Κλείσιμο

Google: Πρωτοφανείς αλλαγές στις συνήθειες μας – Το προφίλ του “κορωνοανθρώπου” 

Πρωτοφανείς αλλαγές δεκαετιών στις συνήθειές μας, και στην κοινωνική συμπεριφορά μας εν γένει, προκάλεσε η πανδημία του νέου κορωνοϊού, όπως καταδεικνύει έκθεση της Google (Mobility changes). 

Η έκθεση αναλυτικά (αγγλικά) 

Με βάση τα δεδομένα που συνέλεξε o κολοσσός της νέας τεχνολογίας τις τελευταίες εβδομάδες διαμορφώνεται το προφίλ του “κορωνοανθρώπου”, ο οποίος μετακινείται μόνο για τα χρειώδη, και διασκεδάζει ή αθλείται μόνο στο σπίτι, υλοποιώντας την “κοινωνική αποστασιοποίηση” ακόμη και όταν αυτό δεν επιβάλλεται από τους νόμους.  

Όπως καταδεικνύουν τα ευρήματα της έκθεσης της Google για τις “αλλαγές στην κινητικότητα” μετά το φονικό ξέσπασμα το COVID-19 οι αλλαγές είναι άνευ προηγουμένου, καταφέροντας παράλληλα συντριπτικό πλήγμα στην παγκόσμια οικονομία: 

Στην κατηγορία λιανικό εμπόριο και αναψυχή ο δείκτης για τις τάσεις κινητικότητας για μέρη όπως εστιατόρια, καφετέριες, εμπορικά κέντρα, θεματικά πάρκα, μουσεία, βιβλιοθήκες και κινηματογραφικές αίθουσες έχει “βουτήξει” κατά 80%.

Όσον αφορά την κατηγορία μαναβική και φαρμακεία για τις τάσεις κινητικότητας σε μέρη όπως μανάβικα παντοπωλεία, σούπερ μάρκετ, αποθήκες τροφίμων, αγρότες, ειδικά καταστήματα τροφίμων και φαρμακεία ο δείκτης βρίσκεται στο -41%.

Στην κατηγορία πάρκα για μέρη όπως εθνικά πάρκα, δημόσιες παραλίες, μαρίνες, πάρκα σκύλων, πλατείες, και δημόσιους κήπους οι τάσεις κινητικότητας γνωρίζουν πτώση 55%. 

Στις τάσεις κινητικότητας για χώρους όπως οι δημόσιες συγκοινωνίες και συγκοινωνιακούς κόμβους όπως σταθμοί μετρό, λεωφορείων και τρένων η πτώση φθάνει το 76%.

Στους χώρους εργασίας ο δείκτης σημειώνει πτώση 53%. 

Στον αντίποδα, στις τάσεις κινητικότητας για τους χώρους διαμονής (οικίες) o σχετικός δείκτης καταγράφει αύξηση 23%. 
 

Πηγή: skai.gr