Ναι μεν η Ελλάδα είναι για μία ακόμη χρονιά νούμερο ένα προορισμός για ναυλώσεις μεγάλων σκαφών αναψυχής, με μερίδιο επί της διεθνούς αγοράς της τάξης του 26%, πλην όμως ο λόγος γι’ αυτό είναι πως αυτές οι θαλαμηγοί καταβάλλουν -και αν…- ψιχία στο ελληνικό Δημόσιο.
Φόρος προστιθέμενης αξίας επί των ναύλων, τέλη ελλιμενισμού και αγκυροβόλησης είναι αθροιστικά σαφώς υψηλότερα στις ανταγωνιστικές χώρες της Μεσογείου και κυρίως εισπράττονται, ενώ στην Ελλάδα ακόμα και υποτυπώδεις χρεώσεις, όπως για παράδειγμα 30 ευρώ την ημέρα για ελλιμενισμό σκάφους 90 μέτρων σε μαρίνα της Πελοποννήσου, ενίοτε δεν εισπράττονται.
Επιπλέον στο εξωτερικό η αγκυροβόληση (αρόδο), για παράδειγμα στη Σαρδηνία, για ένα σκάφος 50 μέτρων χρεώνεται με 400 ευρώ την ημέρα τη χαμηλή περίοδο και με 800 ευρώ την υψηλή. Αντίστοιχα στην Κροατία το κόστος αυτό για ένα τέτοιο yacht είναι 420 ευρώ.
Στην Ελλάδα, όμως, η αγκυροβόληση είναι πρακτικά ανεξέλεγκτη και δωρεάν. Ωστόσο υπάρχουν επιχειρήσεις, ξενοδοχειακές ή beach bar, που χρεώνουν αδρά το δέσιμο σκαφών στα ρεμέτζα που έχουν ποντίσει ή στις βραχώδεις ακτές μπροστά τους, χωρίς βέβαια τα χρήματα αυτά να πηγαίνουν στο Δημόσιο.
Λιμενικά ταμεία – φαντάσματα, έλλειψη από μαρίνες, πολυνομία, γραφειοκρατία δημιουργούν γκρίζες ζώνες στις οποίες συχνά δυσκολεύεται να λειτουργήσει το Λιμενικό Σώμα, ενώ οι κάθε λογής επιτήδειοι βρίσκουν χώρο για να ασυδοτήσουν και οι καλοπροαίρετοι να αγανακτήσουν.
Διαβάστε περισσότερα στην Καθημερινή
- Πότε αναμένεται το πρώτο δρομολόγιο της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Ελλάδας - Κύπρου
- Κορκίδης: Ανάγκη εκσυγχρονισμού του ακτοπλοϊκού στόλου μέσα από τον ναυπηγικό τομέα στην Ελλάδα
- Πειραιάς: «Λουκέτο» στο εμπορικό λιμάνι λόγω απεργίας των εργαζομένων - Καταγγελίες ότι μικρή ομάδα κρατά κλειστές τις προβλήτες
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.