Σταϊκούρας: Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι αλλάζουν τη Δυτική Ελλάδα

Ο κ. Σταϊκούρας πραγματοποίησε διαδοχικές επισκέψεις σήμερα στα εργοτάξια δύο μεγάλων οδικών έργων σε Αχαΐα και Αιτωλοακαρνανία

«Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι αλλάζουν τη Δυτική Ελλάδα», τόνισε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μετά τις διαδοχικές επισκέψεις που πραγματοποίησε σήμερα στα εργοτάξια δύο μεγάλων οδικών έργων σε Αχαΐα και Αιτωλοακαρνανία, συνοδευόμενος από την υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου και τη γενική γραμματέα Υποδομών, Μαρία - Έλλη Γεράρδη.

Ειδικότερα, όπως σημείωσε ο Χρήστος Σταϊκούρας σε δηλώσεις που έκανε, «είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε δύο από τα εμβληματικά έργα που παρουσιάσαμε κατά την ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων και βρεθήκαμε στα εργοτάξια του αυτοκινητόδρομου Ακτίου-Αμβρακίας, καθώς και της "Ολυμπίας Οδού" στο τμήμα Πατρών-Πύργου, στην περιοχή Καμίνια».

«Με την κατασκευή», συνέχισε, «των νέων σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων αλλάζει ο οδικός χάρτης της Δυτικής Ελλάδας, η οποία αποκτά ένα σημαντικό αναπτυξιακό πρόσημο, προς όφελος των τοπικών κοινωνιών, αλλά και της εθνικής οικονομίας», προσθέτοντας: «Με αποτελεσματικότητα, σχέδιο και σκληρή δουλειά, επιταχύνουμε και υλοποιούμε άμεσα τα μεγάλα έργα της χώρας μας, ενώ θέτουμε ως κορυφαία προτεραιότητα την ασφάλεια των συμπολιτών μας».

Κατά την επίσκεψή του στο εργοτάξιο της «Ολυμπίας Οδού», στην Πατρών-Πύργου, στην περιοχή Καμίνια της Αχαΐας, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημερώθηκε για την πορεία του έργου και επιθεώρησε τις εργασίες που εκτελούνται.

Σταϊκούρας

Όπως είπε ο Χρήστος Σταϊκούρας, «πρόκειται για ένα πολύπαθο έργο, μήκους 50 χιλιομέτρων, του οποίου η κατασκευή ξεκίνησε το 2022 και με τα σημερινά δεδομένα αναμένεται να ολοκληρωθεί στο σύνολό του στο πρώτο εξάμηνο του 2025», συμπληρώνοντας: «Ήδη, έχει υλοποιηθεί πάνω από το 20%, ενώ οι ρυθμοί της εκτέλεσής του βαίνουν αυξανόμενοι. Με τον νέο αυτό οδικό άξονα μειώνεται ουσιαστικά η απόσταση Αθήνα-Πάτρα-Πύργος και το κυριότερο, ενισχύεται σημαντικά η ασφάλεια των πολιτών που διέρχονται από αυτόν. Συνεχίζουμε με όρους οικονομικής αποτελεσματικότητας και κοινωνικής ανταποδοτικότητας την υλοποίηση έργων, επ΄ ωφελεία της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας». 

Από την πλευρά της, η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, ανέφερε μεταξύ άλλων στις δηλώσεις της:

«Είναι ένα έργο που, πρώτα από όλα φέρνει την οδική ασφάλεια σε ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα, την ανάπτυξη, τις επενδύσεις, βρίσκεται περίπου στο 20% της υλοποίησης του και πολύ σύντομα θα παραδοθεί στην κυκλοφορία. Είναι ένα έργο που ολόκληρη η Δυτική Ελλάδα περίμενε για χρόνια και κάποιοι έχουν ευθύνη για αυτό. Όμως, από το 2022, πραγματικά κατασκευάζεται. Είναι πραγματικά τα εργοτάξια. Είναι πραγματικά τα μηχανήματα. Είναι πραγματικοί οι εργαζόμενοι που δουλεύουν εδώ, γιατί κάθε τεχνικό έργο είναι πολύ σημαντικό και για τον κατασκευαστικό κλάδο. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη κάνει πράξη ένα έργο πνοής, που θα αλλάξει την εικόνα της Δυτικής Ελλάδας». 

Νωρίτερα, ο Χρήστος Σταϊκούρας επιθεώρησε τις εργασίες κατασκευής του αυτοκινητόδρομου 'Ακτιο-Αμβρακία, με την ολοκλήρωση του οποίου θα συνδεθεί η «Ιόνια Οδός» με την υποθαλάσσια σήραγγα Ακτίου, διευκολύνοντας σημαντικά την πρόσβαση σε Λευκάδα, Πρέβεζα και Βόνιτσα.

Staikouras

Μάλιστα, με αφορμή την πρόοδο των εργασιών, ο Χρήστος Σταϊκούρας σημείωσε: «Ο χρόνος του ταξιδιού από Αθήνα προς Πρέβεζα και Λευκάδα μειώνεται κατά τουλάχιστον 45 λεπτά. Διασφαλίζουμε την επιτάχυνση των μετακινήσεων, αλλά κυρίως την οδική ασφάλεια των πολιτών. Το τελευταίο τμήμα του συνολικού έργου, μήκους 49 χιλιομέτρων, παραδίδεται στην κυκλοφορία τέλος Νοεμβρίου του 2023. Έχει ήδη ολοκληρωθεί, αρκετά νωρίτερα από τα προβλεπόμενα χρονοδιαγράμματα, η παράκαμψη της Αμφιλοχίας. Αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες στα υπόλοιπα 16 χιλιόμετρα και κατασκευάζεται το τελευταίο τμήμα Παλιάμπελα - Δρυμός. Πρόκειται για ένα έργο υποδομής που θα αναζωογονήσει σημαντικά την περιοχή, προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας, αλλά κυρίως προς όφελος ολόκληρης της Δυτικής Ελλάδας».

Σημειώνεται ότι τα δύο μεγάλα οδικά έργα υλοποιούνται με συγχρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, αλλά και εθνικούς πόρους.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ