Την έχουν υποδυθεί αστέρες του «Game of Thrones», όπως η Emilia Clarke και η Lena Headey, αλλά για τους φανατικούς οπαδούς του έπους του «Εξολοθρευτή», η πραγματική Σάρα Κόνορ θα είναι πάντα η ηθοποιός Linda Hamilton. Η Linda Hamilton επέστρεψε στο προσκήνιο μετά το καστ της στην ταινία «Stranger Things».
Μετά από μια αλλοπρόσαλλη νεότητα που πέρασε, προσπαθώντας να διοχετεύσει την ενέργειά της μέσω της υποκριτικής, μετακόμισε στη Νέα Υόρκη και σπούδασε με τον διάσημο Lee Strasberg, ο οποίος δίδαξε τον Marlon Brando και τον James Dean. Ήταν μια σχολή υποκριτικής που δεν έδωσε καμία ένδειξη ότι η επιτυχία της θα ερχόταν από παραγωγές τρόμου και επιστημονικής φαντασίας.
Το 1984 πρωταγωνίστησε σε δύο ταινίες που θα την έβαζαν στον χάρτη: τη διασκευή του μυθιστορήματος του Stephen King, «Children of the Corn» και αυτό που αρχικά φαινόταν σαν μια εκκεντρική ταινία B-movie από έναν νεαρό, άγνωστο σκηνοθέτη ονόματι James Cameron, τον «Εξολοθρευτή». Όταν έλαβε το σενάριο για μια σερβιτόρα και έναν χρονοταξιδιώτη που τρέχει να ξεφύγει από ένα ανελέητο ρομπότ, το δέχτηκε επειδή δεν είχε άλλες προτάσεις στο τραπέζι. Ωστόσο, ο Κάμερον είχε εντυπωσιαστεί τόσο πολύ από την οντισιόν της που άλλαξε την ηλικία του χαρακτήρα από 19 σε 27 για να ταιριάζει στο προφίλ της Χάμιλτον.
Είχε ελάχιστες προσδοκίες για το έργο, ο προϋπολογισμός ήταν ελάχιστος, σχεδόν όλοι οι εμπλεκόμενοι ήταν αρχάριοι και το πιο γνωστό πρόσωπο ήταν αυτό ενός bodybuilder, που «προσποιείται ότι είναι ηθοποιός». Ή τουλάχιστον αυτό πίστευε για τον Σβαρτσενέγκερ πριν τον γνωρίσει, σύμφωνα με τη δική της αφήγηση στο ντοκιμαντέρ «Arnold».
Τα γυρίσματα ήταν επίπονα, δούλευαν μέρα και νύχτα και η Χάμιλτον θα περνούσε μεγάλο μέρος του ρόλου της είτε κρυμμένη είτε στο τρέξιμο. «Ήταν δύσκολο ψυχολογικά. Όταν τελείωσα τα γυρίσματα, εξακολουθούσα να ονειρεύομαι τον Εξολοθρευτή». Παρά τις αντιξοότητες, αυτή η ταινία χαμηλού προϋπολογισμού σημείωσε τεράστια επιτυχία τόσο στους κριτικούς όσο και στο κοινό.
Ωστόσο, ενώ η καριέρα της Κάμερον και του Σβαρτσενέγκερ «άνθισε», η Χάμιλτον δεν κατάφερε να προσελκύσει ενδιαφέρουσες προσφορές. Ο πιο επιτυχημένος της ρόλος μετά τον «Εξολοθρευτή» ήρθε σε μια τηλεοπτική σειρά, την «Πεντάμορφη και το Τέρας» (1987), σε παραγωγή και σενάριο του George R.R. Martin. Η Χάμιλτον και ο Ρον Πέρλμαν αποτέλεσαν ένα από τα αγαπημένα τηλεοπτικά ζευγάρια της Αμερικής, μέχρι που εκείνη εγκατέλειψε τη σειρά, αφού έμεινε έγκυος από τον πρώτο της σύζυγο, Μπρους Άμποτ.
Κατά τη διάρκεια αυτού του διαστήματος, έλαβε ένα απροσδόκητο τηλεφώνημα. Επτά χρόνια μετά την πρώτη ταινία, ο Τζέιμς Κάμερον είχε αποφασίσει να γυρίσει ένα δεύτερο μέρος του «Εξολοθρευτή» και ήθελε να συμμετάσχει. Η Χάμιλτον έθεσε δύο όρους για να δεχτεί: ο πρώτος ήταν, προφανώς, ότι έπρεπε να αναρρώσει από την εγκυμοσύνη της και ο δεύτερος ήταν ότι η Σάρα Κόνορ θα έπρεπε να είναι μια αδυσώπητη μαχήτρια. «Το έγραψα με βάση τις οδηγίες της», παραδέχτηκε ο Τζέιμς Κάμερον.
Εκείνη την εποχή, ο Μπρους Άμποτ είχε καταθέσει αίτηση διαζυγίου και είδε τον ρόλο ως μια ευκαιρία να εκτονώσει τον πόνο που περνούσε. «Απλώς έπρεπε να σταθώ στα πόδια μου και να μην κάνω τίποτα άλλο από το είμαι μητέρα του παιδιού μου και να ετοιμάζομαι για αυτή την ταινία», δήλωσε η Χάμιλτον.
Η ταινία «Terminator 2: Judgment Day» (1991) ήταν η ταινία με τα περισσότερα κέρδη της χρονιάς και γοήτευσε και πάλι τους κριτικούς. Ο Κάμερον πρότεινε στη Χάμιλτον να επανεφεύρει τον εαυτό της ως «ένας θηλυκός Μπρους Γουίλις», αλλά εκείνη ήταν πρόθυμη να κάνει κωμωδία. Δεν άργησε να συνειδητοποιήσει ότι το προφίλ της τρόμαζε τους παραγωγούς: «Νόμιζαν ότι θα τους έτρωγα ζωντανούς, δεν ήξεραν τι να κάνουν μαζί μου». Ούτε και η ίδια το έκανε εύκολο για τον εαυτό της. «Η απάντησή μου στο να είμαι αυτή η "επιτυχία σε μια νύχτα" ήταν να πάω και να μείνω έγκυος με τον Jim Cameron και να εξαφανιστώ εντελώς. Τι συγχρονισμός!».
Η ηθοποιός και ο σκηνοθέτης είχαν ερωτευτεί κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας, μια ερωτική σχέση που συνέπεσε με την κατάρρευση του γάμου του Κάμερον. Η σχέση αυτή αποδείχθηκε ταραχώδης, γεμάτη καυγάδες, μέχρι που μπήκε στη ζωή τους ο «Τιτανικός».
Ακολουθώντας το προηγούμενο μοτίβο, ο σκηνοθέτης ερωτεύτηκε την ηθοποιό Suzy Amis, η οποία υποδύθηκε στην ταινία την εγγονή της Gloria Stuart. Ήταν ένας σύντομος, αλλά καθοριστικός ρόλος στην ιδιωτική ζωή του Κάμερον και η Χάμιλτον δεν αιφνιδιάστηκε: «Η δουλειά και οι γυναίκες πάνε χέρι-χέρι για τον Κάμερον και θα έπρεπε να το ξέρω. Ο Τιτανικός ήταν το πιο οδυνηρό πράγμα στον κόσμο. Αλλά αυτό δεν έγινε επειδή ο Τζιμ με απατούσε. Ο Τζιμ έφυγε με τη Σούζι επειδή κάναμε ένα διάλειμμα ο ένας από τον άλλον και ήταν ελεύθερος να πάει μαζί της».
Μετά την περιπέτεια, ο Κάμερον και η Χάμιλτον τα ξαναβρήκαν και παντρεύτηκαν, αλλά δύο χρόνια αργότερα ο σκηνοθέτης επέστρεψε στην Amis και κατέθεσε αίτηση διαζυγίου από τη σύζυγό του. Η συναισθηματική «τρικυμία» του βασιλιά των ταμείων του Χόλιγουντ ενθουσίασε τα ταμπλόιντ. Ο χωρισμός έγινε πρωτοσέλιδο και οδήγησε σε διακανονισμό ρεκόρ 50 εκατ. δολαρίων για τη Χάμιλτον.
«Ήμουν τελείως συντετριμμένη για χρόνια, αλλά χαίρομαι τόσο πολύ που έχω απαλλαγεί από αυτό. Ποτέ, μα ποτέ δεν θα ξαναβάλω τόση ενέργεια σε κάτι που δεν λειτουργεί», αποκάλυψε η ίδια το 2019, όταν επίσης παραδέχτηκε ότι δεν είχε σχέση για αρκετά χρόνια. «Ήμουν άγαμη για τουλάχιστον 15 χρόνια. Κάποιος χάνει την αίσθηση, γιατί απλά δεν έχει σημασία». Λέει ότι η σχέση της με τον Κάμερον απέτυχε επειδή «ερωτεύτηκε τη Σάρα Κόνορ», αντί για εκείνη. Μια κραυγή που απηχεί τη λύπη της Ρίτα Χέιγουορθ 50 χρόνια νωρίτερα: «Οι άντρες πέφτουν για ύπνο με την Γκίλντα, αλλά ξυπνούν με μένα».
Ο άλλος λόγος, τα προβλήματα ψυχικής υγείας της. «Είχα κατάθλιψη από παιδί, αλλά κανείς δεν το πρόσεξε και ακόμη και εγώ δεν ήξερα τι ήταν εκείνη την εποχή. Απλώς ένιωθα διαφορετική», δήλωσε στον Larry King το 2005. Ο θάνατος του πατέρα της όταν ήταν 5 ετών ήταν κάτι που καθόρισε τη ζωή της. Ισχυρίστηκε ότι είχε μια ευτυχισμένη παιδική ηλικία, αλλά, ταυτόχρονα, βίωσε «εκρήξεις» αδικαιολόγητου θυμού. Όταν μπήκε στο λύκειο, αυτοπεριορίστηκε και άρχισε να τρώει με αδηφαγία. Είδε για πρώτη φορά ψυχολόγο σε ηλικία 22 ετών και πίστευε ότι η υποκριτική θα τη βοηθούσε να νιώσει καλύτερα, αλλά το επάγγελμα τα έκανε όλα χειρότερα. «Άρχισα πραγματικά να καταρρέω», αποκάλυψε στην Oprah Winfrey. «Στράφηκα στα ναρκωτικά. Χρήση αλκοόλ. Έπαιρνα φάρμακα, με πολλή κοκαΐνη στην αρχή της ζωής μου. Οτιδήποτε μπορούσα να κάνω για να ανεβάσω την αυτοπεποίθησή μου».
Αυτά τα βαθύτερα προβλήματα ήταν που οδήγησαν και στο τέλος του πρώτου της γάμου με τον Bruce Abbott. «Ζούσε με τον φόβο μου». Για ένα χρόνο, δεν είπε, σχεδόν, ούτε μια λέξη στον τότε σύζυγό της, κλείστηκε στο δωμάτιό της για να διαβάσει βιβλία επιστημονικής φαντασίας. Το τηλεφώνημα για να δουλέψει στη συνέχεια του «Εξολοθρευτή» ήρθε ακριβώς όταν ένιωθε ότι είχε χάσει τον έλεγχο της ζωής της και η εμπειρία αυτή τη βοήθησε να αντιμετωπίσει τους εθισμούς της. «Δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερη συγκυρία για μένα, να σηκώνομαι κάθε πρωί και να βγαίνω έξω και να γυμνάζομαι και να αρχίσω να νιώθω πιο δυνατή».
Η Χάμιλτον δεν συμπαθούσε τη φήμη ή τη φασαρία του Χόλιγουντ και «αντάλλαξε» το Λος Άντζελες με ένα ράντσο στη Βιρτζίνια, όπου μετακόμισε για να φροντίζει τη μητέρα και τον πατριό της. Όταν αυτοί απεβίωσαν, μετακόμισε στη Νέα Ορλεάνη. Μετά τη συμμετοχή της στην ταινία «Dante's Peak» (1997), δεν συμμετείχε σε μεγάλες παραγωγές για 20 χρόνια, περιορίζοντας τις εμφανίσεις της σε μικρότερα έργα ή σειρές όπως το «Chuck» (2007) και το «Weeds» (2005).
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.