Η Ιταλίδα ηθοποιός Τζίνα Λολομπρίτζιντα έφυγε από κοντά μας σε ηλικία 95 ετών. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι ανταγωνιζόταν επάξια τη Σοφία Λόρεν για τον τίτλο του πιο ερωτικού κινηματογραφικού ειδώλου της Ευρώπης. Αναμφισβήτητα, υπήρξε ένα από τα μεγαλύτερα αστέρια του ιταλικού κινηματογράφου, ενώ γνώρισε τεράστια επιτυχία στο εξωτερικό.
Οι μοναδικές της καμπύλες, το αψεγάδιαστο πρόσωπό της και το βαθύ της ντεκολτέ, την καθιέρωσαν ως το απόλυτο σύμβολο του ερωτισμού και της θηλυκότητας. Όμως η μοναδική «Λολό» ήταν μια γυναίκα, που δεν περιορίστηκε ποτέ στην εικόνα της. Γι’ αυτό, αφού έλαμψε ως αστέρι του κινηματογράφου τις δεκαετίες του ’50 και ’60, άλλαξε ρότα και ασχολήθηκε στην αρχή με τη φωτογραφία και στη συνέχεια με τη γλυπτική, εκφράζοντας τις καλλιτεχνικές και κοινωνικές της ευαισθησίες, χωρίς να φοβάται το ρίσκο.
Στην περίπτωση της Τζίνα Λολομπρίτζιντα, οι τίτλοι των ταινιών της τα λένε πραγματικά όλα: «Wife for a Night», «The Unfaithfuls», «The Wayward Wife», «Beautiful But Dangerous», «Go Naked in the World», «Strange Bedfellows», «Curious Way to Love» κ.ά.
Γεννήθηκε στις 4 Ιουλίου 1927 στο Σουμπιάκο, ένα γραφικό χωριουδάκι στα περίχωρα της Ρώμης. Ο πατέρας της ήταν επιπλοποιός, που έχασε την περιουσία του εξαιτίας ενός βομβαρδισμού κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Η πανέμορφη, αλλά πάντα ατίθαση και ασυμβίβαστη Τζίνα από τα χρόνια του σχολείου έκανε μαθήματα ζωγραφικής και γλυπτικής, ενώ παράλληλα ασχολήθηκε με το μόντελινγκ.
Το 1944, η οικογένεια μετακομίζει στη Ρώμη κι εκείνη γράφεται στη σχολή Καλών Τεχνών. Ταυτόχρονα, δουλεύει ως μοντέλο σε φωτορομάντζα της εποχής, αλλά και σε κινηματογραφημένες όπερες. Την άνοιξη του 1947, ένας φίλος την πείθει να λάβει μέρος στο διαγωνισμό της Miss Roma την τελευταία στιγμή. Παρόλο που δεν είχε το κατάλληλο φόρεμα, κατέκτησε τη δεύτερη θέση κι έκανε τόσο μεγάλη εντύπωση, που τελικά την κάλεσαν να συμμετάσχει και στους τελικούς της Miss Italy, όπου βγήκε τρίτη.
Από το 1946 ως το 1953 θα εμφανιστεί σε 27 Ιταλικές και γαλλικές ταινίες, που οι περισσότερες σημείωσαν τεράστια επιτυχία. Μια σημαντική της στιγμή ήταν το φιλμ «Η ωραιότερη γυναίκα του κόσμου», που βασιζόταν στη βιογραφία της σοπράνο Λίνα Καβαλιέρι. Με αυτή την ερμηνεία, κέρδισε το βραβείο David di Donatello Α’ Γυναικείου Ρόλου, αποδεικνύοντας ότι δεν ήταν μόνο όμορφη, ενώ το 1959 ο Ζιλ Ντασέν την επιλέγει να πρωταγωνιστήσει στο φιλμ «The Law», δίπλα στην Μελίνα Μερκούρη, τον Μαρτσέλο Μαστρογιάνι και τον Υβ Μοντάν.
Ακολουθώντας το ένστικτό της, αρνήθηκε να υποκύψει στις πιέσεις των παραγωγών που απαιτούσαν από αυτήν να κάνει γυμνές σκηνές κι έτσι το 1977 αποφάσισε να αποσυρθεί από τον κινηματογράφο και να αφοσιωθεί στη φωτογραφία. Ανάμεσα στις σημαντικές προσωπικότητες που πέρασαν από τον φακό της ήταν ο Χένρι Κίσινγκερ, η Όντρεϊ Χέπμπορν, η Έλα Φιτζέραλντ, αλλά και η γερμανική ομάδα ποδοσφαίρου. Η μεγάλη της, όμως, επιτυχία ήταν όταν κατάφερε να πάρει συνέντευξη από τον Φιντέλ Κάστρο, με τον οποίο διατηρούσε μακρά φιλία.
Το 1999 και πέρυσι, η Ιταλίδα ηθοποιός είχε θέσει υποψηφιότητα για την Ευρωβουλή και το ιταλικό κοινοβούλιο, χωρίς να καταφέρει να εκλεγεί. Τα τελευταία χρόνια, παράλληλα, ο γιός της, ο Αντρέα Σκόφιτς, είχε κατηγορήσει τον γραμματέα της καλλιτέχνιδας ότι της ασκούσε αθέμιτη επιρροή και της είχε αφαιρέσει σειρά πολύτιμων περιουσιακών στοιχείων. Η ίδια, σε σειρά τηλεοπτικών συνεντεύξεων, επέμενε ότι ήταν απόλυτα διαυγής και η σχετική δικαστική διαδικασία βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη.
Έξι χιλιάδες εξώφυλλα, 70 ταινίες, 22 διεθνή βραβεία, 3 καριέρες. Η Τζίνα Λολομπρίτζιντα ήταν γυναίκα-φαινόμενο. Όχι μόνο επειδή υπήρξε εκπληκτικά όμορφη και ασυνήθιστα ταλαντούχα, αλλά γιατί η καριέρα της δεν χτίστηκε βασισμένη σε προκλητικές φωτογραφίσεις και σκανδαλώδη ειδύλλια, αλλά στον ασυμβίβαστο χαρακτήρα της. Επέλεξε τη σωστή στιγμή να αποσυρθεί από τα φλας της δημοσιότητας και κατάφερε να μην παρακμάσει, ακολουθώντας πιστά το τρίπτυχο «δουλειά, αγάπη, φαντασία».
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.