Οι κοινωνίες χρησιμοποιούν υπερφυσικές εξηγήσεις για να ερμηνεύσουν φυσικά φαινόμενα, όπως οι καταιγίδες, οι σεισμοί ή το ξέσπασμα ασθενειών, διαπιστώνεται έπειτα από έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Nature Human Behaviour».
Η έρευνα έγινε σε ιστορικά εθνογραφικά κείμενα από 114 κοινωνίες σε όλο τον κόσμο, τα οποία καλύπτουν την περίοδο από τον 18ο ως τον 20ο αιώνα.
Οι κοινωνίες αυτές διαφέρουν σε κοινωνική πολυπλοκότητα, από μεγάλες αστικές κοινωνίες έως μικρότερες νομαδικές ομάδες.
Η ερευνητική ομάδα, με επικεφαλής τον Τζόσουα Τζάκσον από το Πανεπιστήμιο Νορθουέστερν και την Ντάνικα Γουίλμπανκς από το Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας, σημειώνει ότι οι υπερφυσικές πεποιθήσεις, θεοί, μάγισσες ακόμα και το κακό μάτι, εμφανίστηκαν για να καλύψουν ένα κενό στην κατανόησή μας για τον κόσμο.
Οι πεποιθήσεις αυτές ήταν πιο διαδεδομένες για φυσικά φαινόμενα παρά για κοινωνικά φαινόμενα, όπως κλοπές ή φόνοι.
Συγκεκριμένα, το 96% των κοινωνιών χρησιμοποίησαν υπερφυσικές εξηγήσεις για τις ασθένειες, το 92% για την έλλειψη τροφίμων και το 90% για τους φυσικούς κινδύνους.
Αντίθετα, μόνο το 67% των κοινωνιών χρησιμοποιούσε υπερφυσικές εξηγήσεις για τον πόλεμο, 82% για το φόνο και 26% για τις κλοπές.
Οι ερευνητές βρήκαν επίσης στοιχεία που υποδηλώνουν ότι οι υπερφυσικές εξηγήσεις των κοινωνικών φαινομένων ήταν πιο συχνές σε κοινωνίες με μεγαλύτερο πληθυσμό, περισσότερα χρήματα, χερσαίες μεταφορές και τεχνολογική εξειδίκευση.
Όπως υποστηρίζουν, οι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιούν υπερφυσικές εξηγήσεις, όταν δεν υπάρχει σαφής ανθρώπινη αιτία για ένα φαινόμενο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ- Guardian για υπόθεση κατασκοπείας: Τι αποκαλύπτει Έλληνας αξιωματούχος για τις ξεχωριστές ζωές της «Μαρίας Τσάλλα» και του Κάμπος
- Μητέρα και κόρη επανενώθηκαν σχεδόν 2 μήνες μετά τον σεισμό στην Τουρκία χάρη σε τεστ DNA
- Τη βεβαιότητα ότι η Σουηδία θα γίνει μέλος του ΝΑΤΟ, εξέφρασε ο Γενς Στόλτενμπεργκ
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.