Λονδίνο, Θανάσης Γκαβός
Ο επιμέρους πληθωρισμός τροφίμων και ποτών στις οκτώ μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ στη Βρετανία το Μάρτιο διαμορφώθηκε στο 17,2%, σύμφωνα με έρευνα του οργανισμού ενημέρωσης των καταναλωτών Which?.
Πρόκειται για ακόμα μεγαλύτερο ρυθμό αύξησης των τιμών σε σχέση με το 16,5% του Φεβρουαρίου. Συνολικά ο πληθωρισμός στο Ηνωμένο Βασίλειο όπως έχει διαμορφωθεί από το Φεβρουάριο βρίσκεται στο 10,4%.
Η νέα έρευνα εξέτασε τις αλλαγές στην τιμή βασικών προϊόντων στις αλυσίδες Asda, Morrisons, Tesco, Sainsbury's, Aldi, Lidl, Ocado και Waitrose.
Πιο συγκεκριμένα, η τιμή του χυλού βρώμης, αγαπημένου προγεύματος των Βρετανών, αυξήθηκε κατά 35,5% κατά μέσο όρο σε σχέση με πέρυσι.
Το τυρί τσένταρ, το πιο δημοφιλές τυρί στη χώρα, πωλείται κατά 28,3% πιο ακριβά σε σχέση με τον περσινό Μάρτιο.
Η τιμή στα χοιρινά λουκάνικα είναι αντιστοίχως αυξημένη κατά 26,8% και στις πατάτες κατα 14%. Το λευκό ψωμί κοστίζει 22,8% περισσότερο.
Υπάρχουν πάντως και ορισμένες συγκεκριμένες μάρκες αυτών και άλλων προϊόντων που σε κάποια σουπερμάρκετ έχουν καταγράψει αύξηση της τάξης ακόμα και του 80%, όπως ένα ώριμο τυρί τσένταρ Ουαλίας στα Asda. Η συσκευασία των 180 γραμμαρίων πέρυσι κόστιζε μία λίρα και πλέον κοστίζει 1,80 λίρες.
Συσκευασία με οκτώ λουκάνικα στα Tesco κοστίζει πλέον 1,39 λίρες από 80 πένες πέρυσι, μια αύξηση 73,3%.
Η έρευνα αφορά πάνω από 26.000 προϊόντα στις οκτώ αλυσίδες.
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.