MercedesBenz CLA 200 (1,6 Turbo / Automatic)-Ολοκληρωτική!




Η διαφορά ανάμεσα σε ένα νοστιμότατο πιάτο φαγητού και ενός θεσπέσιου κρίνεται στις λεπτομέρειες. Αυτές οι λεπτομέρειες είναι που κάνουν την αυτόματη CLA200 του άρθρου μας να έχει πιο εκλεπτυσμένη γεύση από την ήδη λαχταριστή CLA 180.

Όσοι από εσάς έχετε ήδη διαβάσει το πρόσφατο άρθρο μου για την CLA 180, γνωρίζετε ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που γοητεύει τόσο εκείνον που το οδηγά όσο και εκείνους που το αντικρίζουν. Όμως αυτό που το κάνει ακαταμάχητο είναι ο συνδυασμός του σέξι παρουσιαστικού του με το πολύ χαμηλό κόστος χρήσης και την απόλυτα λογική τιμή αγοράς. Ταυτόχρονα, είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να καλύψει ένα τεράστιο εύρος χρήσεων, αφού είναι απαλλαγμένο από τα κουσούρια των δίθυρων coupe. Οπότε στην περίπτωσή μας το ερώτημα είναι γιατί να ξεπεράσεις τα 30.000 euro αγοράζοντας την CLA200 όταν με μόλις 28.500euro κάνεις δική σου την CLA180 που σου προσφέρει όλα τα παραπάνω;

Οι επιδόσεις θα μπορούσε να είναι η προφανής απάντηση, αφού η 180 έχει 122 ίππους ενώ η 200 βγάζει 156 ίππους που ακούγεται πιο ταιριαστός αριθμός για ένα μεγάλο αυτοκίνητο με βάρος κοντά στον ενάμιση τόνο.

Σε κάτι τέτοιες στιγμές είναι που θα σου φανούν χρήσιμα τα τεστ των δημοσιογράφων. Διότι οι σκέτοι αριθμοί δεν λένε όλη την αλήθεια. Φυσικά και η CLA 200 είναι πιο γρήγορη από την CLA 180, όμως η μικρή έκδοση δεν είναι καθόλου αργό αυτοκίνητο και οι επιδόσεις της υπερκαλύπτουν την ανάγκη για γρήγορες και ασφαλείς προσπεράσεις στους επαρχιακούς δρόμους, όπως και για υψηλές ταχύτητες ταξιδιού χωρίς να ζορίζεται ο κινητήρας της.

 Για να σας το πω πιο απλά, τα 122 άλογα της CLA 180 είναι πιο πολλά στον δρόμο από τα 150 που είχε η παλιά BMW 320 με τον ατμοσφαιρικό δίλιτρο κινητήρα. Οπότε σε ποιούς απευθύνεται η CLA 200; Μα πολύ απλά σε εκείνους που δεν τους λείπουν τα σχεδόν τρία χιλιάρικα που χωρίζει την τιμή των δύο εκδόσεων και θέλουν το φαγητό τους να έχει την απολύτως σωστή δόση αλατιού. Η CLA 200 είναι για τους //γκουρμέδες// που έλεγε κι ένας φίλος μου για τους τελειομανείς.

Δηλαδή εσύ τί μας προτείνεις ρε παλικάρι; Να αγοράσετε την CLA 180 χωρίς δεύτερη σκέψη αν σκοπεύετε να βάλετε δόσεις και την CLA 200 αν έχετε τα λεφτά ζεστά στην τσέπη και οδηγάτε συχνά σε επαρχιακούς δρόμους όπου είναι το μόνο σημείο που φαίνονται οι επιπλέον ίπποι.
Όμως σε κάθε περίπτωση αγοράστε την με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Μάλλον να το διατυπώσω λίγο καλύτερα... Θα κάνεις την μεγαλύτερηβλακεία της ζωής σου αν δεν βάλεις αυτόματο κιβώτιο. Μα κοστίζει 2500euro, θα μου καίει παραπάνω και πνίγειτις επιδόσεις του κινητήρα, σωστά; Λάθος, μέγα λάθος αγαπητέ μου. Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει.

Η CLA 180 που είχα κάνει τεστ, είχε το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων, ενώ η CLA 200 το δισύμπλεκτο αυτόματο των επτά σχέσεων. Καθώς ο κινητήρας είναι ακριβώς ο ίδιος με μοναδική διαφορά την ρύθμιση της τουρμπίνας, όπου στην 200άρα η πίεση είναι μισό barμεγαλύτερη, θα έπρεπε θεωρητικά η κατανάλωση να είναι αντίστοιχα μεγαλύτερη. Αμ δε! Η αυτόματη CLA 200 μου έκαψε κατά μέσω όρο ένα λίτρο λιγότερη βενζίνη ανά 100 χιλιόμετρα σε σχέση με την //χειροκίνητή// CLA 180. Μάλιστα, στις επίπεδες ευθείες της εθνικής με 120 στο ταχύμετρό, χάρη στην μακριά έβδομη σχέση, η κατανάλωση έπεφτε στα επίπεδα των diesel 1600 με 5,8 λίτρα/100km!!!

Η χειροκίνητη αλλά εξατάχυτη CLA 180 έπαιζε μεταξύ 6,5 και 7,2/λίτρα/100km στον ίδιο δρόμο. Άρα, τα 2500euro που κοστίζει το αυτόματο κιβώτιο θα τα πάρεις πίσω σε δύο-τρία χρόνια. Άσε λοιπόν στην άκρη τα μεταλλικά χρώματα και τις τεράστιες ζάντες, που όταν θα πας να αλλάξεις λάστιχα θα βάλεις τα κλάματα με τον λογαριασμό. Η CLA δεν έχει ανάγκη χάντρες και καθρεφτάκια για να εντυπωσιάσει με την παρουσία της. Η Μόνικα Μπελούτση και άβαφη γυναικάρα είναι, το ίδιο και η CLA. Εκτός όμως από την οικονομία, το αυτόματο κιβώτιο ανεβάζει σε άλλο επίπεδο την άνεση, τόσο μέσα στην πόλη που είναι το προφανές, όσο και στα ταξίδια. Διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας, Eco, sport και manual, με αλλαγές ταχυτήτων από τα paddles στο τιμόνι. Η ρύθμιση manual είναι χρήσιμη όποτε κάνεις βόλτα τον φίλο σου για να του δείξεις ότι αλλάζεις ταχύτητες όπως οι οδηγοί Formula 1.

Η sport κρατάει τις στροφές του κινητήρα στην μέγιστη ροπή και μπορεί να σου φανεί χρήσιμη σε κάποιον απότομα ανηφορικό επαρχιακό δρόμο με πολλές κλειστές στροφές. Στο υπόλοιπο 99,9% των περιπτώσεων η ρύθμιση Eco κάνει τα πάντα σωστά. Οπότε, μπαίνοντας σε μιά αντιπροσωπεία της Mercedes-Benz ζητάς από τον πωλητή να σου δώσει μια αυτόματη CLA 180 και αν δεις ότι σου περισσεύουν ακόμα λεφτά στην τσέπη πας καρφί για την αυτόματη CLA 200. Κι αν το πρόβλημά σου είναι ανάμεσα σε πλούσια εξοπλισμένη 180 ή 200 με τον βασικό εξοπλισμό, εγώ θα επέλεγα την πρώτη, γιατί οι ανέσεις και η πολυτέλεια ταιριάζουν στις Mercedes περισσότερο απ/ ότι μερικοί ίπποι παραπάνω και επιπλέον, η Mercedesδιαθέτει μια τεράστια γκάμα από λαχταριστά έξτρα υψηλής τεχνολογίας.. Φυσικά, αν μπορούσα να τα είχα όλα, την CLA 200 auto θα έπαιρνα με όλο τον κατάλογο των έξτρα, γιατί είναι η απόλυτη ολοκλήρωση του conceptτης σειράς CLA, αλλά στις μέρες μας τα γκουρμέ πιάτα λίγοι μπορούν να τα γευτούν καθημερινά.


Πηγή: skai.gr