ΚΑΙΡΟΣ

Δέκα βουλευτές του ΠΑΣΟΚ αντιδρούν στο ν/σ για τα Ταξί

Τις ενστάσεις τους προς το προωθούμενο σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση των ταξί, διατυπώνουν σε επιστολή τους προς τον Υπουργό Υποδομών Γιάννη Ραγκούση 10 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ.

Στην επιστολή τους – η οποία κοινοποιείται στον πρωθυπουργό, τον γραμματέα του ΠΑΣΟΚ, στον γραμματέα της κοινοβουλευτικής ομάδας και στο ΚΤΕ Μεταφορών, οι 10 βουλευτές μεταξύ άλλων επικαλούνται έρευνα του Ινστιτούτου Μικρών Επιχειρήσεων σύμφωνα με την οποία 61% των ερωτηθέντων πολιτών εκτιμούν ότι η απελευθέρωση του κλάδου των ΤΑΞΙ πρέπει να γίνει με κανόνες και κριτήρια, γεγονός –που όπως λένε- αποτελεί πάγιο αίτημα μεγάλου μέρους της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΠΑΣΟΚ.

Ζητούν μάλιστα στο νομοσχέδιο να περιληφθεί διάταξη που θα κάνει σαφή το σεβασμό στο δικαίωμα της ιδιοκτησίας, κάτι για το οποίο - όπως λένε- διαφαίνεται μία τάση κατάργησης ή ακύρωσης, που προφανώς δημιουργεί ζήτημα σοβαρότητας και κοινωνικής αδικίας.

Θέτουν μάλιστα και ζήτημα αντισυνταγματικότητας της συγκεκριμένη διάταξης, καθώς αν εφαρμοστεί έτσι όπως προτείνεται, εξαφανίζει κατ’ ουσία ένα κρίσιμο περιουσιακό αγαθό, χωρίς μάλιστα αυτό να απαλλοτριώνεται ή να αποζημιώνεται κατά το πνεύμα άλλωστε και του Συντάγματος, που προστατεύει το ατομικό δικαίωμα της ιδιοκτησίας.

Οι βουλευτές επιμένουν και στην ύπαρξη πληθυσμιακών κριτηρίων κάτι, που όπως λένε, έχει βρει πεδίο εφαρμογής σε όλες τις χώρες του αναπτυγμένου κόσμου.

Όπως αναφέρουν «αυτή η ηθελημένη αγνόηση του πληθυσμιακού κριτηρίου δεν μπορεί να γίνει κατανοητή, ιδίως από τη στιγμή που η διεθνής εμπειρία αξιοποιείται στη μεγάλη πλειονότητα των Νόμων που εισηγήθηκε η Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. κατά την τελευταία διετία και κατόπιν ψήφισε η Βουλή».

Πέραν του πληθυσμιακού κριτηρίου θα μπορούσε, επιπρόσθετα – κατά τους βουλευτές- το υπ’ όψη σχέδιο νόμου να συμπεριλάβει και άλλα αναγκαία και ιδιαιτέρως ουσιώδη κριτήρια, τα οποία να στηρίζονται σε συναφείς επιστημονικές μελέτες και κριτήρια, όπως π.χ. το είδος και η πυκνότητα των προσφερόμενων συγκοινωνιακών μέσων, το κατά κεφαλήν εισόδημα των κατοίκων της κατά περίπτωση περιοχής, ο χαρακτήρας ορισμένων περιοχών ως τουριστικών, νησιωτικών, ορεινών προβληματικών κ.α.

Οι βουλευτές μεταξύ άλλων, προσθέτουν επίσης ότι «θα μπορούσε, επίσης, να εξεταστεί η αύξηση των ορίων των τελών αδείας, τα οποία αντί να ορίζονται κλιμακούμενα από τις 15.000 έως τις 40.000 ευρώ, θα μπορούσαν ενδεικτικά να ορίζονται από τις 30.000 έως τις 80.000 ευρώ, ανάλογα με το που ορίζεται η έδρα του ΤΑΞΙ, η περιοχή δραστηριοποίησής του, το ύψος του πληθυσμού, το κατά κεφαλή εισόδημα, το είδος και η πυκνότητα των προσφερόμενων συγκοινωνιακών μέσων, με τη χρήση σχετικού αλγορίθμου.
Εξίσου σημαντικό με τα παραπάνω ζητήματα είναι και αυτό το οποίο αφορά τη διατήρηση της δυνατότητας μεταβίβασης της αδείας Ε.Δ.Χ. από τους ιδιοκτήτες σε συγγενείς πρώτου βαθμού, όταν το φυσικό πρόσωπο καταδικαστεί αμετάκλητα ή όταν συντρέξει άλλος λόγος.

Υπογράφουν οι βουλευτές : Δημήτριος Π. Παπουτσής, Αθανάσιος Παπαδόπουλος, Βασιλική Τσόνογλου – Βιλιώτη, Μιχαήλ Κατρίνης, Ευτύχιος Δαμιανάκης, Σπυρίδων Μοσχόπουλος, Γεώργιος Παπαμανώλης, Ανδρέας Τριανταφυλλόπουλος, Αθανάσιος Γικόνογλου, Γεώργιος Αρβανιτίδης.
Πηγή: Πηνελόπη Γκάλιου