Ο λόγος για τον Αμπντάλα αλ Ομάρι που ζει στο Βέλγιο έχοντας λάβει καθεστώς ασύλου. Η οδυνηρή προσωπική του εμπειρία του ξεριζωμού, τον ενέπνευσε να φιλοτεχνήσει σειρά έργων με τίτλο «Τρωτότητα».
«Το να είσαι πρόσφυγας είναι σα να έχεις αποκτήσει νέο άκρο στο σώμα σου με το οποίο δεν έχεις καμία σχέση και θα παραμείνει εκεί μέχρι την τελευταία μέρα, οπότε καλύτερα να το αντιμετωπίσεις» είπε στο αμερικανικό δίκτυο CNN ο αλ Ομάρι.
«Ντόναλντ» 2016
Στη σειρά έργων, ο πρόεδρος Tραμπ απεικονίζεται ως πρόσφυγας που κρατά ένα μικρό παιδί. Τα αντικείμενά του είναι ένας υπνόσακος στην πλάτη του και μια φωτογραφία της οικογένειάς του στο δεξί του χέρι.
Ο πρόεδρος Πούτιν και ο πρόεδρος της Συρίας Μπασάρ Αλ Ασάντ είναι επίσης δημιουργήματα του χρωστήρα του καλλιτέχνη. Ο Πούτιν, ο στρατός του οποίου προχώρησε σε αεροπορικές επιδρομές στη Συρία, απεικονίζεται ως άστεγος, ενώ ο Άσαντ φαίνεται εν μέρει βυθισμένος στο νερό κρατώντας παράλληλα ένα χάρτινο καραβάκι πάνω από το κεφάλι του.
«Η Μεσόγειος» 2015
Σε ένα άλλο πίνακα, με τίτλο «Η ουρά» απεικονίζεται μια φαινομενικά ατελείωτη ουρά ανθρώπων που περιμένουν φαγητό, συμπεριλαμβανομένων του Ισραηλινού πρωθυπουργού Μπέντζαμιν Νετανιάχου, του ιρανού προέδρου Χασάν Ρουχάνι και του τέως προέδρου των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα.
Ενώ οι αντιδράσεις στη σειρά ήταν κατά «90% θετικές», σύμφωνα με τον Aλ Ομαρί, ο καλλιτέχνης δέχθηκε και αρκετή κριτική.
«Οι άνθρωποι μερικές φορές συμπαθούν πολύ τους πολιτικούς τους, δεν μπορούν να τους δουν να πέφτουν από τους θρόνους τους, δεν μπορούν να τους δουν αδύναμους», δήλωσε ο ζωγράφος.
Ο καλλιτέχνης διευκρίνισε ότι δεν ήταν πρόθεσή να δείξει ασέβεια στους ηγέτες, αλλά να «τους δώσει πίσω την ανθρωπιά τους».
«Κατά κάποιο τρόπο ο σκοπός μου μετατοπίστηκε από την έκφραση θυμού που είχα... σε μια πιο ζωντανή επιθυμία να αφοπλίσω τους χαρακτήρες μου, να τους απεικονίσω έξω από τις θέσεις εξουσίας τους» τόνισε.
Πηγή: skai.gr
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.