Θερμά συγχαρητήρια στις πολιτικές ηγεσίες των υπουργείων Εργασίας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και σε όσους συνεργάστηκαν για να φέρουν σε πέρας το σημαντικό έργο της μετάβασης των υπηρεσιών και των φορέων του υπουργείου Εργασίας στην ψηφιακή εποχή έδωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στην εκδήλωση για την αναβάθμιση της ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης των πολιτών από τις υπηρεσίες και τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης και απασχόλησης.
Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι πριν από τις εκλογές του 2019 οι πολίτες έλεγαν «αλλάξτε το κράτος»: «Αυτό κάνουμε στην πράξη, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία ως εργαλείο κι όχι ως αυτοσκοπό. Γιατί πάνω από όλα είναι ο πολίτης» σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης.
Ξεκινώντας την ομιλία του στην εκδήλωση ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι τελικά ο ορισμός της προόδου είναι σχετικά απλός, πρόοδος είναι, συνέχισε, να μην συμβιβάζεσαι με την λογική ότι τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει.
«Αυτό κάνουμε πράξη αυτούς τους 33 μήνες με μια σειρά πρωτοβουλιών με πρωτεργάτη το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και σε συνεργασία με μια σειρά υπουργείων» συμπλήρωσε.
Συνέχισε λέγοντας ότι το υπουργείο Εργασίας αγκάλιασε τις δυνατότητες που δίνει η τεχνολογία, παρέχοντας υπηρεσίες, τις οποίες οι πολίτες τώρα απολαμβάνουν.
Σημείωσε ότι όλα αυτα που έγιναν τον τελευταίο καιρό δεν είναι καθόλου αυτονόητα -αν και είναι αυτονόητα για τους πολίτες. Τόνισε ότι εργάστηκαν εκατοντάδες άνθρωποι και το έργο έχει μεγάλους βαθμούς περιπλοκότητας.
Ακολούθως ο πρωθυπουργός κάλεσε τους πολίτες να χρησιμοποιούν το τηλεφωνικό κέντρο 1555, λέγοντας αυτό θα αυξήσει και τον πήχη των απαιτήσεων.
Σήμερα, είπε, καλούν 20.000 πολίτες, αύριο μπορεί να είναι πολύ περισσότεροι και εμείς έχουμε υποχρέωση να αυξάνουμε τις δυνατότητες του κέντρου.
Ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι με αυτόν τον τρόπο χτίζονται οι σχέσεις εμπιστοσύνης, και με αυτόν τον τρόπο μπορεί να ριζώσει η δημοκρατία μας και οι θεσμοί μας να αποκτήσουν βάθος.
«Θεωρώ σημαντικό τον θεσμό του πιστοποιημένου δικηγόρου και λογιστή. Ένα ακομμάτιστο κράτος βλέπει όλους τους πολίτες με την ίδια ματιά, ωστόσο, οφείλει να κοιτά με προσοχή αυτούς που έχουν περισσότερη ανάγκη. Οι πιο αδύναμοι είναι τα θύματα της γραφειοκρατίας και της αδιαφάνειας. Θα συνεχίσουμε με την ίδια ζέση στην ίδια κατεύθυνση.
Φανταστείτε ένα 1555 για όλο το Κράτος. Η προσπάθεια εκσυγχρονισμού του κράτους δεν σταματά για να κάνουμε πράξη το σύνθημα πως η εξυπηρέτηση είναι πράγματι κοινωνική πολιτική» κατέληξε ο πρωθυπουργός.
Χατζηδάκης: 260 εκατ. ηλεκτρονικές συναλλαγές σε 2,5 χρόνια
Ο πολίτης ταλαιπωρείται στις δημόσιες υπηρεσίες και αγανακτεί, όταν τηλεφωνεί και δεν απαντά κανείς στην άλλη γραμμή, ανέφερε ο υπουργός Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης, ανοίγοντας την εκδήλωση του υπουργείου Εργασίας για την αναβάθμιση της ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης των πολιτών από τις υπηρεσίες και τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης και απασχόλησης.
Συνεχίζοντας είπε ότι δύο κύρια προβλήματα αντιμετωπίζει στο υπουργείο Εργασίας από την πρώτη ημέρα, τις εκκρεμείς συντάξεις και την εξυπηρέτηση των πολιτών.
Η αντίληψη που υπήρχε στον ΕΦΚΑ ήταν «έτσι το βρήκαμε και έτσι θα πάμε» είπε και συμπλήρωσε πως «αποφασίσαμε να το αλλάξουμε υιοθετώντας έξι πολιτικές σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και με την στήριξη του πρωθυπουργού».
«Σημαντικό έργο είχε γίνει και από την προηγούμενη διοίκηση και η σημερινή προχωρά. Σήμερα υπάρχουν 200 ηλεκτρονικές υπηρεσίες στο σύνολο των φορέων και υπηρεσιών του υπουργείου και πάνω από 260 εκατ. ηλεκτρονικές συναλλαγές έχουν γίνει τα τελευταία 2,5 χρόνια. Αυτό είναι κοινωνική πολιτική στην πράξη».
«Είμαστε στον σωστό δρόμο, έχουμε κάνει άλματα, είναι υποχρεωσή μας να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό, γιατί η εξυπηρέτηση είναι κοινωνική πολιτική» κατέληξε ο κ. Χατζηδάκης.
Κυριάκος Πιερρακάκης: «Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι κοινωνική πολιτική»
Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι αρωγός στο όραμα και στη στρατηγική που έχει ορίσει το υπουργείο Εργασίας, όπως τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης.
Ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε σε τρία σημεία σε σχέση με αυτήν τη συνεργασία, συνολικότερα, και στο πώς η κυβέρνηση σχεδιάζει τα θέματα που αφορούν στον ψηφιακό μετασχηματισμό και την εξυπηρέτηση του πολίτη.
«Πρώτον, η τεχνολογία δεν είναι στο επίκεντρο», σημείωσε ο υπουργός και πρόσθεσε: «Κεφαλαιώδεις στιγμές της τελευταίας τριετίας σε σχέση με τον ψηφιακό μετασχηματισμό, όπως τις έχει εισπράξει ο πολίτης, ήταν το μήνυμα 112, το μήνυμα της άυλης συνταγογράφησης και το μήνυμα του εμβολιασμού». «Είναι σωστό να μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε κάθε μορφής τεχνολογία νεότερη ή παλαιότερη(call centers, sms, πλατφόρμες) στην εξυπηρέτηση του πολίτη. Καθετί που έχουμε στα χέρια μας πρέπει να αξιοποιηθεί», επεσήμανε.
Ως δεύτερο σημείο, ο κ. Πιερρακάκης «έδειξε» την «ολιστική», όπως είπε, «στρατηγική, 360 μοιρών που ξεκινάει για να μπορέσει να καλύψει συνολικά την εξυπηρέτηση του πολίτη με κάθε μέσο. Η εντολή που έχουμε από τον πρωθυπουργό είναι αυτό να γίνει για όλο το κράτος». Έκανε λόγο, μάλιστα, για ένα σύστημα συνολικής εξυπηρέτησης των πολιτών συνολικά για όλο το Δημόσιο μέσα σε λίγα χρόνι,α χρηματοδοτούμενο από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης. «Θα μας επιτρέψει να απλουστεύσουμε τις διαδικασίες, να τις αλλάξουμε, να εξυπηρετήσουμε τον πολίτη καλύτερα. Τρίτον, η εξυπηρέτηση είναι κοινωνική πολιτική, ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι κοινωνική πολιτική, βοηθά τον άνεργο, τον εργαζόμενο γονιό, τα Άτομα με Αναπηρία, τα άτομα που βρίσκονται σε απόσταση από τις δημόσιες υπηρεσίες γεωγραφικά, τον απόδημο Έλληνα και στο τέλος της ημέρας αλλάζει τελείως την εξίσωση τού τι είναι κράτος και πώς αλληλεπιδρά με τον κόσμο».
Τέλος, ο υπουργός υπογράμμισε ότι «θα γίνουν παρά πολλά ακόμη σε κάθε πτυχή και τομέα του κράτους ακριβώς επειδή αυτή είναι η εντολή που λάβαμε».