Με επίκαιρη επερώτηση, που κατέθεσαν προς τον Υπουργό Ναυτιλίας, οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, επισημαίνουν ότι τα 50 εκατομμύρια ευρώ που εξαγγέλθηκαν δια του Αλέξη Τσίπρα δεν καλύπτουν το κόστος, σημειώνοντας δηκτικά: «εκτός εάν οι πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης είναι η επανάληψη επιδοματικών πρακτικών για λίγους, δίκην φιλοδωρήματος με μια περιορισμένη και συμβολική εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου».
Υπογραμμίζουν, δε, ως παράδοξο την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά με στόχο την είσπραξη 85 εκατομμυρίων ευρώ και την εξαγγελία την ίδια στιγμή ενός μέτρου που θα κοστίσει 50 εκατομμύρια.
«Αν υπήρχε αυτή η δυνατότητα, τότε γιατί προχώρησε στην κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά που αποτελούσαν το μοναδικό αναπτυξιακό και συγκριτικό τους πλεονέκτημα;», τονίζεται στην επίκαιρη επερώτηση.
Όσον αφορά στη μελέτη για το κόστος και την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου, που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός, οι επερωτώντες βουλευτές επικαλούνται την απόφαση ανάθεσης μελέτης από τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής προς το Πανεπιστήμιο Αιγαίου με ημερομηνία 17/7/2017, η οποία προβλέπει ότι ο υπολογισμός του μεταφορικού ισοδύναμου με θα γίνεται με βάση τον πληθυσμό κάθε νησιού (κάτι που σημαίνει ότι ενδέχεται να μείνουν εκτός τα μεσαία και μεγάλα νησιά) και ότι το κόστος αυτό θα υπολογίζεται για 2 μόνο μετακινήσεις ανά κάτοικο και έτος προς την έδρα της Διοικητικής Περιφέρειας, τον Πειραιά ή αντίστοιχο άλλο προορισμό.
«Ουσιαστικά, με αυτό τον τρόπο αποκαλύπτεται η πρόθεση της κυβέρνησης να περιορίσει το κόστος του μεταφορικού ισοδύναμου, τον αριθμό των δικαιούχων αλλά και τις μετακινήσεις», σημειώνουν χαρακτηριστικά, τονίζοντας παράλληλα ότι δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την κάλυψη του αυξημένου μεταφορικού κόστους αγαθών, πρώτων υλών και υπηρεσιών που θα εκτοξευθεί ακόμα περισσότερο με την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ, αλλά ούτε και για τις μετακινήσεις από νησί σε νησί.
Οι βουλευτές της ΝΔ καλούν τον Παναγιώτη Κουρουμπλή και την κυβέρνηση να απαντήσουν στα εξής:
1. Ποιοι είναι οι πόροι που διαθέτει η κυβέρνηση για την πλήρη εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου για τους κατοίκους των νησιών και από που προέρχονται; Επαρκούν αυτοί οι πόροι για να υπάρξει πλήρης εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου;
2. Σε ποιες ενέργειες έχει προβεί η κυβέρνηση, σε επίπεδο Ε.Ε., για να υπάρξει χρηματοδότηση για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου με δεδομένο ότι το κόστος είναι ιδιαίτερα υψηλό και σε ετήσια βάση;
3. Θα υπάρξει νέα ανάθεση προς το Πανεπιστήμιο Αιγαίου για την εκπόνηση μελέτης και πότε θα γίνει αυτό;
4. Ποια είναι η τύχη της μελέτης με τον τίτλο «Χρηματοδότηση της Επιτροπής Ερευνών Παν/μίου Αιγαίου για την εκπόνηση Ερευνητικού Προγράμματος με τίτλο: Μέθοδοι Υπολογισμού Ανοιγμένου Νησιωτικού Μεταφορικού Ισοδυνάμου για κατοίκους Ελληνικών νησιών για την υποστήριξη του Έργου της Γενικής Γραμμ. Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής»;
Με δεδομένο ότι η συγκεκριμένη μελέτη είχε την εμφανή στόχευση του εντολέα της (της κυβέρνησης) δηλαδή, να περιορίσει τον αριθμό των δικαιούχων, το εύρος και το πεδίο εφαρμογής του μεταφορικού ισοδύναμου, ποια είναι η πρόθεση της κυβέρνησης; Η πλήρης εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου ή η περιορισμένη εφαρμογή του σε μικρά νησιά ή για ελάχιστους δικαιούχους και περιορισμένες κατηγορίες;
6. Η εφαρμογή αφορά μόνο στα νησιά του Νοτίου και Βορείου Αιγαίου ή όλα τα νησιά της χώρας, συμπεριλαμβανομένων των Επτανήσων, των Σποράδων, της Σαμοθράκης και των νησιών του Αργοσαρωνικού;
7. Υπάρχει μελέτη ανάλυσης κόστους-οφέλους για την πλήρη εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου, με δεδομένο ότι δεν υπήρξε αντίστοιχη μελέτη για την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ, ούτε υπάρχουν, μέχρι σήμερα, απολογιστικά στοιχεία για τη δημοσιονομική απόδοση αλλά και τις επιπτώσεις του συγκεκριμένου μέτρου;
Πηγή: Ναντίν Χαρδαλιά
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.