ΚΑΙΡΟΣ

Citroen C4 1.6-120HP-Γαλλική επανάσταση...

Η νέα γαλλική πρόταση είναι ένα θαυμάσιο αυτοκίνητο, για να ζεις μαζί του. Kερδίζει τις αισθήσεις σου. Ξέρει να σε κάνει να περνάς καλά οδηγώντας το. Τα αδύνατα σημεία του δεν είναι ακριβώς αδύνατα, απλά δέχονται κριτική. Είναι όμως πταίσματα μπροστά στην ποιότητα μετακίνησης που προσφέρει το αυτοκίνητο 

Η νέα C4 είναι ένα αυτοκίνητο κομψό, που θα μπορούσε να πει κάποιος πως μοιάζει λίγο και σε ένα μικρομεσαίο σεντάν, τη λεγόμενη κούρσα, χάρη κυρίως του τελειώματος πίσω, που πάει αρκετά χαμηλά. Όπως και να 'χει, η αποδοχή της όποιας σχεδίασης είναι υποκειμενικό θέμα, και η C4 περνάει τις εξετάσεις της κατηγορίας στην οποία ανήκει.



Τα πλαστικά είναι μαλακά και κερδίζουν την αφή, αλλά κυρίως δημιουργούν ένα αίσθημα που μοιάζει σε αυτοκίνητα "premium". Η πληθωρική σε όργανα και κουμπιά κονσόλα είναι ταυτόχρονα minimal, επειδή τα κουμπιά που φιλοξενεί είναι «νοικοκυρεμένα» σε τακτοποίηση (αυτή η αίσθηση μας έμεινε), δεν υπάρχει τίποτε που να μην φαντάζει εντελώς σύγχρονο, από τα όργανα μέχρι τα άνετα καθίσματα. Η πλάτη των καθισμάτων μάλιστα ρυθμίζεται με συνεχή τρόπο, κάτι καινοτόμο για μικρομεσαία Citroen. Το τιμόνι (που επανήλθε σε πιο «αναμενόμενα» χαρακτηριστικά) συνεχίζει να κουβαλά επάνω του μια σειρά λειτουργιών, με μπουτόν σε μεγάλη τακτοποίηση και αυτά, αλλά σε θέσεις που δεν ορκίζονται στο όνομα της εργονομίας.


Οι κινήσεις στην κονσόλα όμως είναι τόσο λειτουργικές που δεν σε νοιάζει καθόλου, αφού κάνεις άνετα από εκεί ότι ρύθμιση θες. Οι θέσεις για μικροπράγματα είναι αρκετές και επαρκείς, αλλά θα θέλαμε το κάτι παραπάνω που δεν υπάρχει. Μια σχεδιασμένη βάση για μπουκάλια στις πολύ ευρύχωρες θήκες στις πόρτες, μια επιπλέον ποτηροθήκη στην κονσόλα, ο επιλογέας να μην έρχεται τόσο πίσω ώστε το χέρι σου να μη «βρίσκει» στο ψηλό αντικείμενο που έχεις (αν έχεις φυσικά) τοποθετήσει στο χώρο (κάπως τετράγωνη θήκη) που υπάρχει πίσω από αυτόν. Αλλά διυλίζουμε τον κώνωπα πλέον.

Ευχαριστημένοι μείναμε και από τα καθίσματα, που είναι άνετα και κυρίως σε κρατάνε ξεκούραστο και μετά από πολλές ώρες οδήγησης. Η πλευρική στήριξη στις στροφές δεν είναι αυτή των μπάκετ, αλλά το αυτοκίνητο δεν είναι σπορ κι ας μπορεί να βάλει τα γυαλιά σε πολλά σπορ, όπως θα δούμε παρακάτω. Βέβαια, εμείς θα προτιμούσαμε ένα κανονικό, παραδοσιακό χειρόφρενο στη θέση του ηλεκτρικού, το οποίο πάντως στην καθημερινή οδήγηση δεν μας προβλημάτισε καθόλου. Κυρίως όμως, το εσωτερικό της νέας C4 σου προσφέρει μια κορυφαία αίσθηση φιλοξενίας και ένα περιβάλλον που δεν είναι αποστειρωμένο, αυστηρό ή ουδέτερο, όπως θέλετε πείτε το

Περνώντας στο χώρο του κινητήρα, συναντάμε το γνωστό μας σύνολο των 1,6 λίτρων που αποδίδει 120 ίππους. Πρόκειται για έναν πολύ καλό ατμοσφαιρικό κινητήρα, που έχει επαρκή δύναμη και καλή ροπή σε όλο το φάσμα των στροφών, είναι πρόθυμος, ανεβάζει εύκολα στροφές κι εξασφαλίζει καλές κι ανταγωνιστικές επιδόσεις, αλλά στον απαιτητικό ξεκαθαρίζει πως ο πλέον σωστός κινητήρας για το αυτοκίνητο είναι ο υπερτροφοδοτούμενος των 155 ίππων .

Ο εν λόγω κινητήρας (ο 120άρης) προσφέρει πολύ καλή ελαστικότητα από πολύ χαμηλά, εύκολη οδήγηση, αλλά αν χρειαστείς να προσπεράσεις γρήγορα θα κατεβάσεις ταχύτητα, ενώ και ψηλά ο θόρυβος γίνεται αντιληπτός στην κατά τα άλλα πολύ ήσυχη καμπίνα (εδώ ρόλο παίζει και η έλλειψη 6ης σχέσης στο κιβώτιο). Με τα δεδομένα των ατμοσφαιρικών πάντως, είναι ένα σύνολο ευδιάθετο και επαρκή, που προσφέρει άνετη και σημαντικά ευχάριστη οδήγηση. Η κατανάλωσή του εξαρτάται από το πόσο πιέζεται το δεξί πεντάλ, δηλαδή από πολύ καλή έως ελαφρά τσιμπημένη.

Εκεί όμως που το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά ευχάριστο είναι στο δρόμο. Μπορεί το τιμόνι του να μην είναι επικοινωνιακό με τον οδηγό του και ο επιλογέας να είναι μεν σαφώς βελτιωμένος, αλλά όχι και κορυφαίος (του λείπει και μια 6η σχέση για το ταξίδι), αλλά άλλο ψεγάδι δεν θα βρείτε ούτε με μεγεθυντικό φακό. Η νέα C4 περνάει πάνω από όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος σφυρίζοντας αδιάφορα και εξασφαλίζοντας κορυφαία για την κατηγορία αυτή άνεση, χωρίς μάλιστα να πλέει ούτε στο ελάχιστο, χωρίς να δημιουργεί μεγάλες κλίσεις, χωρίς να μπορείς να της προσάψεις κάτι. Μόνο οι Γάλλοι ξέρουν τον τρόπο. Στρίβοντας, το αυτοκίνητο δημιουργεί νέα δεδομένα (εντάξει, δεν τετραγωνίζει τον κύκλο, απλά είναι κορυφαίο). 


Το ESP μπήκε μόνο όταν πάνω στον ενθουσιασμό μας να βρούμε μέχρι που φτάνει υπερβάλλαμε εντόνως. Και τότε το έκανε διακριτικά. Από τις πλέον ασφαλείς προτάσεις, με ένα τρόπο που ξέρει μόνο αυτή. Πιάνεις τον εαυτό σου να στρίβει πολύ γρήγορα με ένα φοβερό αίσθημα ασφάλειας, κι όλα αυτά χωρίς το τιμόνι να έχει κερδίσει τις ανησυχίες σου (βέβαια έχει γραμμικό βάρος παντού και δεν σε αποτρέπει, αλλά δεν σε ενθουσιάζει κιόλας).

Και φτάνουμε στο κερασάκι της τούρτας. Στην ποιότητα κύλισης. Η νέα C4 είναι απλά εξαιρετική. Μετά από πολλά χιλιόμετρα στο κάθισμά της αισθάνεσαι την ανάγκη να επιβεβαιώσεις πως οδηγείς ένα μικρομεσαίο κι όχι ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας (αν και πολλά μεσαία τέτοια ποιότητα κύλισης δεν την πλησιάζουν καν). Τα φρένα είναι δυνατά και σίγουρα, ενώ πολύ καλή εντύπωση μας έκανε ότι στο έντονο φρενάρισμα τίθενται σε λειτουργία τα αλάρμ, κάτι που δεν θυμόμαστε σε πρώτη ζήτηση σε άλλο μικρομεσαίο μοντέλο. Οι τιμές απο 17.450έυρώ.



Πηγή: skai.gr