Στα 15 δισ. δολάρια ανέρχεται το σχέδιο του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν για τη μεγαλόπνοη κατασκευή της διώρυγας της Κωνσταντινούπολης, στο πλαίσιο της οποίας το Σάββατο εγκαινιάστηκε η θεμελίωση μίας εκ των έξι νέων γεφυρών.
Παρόλα αυτά, το φιλόδοξο project έχει συγκεντρώσει αρκετές αντιδράσεις, καθώς δεν είναι λίγοι οι Τούρκοι που ασκούν κριτική τόσο για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις όσο και για το υπέρογκο κόστος.
«Το σχέδιο είναι και νομικά και επιστημονικά κατάλληλο» δήλωσε το Σάββατο ο πρόεδρος της Τουρκίας. «Το κανάλι της Κωνσταντινούπολης είναι ίσως το πιο περιβαλλοντικά φιλικό έργο στον κόσμο» συνέχισε, απορρίπτοντας τις όποιες κριτικές.
Όπως προαναφέρθηκε, το κόστος του μεγαλόπνοου έργου υπολογίζεται σε περίπου 15 δισ. δολάρια, τα οποία θα χρηματοδοτηθούν τόσο από το κράτος όσο και από τον ιδιωτικό τομέα.
Το project θα χρειαστεί περίπου έξι χρόνια για να ολοκληρωθεί, με το κόστος του να «καλύπτεται» από τα έσοδα των πρώτων 12 ετών. Το κανάλι θα είναι μήκους 45 χιλιομέτρων και θα συνδέει τη Μαύρη Θάλασσα με τη Θάλασσα του Μαρμαρά.
Μία από τις έξι γέφυρες του καναλιού είναι και η Γέφυρα Sazlidere, η θεμελίωση της οποίας εγκαινιάστηκε χθες. Ο προϋπολογισμός για την κατασκευή της ανέρχεται σε 1,4 δισ. δολάρια.
«Αυτό δεν είναι ένα κρατικό project, είναι ένα εκλογικό project» δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο δήμαρχος Κωνσταντινούπολης και πολιτικός αντίπαλος του Ερντογάν, Εκρέμ Ιμάμογλου, ο οποίος αντιτίθεται στην κατασκευή του καναλιού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από τον Βόσπορο διέρχονται κάθε χρόνο περίπου 43.000 πλοία, ενώ μέχρι το 2050 ο συγκεκριμένος αριθμός αναμένεται να αυξηθεί σε 78.000.
Πηγή: moneyreviewΔιαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.