Του Αντώνη Αντζολέτου
Όσοι είχαν προβλέψει πως τα «πολιτικά μαχαίρια» θα βγουν από την ερχόμενη εβδομάδα για το δυστύχημα στα Τέμπη έπεσαν έξω. Το μήνυμα του Κυριάκου Μητσοτάκη στο υπουργικό συμβούλιο, η συνομιλία που είχε ο Αλέξης Τσίπρας με σιδηροδρομικούς, αλλά και η πρώτη τοποθέτηση του Χρήστου Σπίρτζη μετά την τραγωδία στη Θεσσαλία άναψαν τα αίματα. Στο σκηνικό σύγκρουσης έχουν μπει και τα δεδομένα που λαμβάνουν τα κόμματα από τα focus groups αλλά και οι διαρροές από τις πρώτες μετρήσεις που πραγματοποιούνται.
Ο τέως υπουργός Μεταφορών μιλώντας στον ΣΚΑΪ απέκρουσε ενδεχόμενες ευθύνες του ΣΥΡΙΖΑ την περίοδο 2015-2019 για τις ελλείψεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο που συνέβαλαν στο δυστύχημα. «Το δυστύχημα δεν θα γινόταν αν ίσχυε ό,τι ίσχυε μέχρι το 2019 και το 2020 στον ΟΣΕ. Είναι τραγικό να λέμε ότι σε διπλή σιδηροδρομική γραμμή έγινε μετωπική σύγκρουση», τόνισε, συμπληρώνοντας πως «το τραμ που είδα ότι μπορεί να μην είναι ασφαλές το έκλεισα».
Ο κ.Σπίρτζης υπεραμύνθηκε την υπογραφή συμπληρωματικής σύμβασης για το σύστημα τηλεδιοίκησης που έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ αποδίδοντας τις καθυστερήσεις ολοκλήρωσης του έργου στην αρχική σύμβαση της κυβέρνησης Σαμαρά - Βενιζέλου και στην αδράνεια της παρούσας κυβέρνησης. Κυνισμό και φαρισαϊσμό του καταλόγισε ο Γιάννης Οικονόμου.
«Η υλοποίηση της περιβόητης σύμβασης για το διάστημα 2017-2019 είχε σταματήσει ολοκληρωτικά. Πρέπει να έχει περίσσευμα θράσους για να ισχυρίζεται πως ο σιδηρόδρομος λειτουργούσε "ρολόι" επί ΣΥΡΙΖΑ και τον διέλυσε η Κυβέρνηση της ΝΔ». Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κάλεσε τον Χρήστο Σπίρτζη σε κατ΄αντιπαράσταση εξέταση με τον Γιώργο Γεραπετρίτη στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής προκειμένου «να αποτυπωθεί η πραγματική κατάσταση».
Ο Χρήστος Σπίρτζης επεσήμανε ότι το σύστημα τηλεδιοίκησης δεν φτιάχτηκε ποτέ μετά την πυρκαγιά του 2019 και χαρακτήρισε ψέματα τον ισχυρισμό ότι δεν παρέδωσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το 68% του συστήματος.
Από τη γαλάζια παράταξη έκαναν σαφές πως δεν πρόκειται να αφήσουν τίποτα να πέσει κάτω απαντώντας σημείο προς σημείο στη συνέντευξη του Χρήστου Σπίρτζη. Σε σχέση με τον ισχυρισμό πως παραδόθηκε το το 68% του έργου, αλλά η Αlstom δεν υπέγραφε τις μελέτες από την οδό Πειραιώς τονίζουβ πως η σύμβαση, η οποία ξεκίνησε στο τέλος του 2014, ενώ θα έπρεπε να ολοκληρωθεί ως το 2016, αναπτύχθηκε έως το 2017 μερικώς. Είχε υπάρξει παράδοση του 32% του παραδοτέου, στο οποίο δυστυχώς, όμως, «υπήρχαν σοβαρότατα σφάλματα, κατ' αποτέλεσμα ένα ποσοστό όχι πάνω από 18% ήταν αυτό που ήταν γνήσια λειτουργικό τα δύο αυτά χρόνια.
Η «σύγκρουση» αναμένεται να είναι σφοδρή, καθώς οι πληροφορίες αναφέρουν πως ο Αλέξης Τσίπρας ετοιμάζει να πραγματοποιήσει μια εφ΄όλης της ύλης παρέμβαση την επόμενη εβδομάδα. Σε κάθε περίπτωση το επιχείρημα της αξιωματικής αντιπολίτευσης για τη δημοσκοπική πτώση της κυβέρνησης είναι πως οι πολίτες δεν μπορούν να δεχτούν οποιαδήποτε δικαιολογία σε σχέση με τον σιδηρόδρομο από τη στιγμή που η Νέα Δημοκρατία βρισκόταν στο τέλος της τετραετίας.
Άγνωστο παραμένει πόσο σύντομα η σύγκρουση των δυο διεκδικητών της εξουσίας θα μεταφερθεί και στη Βουλή. Θα επιχειρήσει ο Αλέξης Τσίπρας παίρνοντας κάποια κοινοβουλευτική πρωτοβουλία να ζητήσει απαντήσεις στην Ολομέλεια από τον Κυριάκο Μητσοτάκη; «Όλα στην ώρα τους», απαντούν από την αξιωματική αντιπολίτευση, ενώ και από την κυβέρνηση εμφανίζονται έτοιμοι να αποδεχτούν κάθε πρόκληση.
Είτε δηλαδή κατάθεση ερώτησης είτε αίτημα για προ ημερησίας συζήτηση. Τη Δευτέρα πάντως θα συνεδριάσει η Διάσκεψη των Προέδρων κ θα αποφασίσει πότε θα συγκληθεί η Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου την ερχόμενη εβδομάδα. Εκεί αναμένεται να πραγματοποιηθεί το πρώτο «μπρα ντε φερ» μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης.
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.