Κλείσιμο

Επιστολή του Έλληνα Πρέσβη με αναφορά στα Γλυπτά του Παρθενώνα

Επιστολή προς τον Διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου Χάρτβιχ Φίσερ με την οποία εξηγεί τους λόγους της απουσίας του από τα εγκαίνια της έκθεσης «Ο Ροντέν και η Τέχνη της Αρχαίας Ελλάδας» που έγιναν την Τρίτη, απηύθυνε ο Πρέσβης της Ελλάδας στο Ηνωμένο Βασίλειο Δημήτριος Καραμήτσος-Τζιράς.

Η έκθεση αναφέρεται στην έμπνευση που κατά τους διοργανωτές άντλησε ο Γάλλος γλύπτης από τα Γλυπτά του Παρθενώνα στο λονδρέζικο μουσείο.

Ο Έλληνας Πρέσβης σημειώνει πως ένιωσε ότι δείχνει αρκετή έλλειψη ευαισθησίας και πως κατά μία έννοια είναι ανάρμοστο να αποδίδουν οι διοργανωτές της έκθεσης την έμπνευση του μεγάλου γλύπτη στα κατακερματισμένα κομμάτια των Γλυπτών του Παρθενώνα που βρίσκονται στην κατοχή του Βρετανικού Μουσείου έχοντας αφαιρεθεί από το μνημείο από τον λόρδο Έλγιν, αντί να την αποδίδουν στον Παρθενώνα και σε αυτή καθαυτή την αρχαία ελληνική τέχνη.

«Επιπλέον», συνεχίζει η επιστολή, «ελπίζω ότι θα παραδεχθείτε πως το να έχετε τα έργα του Ροντέν και τα γλυπτά του Παρθενώνα παράλληλα με φωτογραφίες του συλημένου Παρθενώνα, μπορεί να ταιριάζει με το αφήγημα της δημοσιότητας της έκθεσης, αλλά στην πραγματικότητα τονίζει πως ο αντίκτυπος των γλυπτών ελαττώνεται δραματικά με την παρουσία τους εκτός πλαισίου αναφοράς – κάτι που, όπως γνωρίζετε, είναι ένα δυνατό επιχείρημα υπέρ της επανένωσης με τα υπόλοιπα γλυπτά».

Ο Έλληνας Πρέσβης κλείνει την επιστολή του δηλώνοντας ενθαρρυμένος από το ότι οποιοσδήποτε μπορεί σήμερα να δει τα εναπομείναντα Γλυπτά του Παρθενώνα στο Μουσείο Ακρόπολης σε οπτική εγγύτητα και αντιπαράθεση με το ίδιο το μνημείο στο φυσικό τους περιβάλλον.

«Πιστεύω ότι αυτή είναι πιο ολιστική εμπειρία που αποδίδει πραγματικά την αρχαία ελληνική τέχνη, η οποία ενέπνευσε τόσους πολλούς, όπως όντως και τον Ογκίστ Ροντέν, στο πέρασμα των αιώνων», καταλήγει η επιστολή.
Πηγή: Θανάσης Γκαβός