ΚΑΙΡΟΣ

Τη μετατροπή συμβατικού πλοίου σε ηλεκτρικό προβλέπει πρωτοποριακό πρόγραμμα

Το συγκεκριμένο έργο γίνεται σε συνεργασία με το τμήμα ηλεκτρολόγων μηχανολόγων από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και των δήμων Αιγίου και Αγ.Νικολάου Δωρίδος

Τη μετατροπή ενός μεσαίου συμβατικού μεταχειρισμένου πλοίου σε υβριδικό-ηλεκτροπροωθούμενο, και το μετασχηματισμό των λιμενικών εγκαταστάσεων στους οποίους θα δραστηριοποιείται,  σε ευφυείς, πράσινους λιμένες, προβλέπει πρωτοποριακό πρόγραμμα της Γενικής Γραμματείας Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, για το οποίο ήδη έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ.

   Το συγκεκριμένο έργο γίνεται σε συνεργασία με το τμήμα ηλεκτρολόγων μηχανολόγων από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και των δήμων Αιγίου και Αγ.Νικολάου Δωρίδος, οι οποίοι αναμένεται να προχωρήσουν και στην ίδρυση διαδημοτικής ναυτικής εταιρείας. 

   Η χρηματοδότηση του έργου φθάνει περίπου στα 6 εκατ. ευρώ και προβλέπει και τη μετατροπή των λιμενικών εγκαταστάσεων για υποδοχή και χρήση «Πράσινης Ενέργειας» μέσω φωτοβολταϊκών συστημάτων, ενώ θα εγκατασταθούν επίσης σταθμοί φόρτισης υβριδικών/ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, ηλεκτροκίνητων μοτοσικλετών και ηλεκτροκίνητων ποδηλάτων.  

   Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Άγγελος Κυριαζόπουλος το πλοίο θα εξευρεθεί μέσω διεθνούς διαγωνισμού και η μετατροπή του θα υλοποιηθεί σε κάποιο από τα υπάρχοντα ναυπηγεία της χώρας υπό την επίβλεψη του τμήματος ηλεκτρολόγων του πανεπιστημίου. 

   Τονίζει ότι η δραστηριοποίησή του, όταν ολοκληρωθεί η μετασκευή του θα γίνει στην πορθμειακή γραμμή Αίγιο -  Τριζόνια-Άγιος Νικόλαος Δωρίδος  κάτι που αναμένεται να αυξήσει  την οικονομική και τουριστική δραστηριότητα των συγκεκριμένων περιοχών.

   "Το σκεπτικό ήταν να πάμε σε μία γραμμή προκειμένου να μη δημιουργήσουμε πρόβλημα ανταγωνισμού σε πλοιοκτήτες καθώς αυτή η γραμμή παραμένει αδρανής για πολλά χρόνια", τόνισε ο κ. Κυριαζόπουλος, ενώ σχετικά με τον στόχο του προγράμματος είπε ότι με σκάφος θέλουμε να ξεπεράσει τα διανυθέντα μίλια που μπορεί να καλύπτει έως τώρα ένα πλοίο με μπαταρίες διεθνώς, αλλά και το συγκεκριμένο έργο να αποτελέσει «πιλότο» της γενικότερης πολιτικής του υπουργείου Ναυτιλίας σχετικά με την ανάληψη πρωτοβουλιών για επενδύσεις που αναμένεται να ληφθούν στο μέλλον για τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε εγκαταστάσεις λιμένων, καθώς και για το «πρασίνισμα» μικρών πλοίων της ακτοπλοΐας που καλύπτουν άγονες και ελεύθερες γραμμές.

   Σημειώνεται ότι στους λιμένες του Αιγίου και Αγ. Νικολάου Δωρίδος θα κατασκευαστεί σύστημα ασφαλούς και υπερταχείας ηλεκτρικής φόρτισης των συσσωρευτών του πλοίου κάτι που θα του δώσει τη δυνατότητα να κινείται συνεχώς.

   Οι μελέτες του προγράμματος έχουν ολοκληρωθεί και αφού γίνει η πρώτη αναθεώρηση του ΕΣΠΑ έως το τέλος του 2022 αρχές του 2023 αναμένεται και η πρώτη χρηματοδότηση για να ξεκινήσει η υλοποίηση των έργων.

   Σημειώνεται ότι η λειτουργία της πορθμειακής γραμμής Αιγίου - Αγίου Νικολάου Δωρίδος είχε σταματήσει το 2011 λόγω της κρίσης.

   Το πλοίο που αναμένεται να επιλεγεί μετά από διεθνή διαγωνισμό θα έχει μεταφορική δυνατότητα τουλάχιστον 150 ατόμων και τεσσάρων φορτηγών η ανάλογων αριθμών οχημάτων σε γραμμικά μέτρα.
   Η μετατροπή από συμβατικό σε ηλεκτρικό θα γίνει σε ελληνικό ναυπηγείο υπό την επίβλεψη του τμήματος ηλεκτρολόγων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και θα φέρει όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές και πρότυπα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
   Η συνολική απόσταση που θα καλύπτει το πλοίο ανά δρομολόγιο θα είναι περίπου τα 20 μίλια.

   Στον σχεδιασμό προβλέπονται 4 δρομολόγια την ημέρα τους χειμερινούς μήνες ενώ το καλοκαίρι που η επιβατική κίνηση θα αυξάνεται θα είναι περισσότερα.

   Στην περιοχή των δήμων που θα γίνει η δραστηριοποίηση της γραμμής θα ιδρυθεί σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής Πρότυπο Κέντρο Ελέγχου και Πιστοποίησης Υβριδικών Ηλεκτροπροωθούμενων Πλοίων και μελετών για αντίστοιχα έργα.
 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
TAGS: Πλοία