Κλείσιμο

Naomi Campbell: Πώς η «μαύρη γαζέλα» έκανε τη διαφορά στο μόντελινγκ και τι ακολουθεί…

Η άνοδός της, από μαθήτρια του νότιου Λονδίνου σε ένα από τα πιο διάσημα μοντέλα του κόσμου, είναι κάτι που αποτελεί θρύλο...

Ήταν το πρώτο μαύρο μοντέλο που εμφανίστηκε στο εξώφυλλο της γαλλικής «Vogue» και μούσα σχεδιαστών, όπως ο Gianni Versace. Αναφέρθηκε ονομαστικά σε ένα τραγούδι της Beyonce. Τώρα, τέσσερις δεκαετίες μετά την έναρξη της καριέρας της, η Naomi Campbell «γράφει» και πάλι ιστορία.

Την Πέμπτη, το V&A στο Λονδίνο ανακοίνωσε ότι η επόμενη μεγάλη του έκθεση μόδας θα είναι αφιερωμένη στην Κάμπελ, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά που ένα μοντέλο θα βρεθεί στο επίκεντρο μιας έκθεσης στο μουσείο. Προηγούμενα θεάματα του V&A που έχουν «σπάσει» ρεκόρ έχουν αφιερωθεί σε ονόματα όπως ο David Bowie, ο Christian Dior και η Coco Chanel. 

Η Ναόμι, μόνο με το μικρό της όνομα, υπαινίσσεται το μέγεθος της φήμης της Κάμπελ, αλλά πέρα από αυτό, η αναγνώριση από το μουσείο εδραιώνει τη «μεταμόρφωσή» της από μοντέλο της πασαρέλας σε πολιτιστικό είδωλο. 

Ο Sonnet Stanfill, ανώτερος επιμελητής στο V&A, δήλωσε: «Είναι το υπόδειγμα στον τομέα του μοντέλου μόδας, αλλά ήταν επίσης στην πρώτη γραμμή της διεύρυνσης της αντίληψής μας για το τι μπορεί να είναι ένα μοντέλο».

Παράλληλα, με τα κομμάτια σχεδιαστών από την γκαρνταρόμπα του μοντέλου, ο στενός της φίλος, ο απερχόμενος αρχισυντάκτης της βρετανικής «Vogue», Edward Enninful, επιμελείται τις καλύτερες φωτογραφίες της μόδας, ενώ μια άλλη ενότητα θα προβάλλει το φιλανθρωπικό της έργο. Μιλώντας στον «Guardian», ο Enninful δήλωσε: «Ήξερα από την ημέρα που συναντηθήκαμε ότι η Ναόμι είχε κάτι διαφορετικό. Το φιλανθρωπικό της έργο, η δημιουργικότητά της, όλα αποδεικνύουν πόσο μεγάλη δύναμη είναι».

Η άνοδος της Naomi Campbell, από μαθήτρια του νότιου Λονδίνου σε ένα από τα πιο διάσημα μοντέλα του κόσμου, την οποία ανακάλυψαν στην ηλικία των 15 ετών, είναι κάτι που αποτελεί θρύλο.

Σήμερα, 53 ετών και μητέρα δύο παιδιών, η προσωπικότητά της συνεχίζει να «ανθίζει». Στην πραγματικότητα, δεν ήταν ποτέ υψηλότερο, καθώς συνεχίζει να αψηφά τα πρότυπα της βιομηχανίας και μια κουλτούρα που είναι «κολλημένη» στη νεότητα.

Ξεχάστε τις Kardashians! Η Κάμπελ ήταν εκείνη που έγινε πρωτοσέλιδο τον Σεπτέμβριο, όταν εμφανίστηκε στην πασαρέλα των Dolce & Gabbana με ένα διάφανο φόρεμα με διαφάνεια. Έκανε μια εμφάνιση-έκπληξη μαζί με την Annie Lennox στο Vogue World του Λονδίνου και στη συνέχεια εμφανίστηκε ξανά για τους οίκους Fendi και Burberry.

Την περασμένη εβδομάδα, η Sarah Burton επέλεξε την Campbell για να κλείσει το τελευταίο της σόου ως δημιουργική διευθύντρια του Alexander McQueen, με αποτέλεσμα να κυκλοφορήσει ένα viral βίντεο με το μοντέλο να συγκινείται καθώς έβγαινε από την πασαρέλα. Ακόμα και διασημότητες που έχουν τη μισή ηλικία της Campbell αναζητούν έμπνευση σε αυτήν. Την Τρίτη, η πρωταγωνίστρια του «Euphoria», Zendaya, φόρεσε ένα χρυσό τοπ Louis Vuitton, που πρωτοείδαμε να φορά η Campbell το 2004.

Δεν πρόκειται για αναγέννηση, βρισκόμαστε στην εποχή της Αναγέννησης. Ο Osman Ahmed, διευθυντής του περιοδικού «i-D» σημειώνει: «Νομίζω ότι αυτό που προσθέτει στη γοητεία της είναι ότι είναι ένα μαύρο κορίτσι από το Streatham που τα κατάφερε χωρίς διάσημους γονείς. Η  μόνη έγχρωμη γυναίκα σε επιδείξεις και καμπάνιες για δεκαετίες». 

Βασιζόμενη στις δικές της εμπειρίες ρατσισμού, συμπεριλαμβανομένης της αμοιβής της με λιγότερα χρήματα από τους λευκούς συναδέλφους της, η Campbell είναι υπέρμαχος της συμμετοχικότητας. «Η ποικιλομορφία δεν είναι τάση», δήλωσε στο πρόγραμμα Newsnight του BBC Two το 2019.

«Επίτιμη εγγονή» του Νέλσον Μαντέλα, το 2018, η Ναόμι απευθύνθηκε στους πενθούντες στην κηδεία της Γουίνι Μαντικιζέλα-Μαντέλα. Έχει πάρει συνέντευξη από τον δήμαρχο του Λονδίνου, Sadiq Khan, για τη Vogue, και την περασμένη εβδομάδα, απαθανατίστηκε σε δείπνο με τον Γάλλο πρόεδρο. 

Σήμερα, η Campbell έχει απήχηση όχι μόνο στη γενιά X, που μεγάλωσε μαζί της και διαθέτει σημαντική αγοραστική δύναμη, αλλά και στη γενιά Z, μια εκκολαπτόμενη ομάδα καταναλωτών. 

Πρόσφατα, ορίστηκε ως πρέσβειρα της Boss, μιας μάρκας-παραφυάδας της Hugo Boss, η οποία αυτό το μήνα ξεκίνησε μια διαφημιστική καμπάνια με την Campbell μαζί με τον TikToker, Khaby Lame.

Πηγή: skai.gr