Κλείσιμο

Ρομπότ για room service και ψηφιακά check-in στα ελληνικά ξενοδοχεία

Η ψηφιακή τεχνολογία βρίσκει άπειρες λύσεις και εφαρμογές για συσκευές ή ψηφιακά εργαλεία στον τουρισμό

 Μεγάλες είναι οι δυνατότητες χρήσης ψηφιακών εφαρμογών στο τουριστικό προϊόν, καθώς τέτοιου είδους εφαρμογές για τον τουρισμό και τον πολιτισμό είναι διαθέσιμες για υποψήφιους επενδυτές, από πολλές ελληνικές επιχειρήσεις πληροφορικής στην Ελλάδα, από τις οποίες 57 είναι start-ups.

Ο Σύνδεσμος μιας στάσης «One Stop Liaison Office» και η Αυτοτελής Διεύθυνση Υποστήριξης Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ενημερώνουν τις τουριστικές επιχειρήσεις ότι η ψηφιακή τεχνολογία βρίσκει άπειρες λύσεις και εφαρμογές για συσκευές ή ψηφιακά εργαλεία στον τουρισμό.

Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται η επικοινωνία των διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτορείων μέσω ρομπότ συνομιλίας, τα ειδικά σταντ για ψηφιακά check-in, η χρήση του κινητού αντί για κλειδί, τα ρομπότ για room service και καθαριότητα και τα λογισμικά διαχείρισης εσόδων, που προβλέπουν τη ζήτηση των δωματίων και ορίζουν τις τιμές. Εντυπωσιακές, άλλωστε, χαρακτηρίζονται εφαρμογές, όπως η ψηφιακή αναγνώριση προσώπου για υπηρεσίες σε αεροδρόμια και ξενοδοχεία ή εμπειρίες εικονικής πραγματικότητας για τουριστικά αξιοθέατα και μουσεία.

«Υπάρχουν πάρα πολλές τεχνολογικές λύσεις που πρέπει πλέον να εντάξουν οι τουριστικές επιχειρήσεις στη λειτουργία τους ώστε να αυξήσουν το πελατολόγιό τους. Το γεγονός αυτό αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία και λόγω της μεγάλης ανόδου που παρουσιάζει ο τουρισμός το τελευταίο διάστημα», επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η τεχνική σύμβουλος του Συνδέσμου μιας στάσης «One Stop Liaison Office» της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Χριστίνα Λαγκάνη. Η ίδια αναφέρει χαρακτηριστικά ότι σε αναζήτηση του Συνδέσμου για τη διαθεσιμότητα αίθουσας συνεδριάσεων σε ξενοδοχεία, διαπιστώθηκε ότι οι κρατήσεις είναι πάρα πολλές και το ενδιαφέρον για τον συνεδριακό και αστικό τουρισμό πάρα πολύ μεγάλο.

«Η δυναμική του κλάδου είναι πολύ μεγάλη και κλιμακώνεται ακόμη περισσότερο, δεδομένου ότι κατασκευάζονται και πάρα πολλά νέα ξενοδοχεία στην πόλη. Η άνθηση αυτή αναδεικνύει την ανάγκη προσαρμογής των τουριστικών επιχειρήσεων στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της τεχνολογικής ανάπτυξης και την εισαγωγή ψηφιακών καινοτομιών στο περιβάλλον τους ώστε να προχωρήσουν πιο μπροστά από τις παραδοσιακές υπηρεσίες», προσθέτει.

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, από την πλευρά της, έχει εντάξει την ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού και της καινοτόμου επιχειρηματικότητας στο πρόγραμμα «Κεντρική Μακεδονία 2021-2027», με σκοπό τη βιωσιμότητα και ανθεκτικότητα του τουρισμού και την ενίσχυση του ρόλου του στην οικονομική ανάπτυξη, την κοινωνική ένταξη και την κοινωνική καινοτομία της περιοχής.

Συνεχή ενημέρωση σε θέματα καινοτομίας, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρίσκουν στην ιστοσελίδα του «One Stop Liaison Office» της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας https://www.ris3rcm.eu/, στην πλατφόρμα διερεύνησης τάσεων www.horizonscanning.gr και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ