Ο Γκοσν συνελήφθη από τους εισαγγελείς του Τόκιο με την κατηγορία ότι απέκρυψε στοιχεία της μισθολογικής του κατάστασης, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας Yomiuri που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της. Την είδηση της σύλληψής του μετέδωσε και το ιαπωνικό δίκτυο NHK, σημείωνοντας ότι κατηγορείται για υπεξαίρεση, όπως αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο.
«Η εισαγγελία του Τόκιο συνέλαβε τον Γκοσν καθώς θεωρείται ύποπτος για παραβίαση της νομοθεσίας», μετέδωσε το NHK. Νωρίτερα, πολλά άλλα μέσα ενημέρωσης είχαν μεταδώσει ότι ο Γκοσν κατέθετε ενώπιον των αρχών.
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι με βάση μια έκθεση από ανώνυμο πληροφοριοδότη ερευνούσε πιθανές παράτυπες πρακτικές του Γκοσν και του εντεταλμένου διευθυντή Γκρεγκ Κέλι εδώ και μήνες, και ότι συνεργάζεται πλήρως με τους ερευνητές.
«Η έρευνα έδειξε ότι εδώ και πολλά χρόνια ο Γκοσν και ο Κέλι ανέφεραν ποσά για τους μισθούς τους στις ανακοινώσεις τους στο χρηματιστήριο του Τόκιο που ήταν χαμηλότερα από το πραγματικό ποσό, προκειμένου να μειωθεί το αναφερόμενο ποσό στην αμοιβή του Κάρλος Γκοσν», ανέφερε η Nissan σε ανακοίνωση. Σύμφωνα με την εταιρία, ο διευθύνων σύμβουλος Χιρότο Σαϊκάουα θα προτείνει στο συμβούλιο της Nissan την απομάκρυνση του Γκοσν και του Κέλι.
Η είδηση προκάλεσε σοκ στην Ιαπωνία όπου ο Γκοσν, που αποτελεί μια από τις σπάνιες περιπτώσεις αλλοδαπού που καταλαμβάνει τόσο υψηλόβαθμη θέση σε μια ιαπωνική εταιρία, έχει πολύ καλή φήμη καθώς κατάφερε να σώσει τη Nissan από τα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Ο Γκοσν είναι επίσης πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της γαλλικής Renault.
Η εφημερίδα Asahi ανέφερε στην ιστοσελίδα της ότι οι εισαγγελείς είχαν ξεκινήσει να ερευνούν τα γραφεία στην έδρα της Nissan και σε άλλα σημεία το απόγευμα της Δευτέρας (τοπική ώρα).
Η Nissan ανακοίνωσε ότι θα ενημερώσει τους δημοσιογράφους αργότερα σήμερα. Εκπρόσωποι της Renault και της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi Motors δεν απάντησαν άμεσα στα αιτήματα για κάποιο σχόλιο.
Η αποπομπή του 64χρονου Γκοσν αναμένεται να εγείρει ερωτήματα για το μέλλον της συμμαχίας, την οποία δημιούργησε ο ίδιος προσωπικά και δεσμεύθηκε να ενισχύει πριν αποχωρήσει από τα καθήκοντά του.
Η μετοχή της Renault κατέγραψε βουτιά 13% στο Παρίσι, σημειώνοντας από τις χειρότερες επιδόσεις στην Ευρώπη.
Γεννημένος στη Βραζιλία, με καταγωγή από τον Λίβανο και γαλλική υπηκοότητα, ξεκίνησε την καριέρα του στη Michelin στη Γαλλία, ενώ στη συνέχεια μετακινήθηκε στη Renault. Εντάχθηκε στο δυναμικό της Nissan το 1999 αφού η Renault απέκτησε ποσοστό πλειοψηφικό ποσοστό και έγινε διευθύνων σύμβουλος το 2001. Ο Γκοσν παρέμεινε σε αυτή τη θέση έως τον περασμένο χρόνο.
Τον Ιούνιο, οι μέτοχοι της Renault ενέκριναν τις αποδοχές ύψους 7,4 εκατ. ευρώ του Γκοσν για το 2017. Επιπροσθέτως αυτού το ποσού, έλαβε 9,2 εκατ. ευρώ στον τελευταίο του χρόνο στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Nissan.
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.