχρησης αυτής της επιλογής, αφού σελίδες που έχουν στόχο το χιούμορ και τη σάτιρα ίσως βρεθούν εκτεθειμένες. Ακόμα, σελίδες πολιτικού και θρησκευτικού περιεχομένου, είναι πιθανό να καταγγελθούν χωρίς λόγο.

Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός πως το Facebook ξεκαθαρίζει, ότι με αυτήν την παρέμβαση δεν θα μετατραπεί σε εκδότη αλλά θα παραμείνει πλατφόρμα. Είναι μια σημαντική νομική διάκριση που έχει σχέση με την ευθύνη που φέρει για το υλικό που ανεβάζουν οι χρήστες.
Πηγή: Πηγή: Guardian