«Έως 15.000 κυκλοφορούν στην Ελλάδα και δεν ξέρουν ότι είναι μολυσμένοι» ανέφερε μεταξύ άλλων ο Μανώλης Δερμιτζάκης καθηγητής Γενετικής Πανεπιστημίου Γενεύης, μιλώντας στο δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ και τον Μάρκο Δειμέζη ενώ εξέφρασε τον προβληματισμό του για το άνοιγμα των σχολείων.
«Το βασικό πρόβλημα είναι ότι υπάρχουν πολλοί ασυμπτωματικοί και ειδικά νέοι και φυσικά αυτοί αποτελούν πηγή του ιού που μπορούν να μολύνουν όσους βρίσκονται κοντά τους» ανέφερε χαρακτηριστικά ενώ συμπλήρωσε πως το καλό νέο είναι ότι μειώθηκαν τα κρούσματα και πήγαμε στα 150, ότι εχουμε μια σταθεροποίηση από 150 – 250 κρούσματα την ημέρα. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε αυξημένη μετάδοση αλλά σταθερή μετάδοση.
Ο ίδιος σημείωσε ότι φαίνεται τα πρώτα μέτρα όπως η χρήση μάσκας σε εσωτερικούς χώρους να άφησαν αποτύπωμα με την μείωση των κρουσμάτων.
Παράλληλα, κατήγγειλε του συνωμοσιολόγους που δεν πιστεύουν στην ύπαρξη του ιού λέγοντας τους χαρακτηριστικά «να μη βλέπουν και πολλές ταινίες» ενώ εκτίμησε πως αν τηρηθούν τα υπάρχοντα μέτρα δεν θα υπάρχει ενδεχόμενο τοπικών lockdown.
Επιστροφή στα μεγάλα αστικά κέντρα
Ο κ. Δερμιτζάκης ανέφερε πως κάποιος που έρχεται από ταξίδι θα πρέπει τις πρώτες μέρες να είναι πολύ προσεχτικός πχ με κάποια σχετική απομόνωση για κάποιες μέρες
Ενώ τονίζει πως το σημαντικό είναι να χτιστεί ένα βιώσιμο μοντέλο συμπεριφοράς το οποίο να μας κρατήσει μέσα στο φθινόπωρο και το χειμώνα
Άνοιγμα σχολείων
Αναφορικά με το άνοιγμα των σχολείων ο καθηγητής υπογράμμισε πως αν συνεχιστεί αυτή η πορεία με τα κρούσματα, «αρχίζω να βλέπω μια καλλύτερη εικόνα αλλά θα ήθελα να υπάρξει σοβαρή μείωση στα κρούσματα και ειδικά στην κοινότητα ώστε να ανοίξουν τα σχολεία διευκρινίζοντας πως δεν πρέπει να είναι τριψήφιος ο αριθμός και ιδανικά τα κρούσματα να έιναι 40, 50 ή 60»
Σχετικά με το αν ο κορωνοιος θα μπορούσε να μεταλλαχθεί σε κάτι πιο δυνατό ο ίδιος απάντησε πως «θεωρητικά μπορεί».
Πηγή: skai.grΔιαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.