"Ανακοινώνουμε το τέλος της πώλησης βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων μέχρι το 2040" είπε ο υπουργός σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε με σκοπό να παρουσιάσει το "σχέδιο για το κλίμα". Παραδέχτηκε πάντως ότι ο στόχος αυτός είναι "δύσκολος", ιδίως για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Σε μια χώρα που μετρά δύο μεγάλους ομίλους, τους PSA και Renault και όπου τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα ακόμη σπανίζουν "πρόκειται για μια πραγματική επανάσταση", πρόσθεσε ο Ιλό. Όμως "οι προϋποθέσεις υπάρχουν", υπογράμμισε.
Στην Ευρώπη, μόνο η Ολλανδία και η Νορβηγία εξετάζουν την εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου. Το 2016, περισσότερα από το 95% των καινούριων αυτοκινήτων που κυκλοφόρησαν σε χώρες της δυτικής Ευρώπης κινούνταν είτε με ντίζελ (49,5%) είτε με βενζίνη (45,8%), σύμφωνα με την Ομοσπονδία Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (Acea).
Τα πιο φτωχά γαλλικά νοικοκυριά θα μπορέσουν τους επόμενους μήνες να επωφεληθούν από μια "επιδότηση μετάβασης" προκειμένου να απαλλαγούν από τα ρυπογόνα αυτοκίνητά τους για να αποκτήσουν πιο καθαρά οχήματα, ανακοίνωσε επίσης ο Ιλό. Το ποσό της επιδότησης δεν διευκρινίστηκε. Όπως εξήγησε ο υπουργός, με το μέτρο αυτό οι Γάλλοι θα μπορούν "να αντικαταστήσουν ένα ντιζελοκίνητο (όχημα) που κυκλοφόρησε πριν από το 1997 ή ένα βενζινοκίνητο παλαιότερο του 2001 από ένα πιο καθαρό, καινούριο αυτοκίνητο".
Αυτό το "σχέδιο για το κλίμα" το είχε προαναγγείλει στις αρχές Ιουνίου ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν καθώς στόχος του είναι η χώρα να βρεθεί στην πρώτη γραμμή της μάχης για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, μετά και την αποχώρηση των ΗΠΑ από τη συμφωνία του Παρισιού.
Πηγή: skai.gr
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.